Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen!Hej!
Jag är ny här så testar att göra ett inlägg.
Jag säger som @Luff: Har ni pratat om det och är hunden en avslappnande, trevlig promenadkamrat, eller kräver hen mycket "promenadenergi"? Beror väl också på var man bor och går kan jag tänka mig.Vad tycker ni? Jag har ett hundintresse, mannen har det inte men accepterar att jag har hund och gillar även denna. Jag tar allt ansvar då det är mitt intresse. Dock stör det mig lite då mannen ganska ofta går långpromenad utan att ta med hunden. Hunden hade älskat att få en extrapromenad någon gång ibland och jag hade tyckt det varit skönt med lite avlastning någon enstaka gång. Vad säger ni, är jag helt fel i hur jag tänker?
Din hund, ditt ansvar.Hunden är väluppfostrad och enkel att gå med. Mannen går ofta promenad i naturområde i närheten av där vi bor. Jag har frågat många gånger genom åren, han säger att hunden är mitt intresse. Vi har haft flera hundar och det har alltid varit det samma. Jag menar inte att han alltid måste ta med hunden men kanske någon gång ibland???? Åker jag iväg och inte själv kan ta ut hunden ber jag min mamma gå med hunden istället då mannen är så motvillig.
Jag tycker det låter lite mysko att aldrig ta med sig hunden om han ändå bara ska ut och gå. Jag hade verkligen inte krävt den, men tycker det vore konstigt. Och som @Nepenthe skriver så gör säkert du annat som underlättar för honom
Ok, jag kan ha olika mål med mina hundpromenader Hur som, tycker jag det är märkligt att aldrig ta med sig hunden om partnern frågar.Fast det är inte alls samma sak att gå promenad med hund som utan. Om man går för att få avkoppling skulle jag aldrig ha med en hund.
Fast det är inte alls samma sak att gå promenad med hund som utan. Om man går för att få avkoppling skulle jag aldrig ha med en hund.
Där ser man! Mina skogspromenader med hundarna är en av de bästa avkopplingsmetoderna för migSame. Vill jag verkligen koppla av på min promenad så blir det utan hund.
Där ser man! Mina skogspromenader med hundarna är en av de bästa avkopplingsmetoderna för mig
Jag tänker lite så som du Nepenthe. Att hunden absolut är mitt ansvar och som jag tar fullt ansvar för, jag gillar ju våra promenader/träning osv och det är jag som sköter det eftersom jag valt det. Men att man i en relation ju hjälps åt och att mannen då någon gång även kan hjälpa mig med hunden precis som jag ju hjälper honom om han kanske skulle behöva tex skjuts eller något annat. Ett exempel på då jag skulle uppskatta lite hjälp är då jag kanske hittar på ngn aktivitet med våra gemensamma barn och då hade det varit skönt med någon som ändå går en promenad hade tagit med hunden så jag inte direkt måste springa ut när jag kommer hem. Detta är alltså ngn enstaka gång, inte alls varje dag eller varje vecka. Jag har nästan alltid hunden med mig så det händer väldigt sällan.
Jag förstår att jag inte kan kräva det men jag kan som sagt tycka att man i en relation hjälper varandra.