Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

De är helt underbara! Ska köpa en av varje sort, tårtor och bullar!

Mamma var här förra helgen med lite kläder hon shoppat, bla med lilla Ida på (lönneberga-ida), bondgårdsdjursbody + klänning + leggings, en underbar klockad klänning röd med vita prickar + vita leggings och body (till midsommar). Sååå sött, ska fota ngn dag! :love:

Just nu är sambon ute och går med C i selen, andra gången de är ute ensamma! Nu när jag säger det låter det ju helknäppt att de inte varit ute ensamma fler gånger.. men vi går dagligen ut hela familjen och går så det har inte blivit av. :o
Har alltså ensamtid, spenderat den med att dammsuga lite och göra iordning för natten :D tänkte bada men ska gå och handla godis istället!

body4_87936320.jpg

body5_87936338.jpg

gud vad söta,. klart snäckan måste ha en sån!:D

hur mycket mat äter era vid ett mål? alltså mängd, riktig mat. Jag gör ju egen mat till henne och vet inte riktigt hur mycket de "ska" äta när jag öser upp portioner så det slutar alltid med att jag har för mycket som hon inte äter upp

De äter ofta mindre av egen mat eftersom det är mindre vatten i den än i burkmat. :)

Precis, de där bodysarna jag menade!
Molly har bägge :D

Gröt äter hon ca 3/4 dl.
Äter hon burkmat så är det nästan en hel burk, men min hemlagade mat går det åt betydligt mindre av då den är lite "matigare" :).

ok, hmm du vet inte hur mycket mindre?
Det är såklart olika hur mycket moa äter huruvida hon tycker det är så gott eller ej, hon är grymt kräsen:p
men i runda slängar äter hon väl 0.75 dl i snitt kanske, det märks tydligt att hon blir fortare mätt på vissa saker med. men det kan ju stämma då att det är samma mat-mängd då

det är en stor burk du menar eller?

Oj gröt är moas favvis, till frukost käkar hon 1 ½ portion gröt o nästan en dl youghurt vissa dagar, men oftast 1 port gröt o ½ dl yoggi + en halv macka.

Ja, en stor burk.

Molly tycker mer om vanlig mat än gröt.
Yoghurt har hon inte smakat än och inte mackor heller.
Fast det beror väl på att vi nästan aldrig äter yogurth och mackor, vi är gröt och knäcke-människor :p.

Oftast äter Chelsea en halv stor burk mat och en halv stor burk frukt till middag.
Lunch blir ofta en halv stor burk yoghurt och nu även börjat få lite smörgås.
Morgon och kväll får hon gröt, som hon äter ibland bra av ibland sämre.. men lite mindre än 1 dl (vatten) blir det oftast.

Därmemellan får hon amma när hon vill :p

Äter bara burkmat som sagt, då jag helt enkelt inte orkat med att stå och laga själv. Sen när hon inte behöver lika finfördelad mat längre så kommer jag göra mat till henne av samma mat som vi äter.

Hittar inte bodysarna på lindex hemsida längre?? ! :eek: Tänk om de är slut i butikerna med?? Och jag hinner inte ut och kika närmaste dagarna... :cry:

De kan ju inte vara slut än, de har väl nyss kommit?
I sundsvall finns de kvar iallafall, jag kan ju skicka om du inte hittar nån i stockholm :p.

Ooh kan du det? Hon har 74 nu, minst. 80 annars om det inte finns.
Alltså, om du hittar kan du köpa en av varje så betalar jag dig på tisdag?!

Helt ok nu inte kan/orkar/hinner/vill, men om du kan/orkar/hinner/vill så gääärna :D:love::banana:

Blev bara orolig när de tagits bort från hemsidan ju :D mååååste ju ha, speciellt tårtorna! Hör av mig om bullen inte hittar ;)

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 952
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25