Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Precis! Jag tycker det är jätteroligt hur olika det kan vara... Se bara på vårt fikagäng, ingen unge är den andra lik på något vis, men ändå är alla "normala" och underbara. :laugh:

Haha nej de är verkligen unika var och en, precis som vi föräldrar.. rätt olika allihopa, men lika underbara för det :D:love:

Klart ni ska få se min fina lilla Elias :) Får usräkta att allt kommer utan inndeling nu, men laptopen menar bestämt att jag ska göra några justeringar så fort jag trycker på enter, jag tycker inte det och undviker därför enter nu :p Elias blev född 00.38 1.nov 2009, vid födselen var han 51 cm lång och vägde 3680, huvudmåttet var 36,5.. Det börjar bli ett tag sen, på 6 mnd kontrollen vägde han 8055 och var 68,5 lång.. Huvudet har också växt och mätte nu 44.8 :)
001-2.jpg
stör oss inte - vi leker..
Elias1.jpg
jätteroligt att grilla
_DSC0058.jpg
inte lika roligt att titta på att mamma hoppar i terrängen...

jättesöt!:love: Frän min på sisata haha!!

(oh , matilda med!)

VI HAR FÅTT EN TAND!!!!

Haha, jo, var nog mammorna som hade det roligast i skogen på trossnäs, Elias och Matilda visar ganska tydligt att det här var lite långdraget :p

Grattis med tanden - vi kämpar på vidare här också, är på väg upp i dagens ljus :D

_DSC0058.jpg
inte lika roligt att titta på att mamma hoppar i terrängen...

men titta! där är ju jag! :banana::banana:

måste ju slänga upp den andra bilden åxå. :D
31014906.jpg

och om ni undrar.... jag har matilda i sele och elias på armen. TUNGT!!!!!!!! :eek:
tur att man inte är tvillingmorsa!

Grattis till tanden!!! :banana:

Chelsea kan näääästan ställa sig på knäna nu i krypposition, men hamnar fortfarande glidandes baklänges haha. Men det går "framåt" iaf :D

Tack! Hon vill inte att man tittar på den utan kniper igen så fort man försöker öppna lite:D

Gud vad jag vill byta med dig, nu kryper moa som man ska, i 190 pinn. minst. Gör inte annat än att hämta henne överallt:D Men det är roligt att hon ! När hon ser katterna och sätter fart mot dem går det fortast!

Det enda kruxet är att det är ju för varmt för att ha byxor på sig inne och golvet är ju rätt kallt...

det är iaf så himla kul att se hur stolt hon är när hon kryper:love:

Ja, tror Chelsea kommer bli mkt nöjdare när hon kan ta sig någonstans själv.
Allts hon är en jätteglad unge mest hela tiden, men har otroligt kort tålamod och blir arg när hon märker att hon ej kan röra på sig :p

jag vet vad du menar... Snäckan backar fortfarande bara, och kryper inte alls och är småarg mest hela tiden när hon ligger på mage. Det i kombination med kortaste stubinen i stan är en hit:D Just nu vill hon bli buren hela tiden, lite påfrestande i längden...

Helt OT : Vilket skitväder!!! Varit ute en sväng, blöt och svettig. Hoppas det är bättre imorgon.

usch ja ska ut o handla nu i rusket :( hoppas på sol i morgon, för ska köpa ingredienser till mina "snömuffins". bra namn... bådar inte gott haha.

ja tror snäckan kommer bli sååå nöjd när hon lär sig krypa/gå, hon vill gå sin egen väg ju ;):love:

Kämpar på med krypingen här också, drar sig fram när han får grepp om ngt, och vänder sig, så halkar runt på ngt vis - men kryper inte än. Därimot är han väldigt glad i sin gåstol som han får upp riktigt bra fart på ibland..

Har också nu insett att skåp och lådor kan öppnas, sladdar är till att dras i och blommor ska plockas.. Hund och kattmat riktigt spännande.. :)

Molly ålar sig fram eller hasar på rumpan. Tycker att det är överskattat att krypa när man kan ta sig fram på andra sätt :p.
De där snömuffinsen kommer jag och smakar!

hih, hur sött tror ni det är när moa lägger i turbon med benen, men inte med armarna vilket givetvis resulterar i att hon trillar på hakan:love:

Q

Snor min egen knapp.

Idag hände något läskigt, jag är alldeles skakis nu efteråt.
Vi har en "stol på bord" åt Molly eftersom vårt köksbord är så högt att inga andra matstolar riktigt når upp.
En gång har spännet gått upp så Molly varit påväg att glida ur, jag trodde att det var jag som inte satt fast spännet ordentligt så nu har vi varit supernoga att extrakolla så att hon sitter fast riktigt.
Idag satt hon i stolen och åt banan och jag satt bredvid och läste tidningen.
Plötsligt ser jag hur hon är på väg att glida ur så jag sträcker mig fram och ska ta tag i henne, men då går allt blixtsnabbt så hon glider ur innan jag hinner få tag i henne.
Jag reagerar blixtsnabbt med att sträcka ut fötterna så jag fångar henne i armvecken precis innan hon når granitgolvet.

Tänk om jag inte hade reagerat så snabbt med fötterna!
Hade vi haft tur då så hade hon "bara" slagit huvudet i skåpluckan bakom.
Hade vi haft otur så hade hon krossat skallen i det hårda granitgolvet.
Jag blir alldeles kall när jag tänker på det.

Jag ska åka in med stolen till barnens hus och förklara händelsen för dem.
Jag har inte kvar kvittot, men de måste ju få reda på bristerna på stolen.

Det blev ett långt inlägg men jag kände mig tvungen att skriva av mig.

/ En skakis Nisse :cry:

Jaa skitläskigt!
Vågar nog inte använda den stolen igen.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 953
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25