Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så tolkar jag det också. Och dessutom som.att mannen inte tar ut hunden (alls, varken för rastning i trädgård eller promenad) när TS bett om det när TS varit iväg och gjort saker med de gemensamma barnen.Jag känner att ju längre tråden pågår desto mindre får jag sakförhållandena klart för mig Jag förstod det inte alls som att maken tar med hunden enstaka gånger, utan som att TS har frågat enstaka gånger.
Okej, då läser du ut ytterligare en annan variant än jag uppfattar! (Inte så konstigt.) Tror det vore bra om TS kunde klargöra lite kring ursprungsfrågan om det är det det gäller och inte relationen i stort.Så tolkar jag det också. Och dessutom som.att mannen inte tar ut hunden (alls, varken för rastning i trädgård eller promenad) när TS bett om det när TS varit iväg och gjort saker med de gemensamma barnen.
Ungefär där hade mannen passerat min gräns. Absolut min hund, mitt ansvar. Men våra barn, vårt ansvar. Om jag då vid något tillfälle tar mer ansvar (lägger mer tid på) vårt gemensamma ansvar så jag har svårt att hinna med mitt ansvar hade jag nog faktiskt förväntat mig att han hjälpte till.
Så tolkar jag det också. Och dessutom som.att mannen inte tar ut hunden (alls, varken för rastning i trädgård eller promenad) när TS bett om det när TS varit iväg och gjort saker med de gemensamma barnen.
Visst kan mannen se till hunden om han är hemma och ge mat och släppa ut i trädgården (om jag påminner) och han tycker om hunden och ser den som en familjemedlem. Men just promenera vill han inte göra.
Hur mycket det kostar TS man att ta med hunden på sin långpromenad (vilket jag tror det beskrevs som från början i alla fall, orkar inte gå tillbaka) tycker jag inte någon annan än TS man kan uttala sig om, möjligen TS då om de pratat om det i de termerna.Jag har aldrig skaffat hund tillsammans med någon. Mina hundar har alltid varit mina. Men jag har aldrig haft en partner som inte ganska spontant hjälpt till då och då? Om inte för dagliga promenader så i alla fall i de fall det blir tight med tid. T ex om jag lagar middag så rastar hen hundar så jag slipper göra båda. Det kostar liksom inte så mycket men ger desto mer. På samma sätt har jag noll problem med att laga specialkost till partners kräsna barn när resten av familjen äter något annat. Blir lite absurt att kräva "partners barn, partners ansvar" i alla lägen.
Med detta sagt är jag ändå för ego och icke anpassningsbar för att leva som samboende. Jag är uppriktigt nyfiken på hur personer som är ännu mindre följsamma får det att fungera utan ständig friktion?
Kan du upprepa det där sista så att Whippishen hörJag förstår fortfarande inte problemet. Mannen matar, släpper ut i trädgården och liknande om det behövs, tex om TS får fullt upp, måste jobba övertid eller liknande... Varför räcker inte det som något jättebra? Det är ju guld värt! Och hunden, är den någorlunda vettig i skallen och får rimligt med stimulans övriga dagar så lider den inte av en vilodag.