Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Kollat i, under och bakom soffan :( ingen leksak!
Tror inte ens hon saknar den, men det är bara så irriterande att man inte hittar den haha. Och hon skrattar när jag låter som leksaken gjorde :D

Haha ja den där härliga med tre melodier, grälla färger, plast... underbar tycker Chelsea :D
Som sagt inte att hon saknar den, men hon lyser ju alltid upp när hon ser/hör den, funkar på gnällig bebis i vagnen tex. ;)
Tror Luckan varit här och snott den för den var så fiiiiin haha.

jag lovar den botar även febertoppar :D superleksaken!
men jag får köpa en ny, finns ju på maxi ;):love:

Hoppas alla är friska och leksaker hittade:D

Jag har onsdagsträffabstinens, och akut sömnbrist då jag inte sovit mer än 20 minuter i sträck på 1½ vecka. Vill äta kakor och njuta av vädret!!!

Jaaa längtar till småkakor och träff! :banana: Hoppas verkligen det blir fint väder så vi kan vara ute!

Matvraket Chelsea har nu i ett par dagar börjat tappa intresset för gröt helt plötsligt! Ger morgon och kväll, men nu har hon antingen spottat och fräst efter bara ett par skedar, eller helt enkelt bara stängt munnen och tittat bort :crazy:.

Kanske ska prova en annan sort, kan hon ha tröttnat på att äta samma gröt hela tiden? :p

Lyllo er som kan träffas varje vecka, jag är så avis!
Som det ser ut just nu så verkar det svårt för mig och Molly att komma till stockholm i juni.
Jag hade räknat med att sälja en av bilarna, hade ju en spekulant på den men han har dragit sig ur :(.
Jag behöver verkligen de där extrapengarna om jag ska ta mig till stockholm och jag vill inte ta allt för mycket från sparkontot heller.

Allting känns bara blä och jättetråkigt för jag vill ju verkligen träffa er igen :cry:.

Lykke gillar Nestlés gröt bättre än Sempers, iofs har vi tagit lite olika men det beror mest på att våra affärer är så dåliga o aldrig har samma. Hennes favvo är iaf med banan o päron haha.

(Eller så vill hon ha en blodig bit med bea :D)

och vi är friska o glada nu! =)

Senast ändrad:

Körde på en nestle banan päron, då vi hade nestles "smaklösa" innan. Så ikväll får vi se om det går ner! :D
Smakade majs med kalkon idag, och det var uuuunderbart! Åt över en halv burk + lite fruktpure efteråt, och hade säkert kunnat äta mer :D

Sååå alla kommer på onsdag då? :banana: Vill ha sooool och picknick!

Nisse: vad tråkigt!! :( Men kanske senare i år då. Tycker vi ska ha en gemensam ettårsfest för höstbebisarna i höst sen ;)

Jaa, jag vill verkligen åa ner och träffa er igen, men jag vet inte när det blir i nuläget.
Måste få loss lite pengar på nåt vis isåfall.
Sambon skulle inte bli så glad om jag tog från sparkontot för det ska läggas på en gemensam reskassa för i sommar.
Vi får se när jag kommer ner... Har jag tråkigt nån dag så kanske jag ställer mig vid E4:an och viftar med tummen :D.

Förresten, glömde skriva att Molly säger Mamma nu :love:.
Skitcoolt tycker jag!
Pappa sa hon redan innan, så jag blev jätteglad :D.

Och hon kryper nu också (fast hon gör det hellre än bra :D).

Grötresultat: första skedarna slukade hon, sen spott och fräs igen! :confused:
Blandade med fruktpure, då gick det som en dans, om jag inte tog för mkt gröt.
Smakade på gröten (banan/päron) och det var stor skillnad på smaken mot det neutrala... skumt!
Middagen slukade hon tidigare på kvällen...

Tycker hon mer om den neutrala då?
Molly tycker att sempers risgröt med mango och äpple är smaskens.
Däremot hipps gröt med banan och persika tycker hon smakar kack!
Sen har vi inte provat några andra.

Hon älskade den neutrala gröten förut, bara senaste veckan som hon börjat fräsa när hon ska äta :p
Nya gröten åt hon av några skedar iaf, innan hon började fräsa igen hehe.

kl

Tittar bara in för en snabbis!
Nu har vi varit på Moa kusins 1-årskalas, mycket trevligt och mycket kakor (som Moa tyckte mycket om, uppenbarligen är hon som sin mor och gillar godsaker bättre än mat:D)

Hon har de senaste 4 dagarna sovit högst ½ timme sammanlagt dagtid, och vaknat minst 10 ggr / natt för snutta + det sedvanliga ligga vaken mellan 03,30 - 05,30. Skitnajs, mest skit.

hon försöker resa sig mot saker nu, vilket såklart inte går så hon blir skitarg. Eller, om man sitter på golvet kan hon resa sig mot våra ben, men det är ju inte så högt.

Första tanden är på g, är en rejäl upphöjning men den har inte tittat upp än.

Igår skaffade hon sig en ny pojkvän:laugh:
Vi var på fest igårkväll o där var de en 4 årig grabb som lekte och hade sig med henne hela kvällen, och hon skulle pussa honom hela tiden! Hon tog tag i hans skjortkrage och drog honom till sig, jättegulligt!
Däremot mår hennes pappa inte så bra idag;):D

*kl*

Här har bakats småkakor:D

Sen undrar snäckan om nån höstmamma vill ha ett rosa eller turkost parasoll i utbyte mot ett svart eller grått? Jag kan inte motivera ett inköp av ett till, när jag har två...Men båda har "fel" färg...:D:o

Ngn sthlms mamma som sett bruna eller orange strumpbyxor i ngn butik? Kanske inte är några sommarfärger, därför man inte hittar :p Lindex o Hm hade, men bara ull till stl 68... min bebis kan inte klämma in sina brottarlår i sådana storlekar längre ;)

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 957
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Hyresrätt villa
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur