Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om BB-väskan, vad är bra att ha med som snacks överlag? Antar att man själv kanske vill ha något också om det drar ut på tiden?
 
På tal om BB-väskan, vad är bra att ha med som snacks överlag? Antar att man själv kanske vill ha något också om det drar ut på tiden?
Undrar också! Tänker att det vara något som är lätt att planera in att förvara hemma ett tag. Själv tänker jag kanske Risifrutti, går säkert att bunkra upp ett litet gäng som håller sig.
 
Vad packar ni med i BB-väskan? Min har stått halvpackad i flera veckor, tycker det är så svårt att veta vad som behövs och hur mycket. Har ju ingen aning om hur länge man blir kvar heller.

Ni som varit på BB tidigare, något ni verkligen saknade sist eller något som var helt onödigt? :)
 
Vad packar ni med i BB-väskan? Min har stått halvpackad i flera veckor, tycker det är så svårt att veta vad som behövs och hur mycket. Har ju ingen aning om hur länge man blir kvar heller.

Ni som varit på BB tidigare, något ni verkligen saknade sist eller något som var helt onödigt? :)
Min lista ser ut såhär:
*Amningsbehå
*Amningslinne
*Öppen skjorta
*Öppen kofta
*Mjuka byxor
*Pyjamas
*Tofflor
*Trosor
*4 omlottbodys
*4 par byxor
*4 pyjamas
*Mössor
*Strumpor
*Overall att åka hem i
*Babyfilt
*Bärsjal
*Snacks/något att tugga på
*Vattenflaska
*Vetekudde
*Bilbarnstol
*Mobil, laddare, hörlurar, Id-kort
*Hygiensaker till mig,+ bröstvårdskräm, lypsyl, hårsnodd, amningsinlägg + förlossningsbindor
*Förlossningsbrev, om jag skriver ett sådant
 
Vad packar ni med i BB-väskan? Min har stått halvpackad i flera veckor, tycker det är så svårt att veta vad som behövs och hur mycket. Har ju ingen aning om hur länge man blir kvar heller.

Ni som varit på BB tidigare, något ni verkligen saknade sist eller något som var helt onödigt? :)

inte packat ännu men ungefär såhär
1 body+byxor till babyn
Overall eller dylikt till hemfärd
Ipad
Nått att läsa ifall man måste stanna längre
Hygienprodukter till mig
Vattenflaska
Hårsnoddar
Hårborste
Ett par trosor och en amningsbh
Gosedjur till baby
Laddare
yllestrumpor
SNACKS i massor 🤫🤣


Här får man blöjor samt låna babykläder och fula pyjamasar till mamman. Men man får byta så ofta man vill
 
Vad packar ni med i BB-väskan? Min har stått halvpackad i flera veckor, tycker det är så svårt att veta vad som behövs och hur mycket. Har ju ingen aning om hur länge man blir kvar heller.

Ni som varit på BB tidigare, något ni verkligen saknade sist eller något som var helt onödigt? :)
Det allra viktigaste är ju typ mjuka och sköna kläder till en själv, amningsbehå, hårsnoddar, lite kläder till bebis (man behöver inte mycket för bebis är mest naken på BB), snacks och lite godis. Något gott att dricka för man är ofta sjuuuuukt törstig efter en förlossning. Tofflor var rätt gött att gå runt i men nu vet jag inte ens om man får gå runt så mycket utanför sitt rum? Bindor, blöjor mm får man rätt mycket av på BB.
 
Jag har packat:

  • 1 body, byxor, strumpor, kofta och mössa i strl 50 och 56.
  • 2 st filtar
  • Babyskydd
  • Några blöjor (när vi fick förra gången fanns blöjorna på BB och vi blev kvar på förlossningen i några timmar efter han kommit, så den här gången tar jag med några själv).
  • Mjukisbyxor, amnings-bh, amningslinne, kofta och strumpor till mig. Ett set. Använder regionens skjortor och nättrosor där.
  • Tofflor till mig och pappa. Hos oss får man absolut inte gå på golvet i bara strumpor.
  • Amningsinlägg
  • Necessär med parfymfri tvål och schampo, lotion, nässpray, tandborste och tandkräm, deo, gummisnodd och lypsyl.
  • Laddare
  • Handsprit
  • Snacks och mat till pappa. Ej packat än men ska fixa vilken dag som helst :D
COLA FÅR JAG INTE GLÖMMA :D
 
Senast ändrad:
Jag har packat:

  • 1 body, byxor, strumpor, kofta och mössa i strl 50 och 56.
  • 2 st filtar
  • Babyskydd
  • Några blöjor (när vi fick förra gången fanns blöjorna på BB och vi blev kvar på förlossningen i några timmar efter han kommit, så den här gången tar jag med några själv).
  • Mjukisbyxor, amnings-bh, amningslinne, kofta och strumpor till mig. Ett set. Använder regionens skjortor och nättrosor där.
  • Tofflor till mig och pappa. Hos oss får man absolut inte gå på golvet i bara strumpor.
  • Amningsinlägg
  • Necessär med parfymfri tvål och schampo, lotion, nässpray, tandborste och tandkräm, deo, gummisnodd och lypsyl.
  • Laddare
  • Handsprit
  • Snacks och mat till pappa. Ej packat än men ska fixa vilken dag som helst :D
Vad är babyskydd?
EDIT Glöm det jag googlade. Herregud känner mig lite blåst. Jag har ju själv varit och köpt ett sådant. :D
 
Bm idag och en vikarie som bara körde på på löpande band kändes det som. Allt verkade bra i värden och mått, men hon bara viftade bort när jag tog upp min oro om Corona, som om hon inte ville prata om det.

Fick också komma till vikarie idag och jag kände inte ens att det var lönt att ta upp mig oro inför förlossningen med henne för att hon ändå inte kommer göra nåt åt det eller åtminstone lägga tid på att ha ett bra samtal.
 
Jag har packat:

  • 1 body, byxor, strumpor, kofta och mössa i strl 50 och 56.
  • 2 st filtar
  • Babyskydd
  • Några blöjor (när vi fick förra gången fanns blöjorna på BB och vi blev kvar på förlossningen i några timmar efter han kommit, så den här gången tar jag med några själv).
  • Mjukisbyxor, amnings-bh, amningslinne, kofta och strumpor till mig. Ett set. Använder regionens skjortor och nättrosor där.
  • Tofflor till mig och pappa. Hos oss får man absolut inte gå på golvet i bara strumpor.
  • Amningsinlägg
  • Necessär med parfymfri tvål och schampo, lotion, nässpray, tandborste och tandkräm, deo, gummisnodd och lypsyl.
  • Laddare
  • Handsprit
  • Snacks och mat till pappa. Ej packat än men ska fixa vilken dag som helst :D
COLA FÅR JAG INTE GLÖMMA :D
Typ såhär ser min lista ut också. Ska ta med vår systemkamera också tänkte jag 👍🏻 Har packat allt förutom snacks och necessär till mig.
 
Jag har packat:

  • 1 body, byxor, strumpor, kofta och mössa i strl 50 och 56.
  • 2 st filtar
  • Babyskydd
  • Några blöjor (när vi fick förra gången fanns blöjorna på BB och vi blev kvar på förlossningen i några timmar efter han kommit, så den här gången tar jag med några själv).
  • Mjukisbyxor, amnings-bh, amningslinne, kofta och strumpor till mig. Ett set. Använder regionens skjortor och nättrosor där.
  • Tofflor till mig och pappa. Hos oss får man absolut inte gå på golvet i bara strumpor.
  • Amningsinlägg
  • Necessär med parfymfri tvål och schampo, lotion, nässpray, tandborste och tandkräm, deo, gummisnodd och lypsyl.
  • Laddare
  • Handsprit
  • Snacks och mat till pappa. Ej packat än men ska fixa vilken dag som helst :D
COLA FÅR JAG INTE GLÖMMA :D
Haha jag är normalt sett ingen cola-drickare men det enda jag tjatade om efter att sonen var född var att jag ville ha cola 😂😂 så japp, det är nästan det viktigaste av allt 😁
 
Undrar också! Tänker att det vara något som är lätt att planera in att förvara hemma ett tag. Själv tänker jag kanske Risifrutti, går säkert att bunkra upp ett litet gäng som håller sig.

Ja exakt, kan ju inte vara nåt med kort hållbarhet eftersom man inte vet när det sker... men finns det kylskåp? Min sambo är extremt känslig för när han tror att saker varit utanför kylen för länge så jag kommer aldrig få äta en kylvara som stått utanför kylskåp längre än en kvart typ 😅,då tror han att jag ska bli matförgiftad.
 
Jag har nog/kommer nog packa alldeles för mycket, men hittills:
2-3 bodys + byxor till bebis
Mössa till bebis

Till mig:
Tre amningslinnen
Mjukisbyxor
Långärmad tröja
Amningsbh


Saker som fattas är:
hygienartiklar + snoddar och borste till mig
Coca-Cola
Smågodis
Såna där färdiga hårdmackor
Ev tofflor
Mobil och laddare
Filt till bebis
Varma ytterkläder till bebis
Babyskydd i bilen
Bärsjalen

Ja ni ser. Har säkert glömt skriva dit nåt jag har på lappen här hemma dessutom :p.
 
Fick också komma till vikarie idag och jag kände inte ens att det var lönt att ta upp mig oro inför förlossningen med henne för att hon ändå inte kommer göra nåt åt det eller åtminstone lägga tid på att ha ett bra samtal.
Så himla trist.

Det enda positiva här, fast det var inte tack vare bm, var att jag fick reda på att jag ska få lämna blodprov på fetalt Hb varje vecka, så spec.mvc har koll på om det stiger (och därmed visar läckage från bebis igen). Känns tryggt och bra.

Ny tid hos spec.mvc om två veckor och sen ordinarie bm igen om tre.
 
Undrar också! Tänker att det vara något som är lätt att planera in att förvara hemma ett tag. Själv tänker jag kanske Risifrutti, går säkert att bunkra upp ett litet gäng som håller sig.
Får lägga till kylklampar på listan då, så håller de sig ett tag i väskan när man åker in. Om man kommer ihåg ta med dom från kylskåpet dvs :p.
 
Ja exakt, kan ju inte vara nåt med kort hållbarhet eftersom man inte vet när det sker... men finns det kylskåp? Min sambo är extremt känslig för när han tror att saker varit utanför kylen för länge så jag kommer aldrig få äta en kylvara som stått utanför kylskåp längre än en kvart typ 😅,då tror han att jag ska bli matförgiftad.
Det har jag inte tänkt på! Vad komplicerat allt känns nu! Jäkla Corona som ställer till det med det mesta!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 390
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 564
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp