Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Japp, jag hör av mig om det blir förseningar :).

Babysång är jättekul!
Första gången känner man sig lite weird, men sen vänjer man sig vid förudmjukelsen. Och när man ser hur glad bebisen blir så är det värt det :D.

Man sitter i en ring och sjunger töntiga sånger ackompanjerad med gittarr. Många sånger och ramsor är det rörelser till och ibland står man upp och dansar med bebisen. Man känner sig jättefånig när man studsar omkring där i en ring, men alla andra är ju lika fåniga också :D.

Imorrn syns vi alla brudar! KUL!

Informerar att det var en mkt mkt trevlig Höstmammeträff i går i stockholm mellan mig,kpist, kanelbullen, breccia, nisse och comfort :love::banana:
Alla jättetrevliga människor, och bebisarna minst lika söta som på bild!

Jaa, tack för igår tjejer!
Nu måste vi planera in nästa höstmammeträff :bump::bump:.
Den kan vi ha i sundsvall :idea:.

Närå, skojja bara :D
Vi håller oss till stockholm :)

kl

Imorgon blir Chelsea 6 månader! :eek::love: Vart har tiden tagit vägen??

I alla fall så ska vi på 6mån koll nästa vecka... kollar de ngt speciellt då eller är det ungefär som förra läkarbesöket? Ska de liksom "kunna" ngt speciellt då? :p

Är iof mest spänd på vikten :angel:, dock tycker jag inte hon vuxit så jäkla mkt sen förra gången hon vägdes, och redan då hade ju den höga kurvan börjat plana ut lite hehe.

Är så nyfiken på alla höstmammor som inte skrivit på länge, hur går det med alla söta barn?? :banana:

tiden går aldeles för fort:(

På Moa kollade de inga kunskaper - vägning, mätning, läkarkoll gjordes.

Hon har varit rejält snorig hela veckan, det har forsat från näsan och så har hon riktigt illa hosta, låter hur slemmig som helst och hostar minst 6 gånger på raken innan hon är klar:cry:
Sova ... hade inte varit dumt.. inatt var den bästa natten på två veckor, hon vaknade bara fyra gånger mellan 2-5:crazy: Hon är tuttig men vill inte ha mat, blir arg när det kommer mat men nappen duger inte.. hopplöst. Antar att det är hennes mammighet som slår igenom även på nätterna, för när jag vänder henne mot sambon/ han tar henne till sig så får hon panik och slänger sig mot mig igen. Sen när han gått till jobbet spelar det ingen roll hur långt bort jag lägger henne, hon når att sparka på mig ändå:D

Sen fattar jag inte hur hon kan vara så jäkla morgonpigg, halv sex/halv sju har det varit som gällt nu senaste dagarna. även när hon inte kommer till ro förrän 23 och vaknar 6-7 gånger på en natt.
Köpte en tidning igår där det stod att de behöver sova 13 timmar minst i denna åldern... jo tjena,. inte denna ungen iallafall!

Igår började vi med sempers god-natt välling, den var skitäcklig tyckte hon.. men vi får väl ge det ett par dagar.

och snäckan blir 8 månader imorgon! Ikväll ska vi titta på brasa, och snart bvc-besök som jag måste boka om...

o luckan blir 8 månader på torsdag! crazy! ikväll blir det sova tidigt, min häst kom med som reserv på catherine haddad clinic, så vi har vart på träning idag o imorgon ere clinic då, my god vilken daaag... men luckan tog det med ro o åkte till morfar istället ;)

Fattar inte heller hur man ska få dom att sova så där många timmar :p
På dagtid har jag tur om hon sammanlagt sover 2 timmar.
Kan få till 30-60 min på förmiddagen i stallet och sen kanske en timme på eftermiddagen på promenad.
Sen på natten.. somnar helt vid 20.00 och vaknar kl 7 (senast). Sen vaknar hon mellan 2-5ggr per natt antingen för att äta eller bara snutta för att kunna somna om.
Iof vet jag ej hur mkt hon är vaken på natten egentligen, jag är bara i en dimma och lägger dit tutten i sömnen. Sover hon trots att hon söker tutte så får hon ju rätt mkt sömn ändå om jag tänker efter.

Sömn, alla mammors stora samtalsämne tror jag! :D

Hoppas Moa kryar på sig snart, himla jobbigt att vara så där förkyld :(

Ingen brasa för Chelsea i år, får se premiärbrasan nästa år istället. Somnade gott vid 20.00 och sover fortfarande utan uppvak!! :eek:

Vi var på 6 månaderskoll i torsdags, lite sent men vi glömde bort första tiden. Heh. Läkaren kollade hon följde en kloss med blickan (det kollade de väl iofs vid typ 3 mån också, men men... det var inte vår vanliga doktor. :p ) Sen fick hon greppa klossen och doktorn ville se att hon kunde byta hand. Så att höger och vänster hjärnhalva kan samarbeta eller nåt. :D

KL.
Här flyter allt på som vanligt!
Jag och Mollpan är lite förkylda och det rinner rejält ur våra näsor.
Bvc har vi inte varit på sedn hon var 5 månader.
Nästa gång vi ska dit är hon 8 månader.
Jag hade gärna åkt dit lite oftare :grin:.

Vad säger ni, dags att planera sommarträff? :idea:
Jag skulle lätt kunna åka ner och fika med er varje vecka :D.

Sommarträff = jaaaa :D
Skansen kanske? Som en heldagsaktivitet, ta med picknick eller köpa där tex?

Så ni som åker långväga kan ju börja fundera på datum. En vardag är nog bäst med tanke på folkmängden ;)

Ja det tycker jag låter bra.
Ngn veckodag ngn föredrar? Måndagar går bort, då simmar ju två av oss ;)
Annars kan jag när som helst!

Ingen som har lust med tvådagars då?
Jag ska kolla mitt schema och kolla upp nåt billigt hotell :).

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 957
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama