Tack för svar alla
Jättebra input med olika syn på detta. Har förstått att en hel del resonerar som min man och jag tror oxå att mkt av hans ovilja ligger i att han just vill ha en avkopplande promenad, precis som många av er skriver, och detta ska jag försöka tänka på när han ger sig iväg utan hunden framöver
Dock kommer jag nog inte att ändra min ståndpunkt kring att man i en relation hjälper varandra och där kan ingå många olika saker i det, som att handla till den andra, tvätta den andras kläder, hjälpa till med eventuella barn från tidigare relation eller ta med hunden på en runda någon enstaka gång när den andra partnern ber om hjälp. Precis som jag kan be min mor om hjälp ibland, inte för att hon har ett hundintresse utan för att hon är snäll och hjälper mig gärna och det är jag väldigt tacksam för. Precis som jag hjälper henne med något annat som hon behöver hjälp med för att vi helt enkelt ställer upp för varandra och bryr oss om varandra. Jag är uppväxt med detta och tycker att det även bör gälla i en relation.
För övrigt är min man en hjälpsam och ganska schysst snubbe men det här med hundpromenader gillar han inte
Jag tackar för era tankar och tar dessa med mig i våra fortsatta diskussioner