Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!
Här i skogen behöver man inte sätta upp sig på kö
Det är snarare så att de drar i en för att komma! Finns bara ett dagis, dagmamma är vi inte intresserade av.
Igår fick Moa sin första blodförlust.
Hon ska ju resa sig mot
allt nu, men *peppar peppar* så har hon inte slagit sig när hon trillat, oftast sätter hon sig ner. Soffan är roligast för där är ju vi + att den är i perfekt höjd.
Men..
Igårkväll tappade hon väl greppet eller nåt, hon satt på knä och pratade och var döstolt, välter ner som hon brukar göra, hör ett väääldigt svaaaagt duns, och sen kom ju det sedvanliga "gråten". Hon lät som hon brukar göra när det eg inte gjorde så ont, då slutar hon efter ett par sekunder. men inte igår, så det gick väl 5 sekunder max innan jag tog upp henne, och vad ser jag
hela hakan och munnen full med blod
Hon slog i hakan när hon trillade och stack hål med tanden i överkäken! Jag flög ut i köket och tvättade av henne, skakis som få innan jag såg hur det hade gått,m honm.. ja hon var glad en sekund efter att jag tagit upp henne så det gjorde nog inite så ont som det såg ut
Kanske skulle ta o klä in hela ungen i en madrass och klippa hål för ögon näsa mun och rumpa?