Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den är elak, den är aggressiv, det gör så jävla ont. En ev. operation skulle i bästa fall köpa honom lite tid. I värsta fall gör det saken värre. Veterinären menade att om det var hans hund hade han låtit honom hänga med så länge han är pigg men det kommer gå fort, kanske någon månad..
Den är elak, den är aggressiv, det gör så jävla ont. En ev. operation skulle i bästa fall köpa honom lite tid. I värsta fall gör det saken värre. Veterinären menade att om det var hans hund hade han låtit honom hänga med så länge han är pigg men det kommer gå fort, kanske någon månad..
BeklagarDen är elak, den är aggressiv, det gör så jävla ont. En ev. operation skulle i bästa fall köpa honom lite tid. I värsta fall gör det saken värre. Veterinären menade att om det var hans hund hade han låtit honom hänga med så länge han är pigg men det kommer gå fort, kanske någon månad..
Här tränar vi hantering på fluffvargen. Av någon anledning tycker han inte alls om att man tar och håller hans bakben, vilket jag måste göra en fem-sex gångernom dagen för att torka av lera och skit.
Så nu trycks det i honom godis samtidigt som jag lyfter och tafsar hej vilt på honom överallt. Har även funderat på att om det inte blir bättre kanske åka och kolla upp så att han inte har ont. Men vi börjar såhär.
Är instängd hemma med två sjuka barn så jag tänkte ta med hundarna ner i byn för en promenad när sambon kommer hem. Han behöver nämligen koppeltränas BIG time. Längesen jag behövde göra det med en 40+ kilos jycke.
Det är helt ofattbart. För en vecka sedan var han ju full frisk (trodde jag) och han är fortfarande samma galna busiga glada hund. Jag kan inte föreställa mig att han inte ska finnas om en månad.Kan inte uttrycka hur mycket jag lider med dig . Vi fick ta bort vår Chester pga cancer, kom som ett chock besked.
Är det någon här inne som har ett "halvfoderavtal" ? Jag har en hund som ska åka på torsdag o ingen kull inreggad senaste 6 mån och det går inte lita på varken skk eller postMord att det hinner komma.
Det är helt ofattbart. För en vecka sedan var han ju full frisk (trodde jag) och han är fortfarande samma galna busiga glada hund. Jag kan inte föreställa mig att han inte ska finnas om en månad.
Eller hur Han är lite av en filosof.Men va fin han är! Vilket underbart uttryck!
Vilken mardröm, lider med er.Den är elak, den är aggressiv, det gör så jävla ont. En ev. operation skulle i bästa fall köpa honom lite tid. I värsta fall gör det saken värre. Veterinären menade att om det var hans hund hade han låtit honom hänga med så länge han är pigg men det kommer gå fort, kanske någon månad..
Fysjutton så hemskt... Livet kan verkligen svänga snabbt ibland Försök ta tillvara på tiden ni har kvar så bra det går, och kom ihåg att ta hand om dig själv också!Det är helt ofattbart. För en vecka sedan var han ju full frisk (trodde jag) och han är fortfarande samma galna busiga glada hund. Jag kan inte föreställa mig att han inte ska finnas om en månad.
Skicka pm!Plötsligt händer det! Efter att ha åkt runt och druckit en massa kaffe och gosat med trevliga hundar hos ett gäng uppfödare, pratat en massa i telefon med andra,deppat över tomma tikar och kullar med massor av hanar och konstaterat att de tikar det blivit gått till tidigare valpköpare, fodervärdar och träningsbekanta finns det äntligen en liten valp för oss. Helt oväntat, eftersom tiken vi träffat och spänt hoppades på just behagat nedkomma med 4 hanar och en tik -som uppfödaren behåller själv. Hon såg ut som hon svalt en badboll, så alla trodde det skulle bli en jättekull, men det blev i stället bamsevalpar.
Så dimper det ner ett mail från en uppfödare jag knappt haft någon kontakt med och vars tik jag trodde skulle valpa om någon vecka. Jag mailade lite ifo om vad vi söker i våras och fick först svar att det var många på kö och sedan att tiken var tom. Såg mer eller mindre av en slump att tiken var parad igen och skickade som tur var iväg ett mail att vi fortfarande var intresserade. Men inte trodde jag att det skulle ge något, hon hade ju så lång kö på tikar.
Igår hade vi det där långa telefonsamtalet med ömsesidig utfrågning, och det kan nog bli bra det här! Så nu skulle jag fråga om någon har tillgång till dansk avelsdata, men det var ju redan fixat. (@mysboll = fjäsk, fjäsk, fjäsk)
Dessutom har jag idag haft 2 tim inomhusträning med en mycket glad hund! Ett par av kompisarna byggde rallybana i entre/fikarummet och det fick Nike att tända till och lägga in en och annan extraövning som studs med skruv, jämfota bakåthopp och ”ska jag inte över på höger sida nu?” Satsar på att tävla fortsättning i början på mars, får nog lägga ner all högerträning tills dess.
Livet är inte så tokigt i alla fall, och då kan ni väl ha lite överseende med mitt mastodontinlägg?
Finns ingen grupp som heter så,tänk på att jag är koko när det kommer till FbOm ingen har så kolla i Facebookgruppen för SKK-anslutna uppfödare. Har sett att man hjälp varandra med avtal innan
Nu beror det säkert på vilket bolag du tänkt försäkra i men det jag jobbar på (Agria) kräver nordiskt besiktningsintyg
Om jag förstår det rätt kommer din valp vara över 12 veckor när den kommer till Sverige och den är inte från Norden? I så fall är det nog svårt tyvärr att bli karensfri.
.
Nu beror det säkert på vilket bolag du tänkt försäkra i men det jag jobbar på (Agria) kräver nordiskt besiktningsintyg som utfärdats inom 7 dagar från leverans för att valpen ska vara karensfri, den ska också försäkras innan 12 veckor. Du kommer inte behöva visa upp varken köpeavtal eller besiktningsintyg när du försäkrar in valpen men om någonting skulle hända och den blir sjuk/skadad inom den närmsta tiden efter införsäkring kommer bolaget att vilja se båda dessa.
Utdrag ur villkoren:
(Karensfrihet gäller...) För valp som försäkras före 12 veckors ålder, inom 10 dagar från leveransen och som har ett veterinärintyg utfärdat av veterinär i Norden som inte är äldre än 7 dagar vid leveransen.
Om jag förstår det rätt kommer din valp vara över 12 veckor när den kommer till Sverige och den är inte från Norden? I så fall är det nog svårt tyvärr att bli karensfri.
Edit: detta innebär ju inte att du får reservationer på försäkringen, utan bara att du i så fall får en 20 dagars karens för sjukdom.
Då är Folksam bättre, inga problem att slippa karens på en import om man skickar in ett svenskt veterinärbesiktningsintyg om besiktningen är gjord inom en månad från införseln, oavsett ålder på hunden.
Finns ingen grupp som heter så,tänk på att jag är koko när det kommer till Fb
Edit.hittade,men jag är inte medlem där
Jag behövde inget besiktningsintyg alls på Karla
kom från DK.