Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Nej det skulle inte jag heller. Kanske en antilop med eget bord kunde funka?

Vilken tur det gick bra! Förstår att du blev riktigt skakis efter den händelsen...
Får nästan "hoppas" det är en fabriksfel på din stol, annars borde dom ju tas ut ur produktion..

Hon har ju en vanlig barnstol, men den har vi vid matsalsbordet.
Vi får börja äta därinne istället.

Sambon ska även titta om han kan byta ut spännet, så kanske kanske jag vågar använda stolen sedan, fast jag lär ju hålla i henne samtidigt då också.

Ja jag hoppas att inga andra barn har skadat sig i en sådan stol, de är ju väldigt populära.

Kolla alltid så att du spänt fast henne ordentligt och kolla gärna flera gånger efteråt också så ska det nog gå bra.
Att barnet är rörligt spelar nog inte så stor roll.
Molly är inte jätterörlig, men hon pressar sig liksom framåt hela tiden.
Det + att vi kanske fick ett klent spänne på vår stol var nog ingen bra kombo.
Vi ska prova med att byta spänne.
Sen lär jag ju sitta och hålla i henne hela tiden när vi använder den stolen också.

men fy vad läskigt!
min brorson föll ju ur någon slags stol när han var liten, typ 1, och bet nästan av sin tunga, grymt läskigt.
tur att du har funky feet!

själv håller jag på o få nippran, jag hittar inte mitt körkort, har inget pass eller leg eller så och min medicin är slut och jag är heeelt zonkad och död i skallen, vet inte vart det tagit vägen men jag vet att jag hade det förra veckan, idag ska mamma ringa o fråga min mottagning hur man kan göra o jag får väl förlustanmäla mitt körkort, suck vad jobbigt.

FY vad läskigt!!! Tur att allt gick bra i alla fall!!! *kramar om Molly genom datorn*
Chelsea har ramlat ur vår säng en gång, men som tur är är den rätt låg. Men fick en rejäl chock, både jag och hon! Man mår dåligt ett efteråt... :cry:

Usch, funderade på hur det gick. Du har inget pass så du kan plocka ut medicinerna ändå?

Vad jobbigt! Har varit med om samma sak.
De brukar kunna fixa det på mottagningen. De har fixat så att min mamma har kunnat hämta ut mina mediciner flera gånger, så det ordnar sig nog ska du se.
Jobbigare med körkortet dock, jag tycker det är skitjobbigt att beställa nytt och greja.

Usch, hoppas det löser sig! Måste ju gå att få ut ändå, är ju viktiga saker!

inge pass, inge annat leg ingenting, asjobbigt :p mamma skulle ringa o tjata på mottagningen så det blir nog bra. har bara ritalin o de e ju bara snabbverkande så att säga så det blir lite annorlunda med bara det, huvvaligen säger jag bara haha.
går upp o ner som en bergodalbana!

och så förlustanmälde vi körkortet, gjorde fullmakt så mamma kunde hämta ut min medicin... och så hittade jag körkortet i lådan jag har till alla mediciner... vad trött man blir... :p
har antagligen ramlat ner från ovanpå byrån, snark säger jag bara...

panikletande är sällan effektivt:D

Jag missar för övrigt nästa fika, ska till landet och gå på utedass:D vi är hemma igen på torsdag, om vi kommer iväg som vi ska:)

O fy. Förstår att du är uppskrämd. O vi som funderade just på en sån stol eftersom vårat köksbord är just högt.

kl

Börjat fundera på det här med läggning, säng och söva..
Ska ju börja jobba i september och bör innan det ha avvant Chelsea från att somna via amning för natten. Jag kommer ibland ha stängning och är då hemma först efter 22. Så pappa måste kunna lägga.
Och så sover hon oftast bredvid mig för att jag lätt ska kunna amma, egen lathet totalt, men har gjort så jag varit utsövd på morgonen.

Hon äter bra med mat på dagarnta, halv burk mat och halv burk frukt, eller nästan en portion gröt. Hon är inte alls lika intresserad av amningen längre, bara när hon är lite kinkig och trött, och det är ju för att hon förknippar det med sömn.. och självklart trygghet!
På natten börjar hon gny och vrida och vända sig, och då måste jag in med tutten , och då somnar hon om direkt!
Tänkte om jag inte ammar mer på natten så kan hon ju tillslut sova i sin egen säng kanske? För snart börjar hon ju krypa också :eek::D

Har ju tid på oss tills september, men tänkte börja planera lite hur vi ska gå tillväga... tips och idér ngn? :p

Jag är ju less på att samsova, eftersom snäckan inte ligger still alls. Hon drar mig i håret/sparkas/rivs till och med i sömnen. Om jag ska få sova något måste jag nog börja lägga henne i egen säng mer, och orka ta lite ynk och gnäll. Just nu tar jag upp henne när hon börjar pipa/skrika/vråla, istället för att orka natta om i sängen. Har en känsla av att det inte kommer bli helt enkelt med min viljestarka dam...

Nej det är väl den där kampen man måste ta, men drar sig för :D Jag har en känsla att det kommer gå rätt bra när jag väl bestämmer mig för att ta kampen.
För jag är som dig, när hon börjar gny i sin säng så flyttar jag över henne till oss, av ren lathet. Tror inte hon är hungrig varje gång hon vaknar. Ibland äter hon en stund innan hon somnar om (eller ja äter typ i sömnen) o ibland snuttar hon mat 2-3 tag :p

Jag matar ju sällan när hon gnyr, eftersom jag flaskmatar. Hon äter sista vändan vid 23, sen vid 05-06 med varierat antal uppvak. Hon är inte hungrig när hon vaknar, snarare förbannad om hon märker att hon ligger i sin säng...

De gånger jag har varit borta på kvällarna har jag bara försökt koppla bort nattningen. Då får sambon sköta det själv och kanske ta lite gnäll. Det har faktiskt gått bra. Sålänge jag inte finns hemma så brukar sambon duga ganska bra som mamma-substitut :p.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 953
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25