Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilka bra listor ni har till era BB-väskor! :up: Jag packar inte än men det är ju bra att kunna checka av lite framöver..
På min lista står iaf mjukt toalettpapper överst.. Med mitt första barn så fick vi inte med oss väskan och att torka sig med det sandpappret de hade på FL, gjorde nästan ondare än själva förlossningen.. O_o
 
Vilka bra listor ni har till era BB-väskor! :up: Jag packar inte än men det är ju bra att kunna checka av lite framöver..
På min lista står iaf mjukt toalettpapper överst.. Med mitt första barn så fick vi inte med oss väskan och att torka sig med det sandpappret de hade på FL, gjorde nästan ondare än själva förlossningen.. O_o

Hört så många säga det men upplevde det inte själv :D

KL
Xylocainsalva kanske vore en idé att ta med sig? Smörjde det på stygnen hemma efteråt, funkade riktigt bra.

Nu gjorde vi så att vi försöker få med oss en liten kylväska med en fryst matlåda, några läsk, proteinbarer och godis. Får se om maken kommer ihåg det när det väl är dags :D

14 dagar kvar till bf idag och renoveringen hemma går visserligen framåt men är inte på långa vägar klar. Varför skulle vi börja med det i sista minuten för?? :cry::crazy: Känns skit just nu. Kan ju inte ta hem en bebis till damm och målarfärgslukt... Måtte han hålla sig inne till bf åtminstone!🤞
 
Jag var hos BM idag. Allt var så bra och järnvärdet är som när jag blev gravid, så min oerhörda trötthet går inte att skylla på
Försökte prata om mitt mående men fick inget direkt napp så jag lade ner, har sjukskrivit mig själv resten av veckan och hoppas att jag piggar på mig!
Går in i ny vecka idag, vecka 35, något som känns positivt och närmare målet! 😍
 
Jag var hos BM idag. Allt var så bra och järnvärdet är som när jag blev gravid, så min oerhörda trötthet går inte att skylla på
Försökte prata om mitt mående men fick inget direkt napp så jag lade ner, har sjukskrivit mig själv resten av veckan och hoppas att jag piggar på mig!
Går in i ny vecka idag, vecka 35, något som känns positivt och närmare målet! 😍

Skönt att allt såg bra ut! Inte konstigt att du är trött med tanke på allt som händer runt dig, tycker det är superbra att du sjukskrivit dig! Märkligt att de inte fångar upp dina känslor dock, tycker inte min bm varit så bra på det heller.
 
Jag har också varit hos barnmorskan idag, lyssnade på hjärtljuden och allt lät bra! Fick lite tips om olika övningar att göra för att träna upp ryggen, tänkte försöka ta tag i det men det mesta känns lite övermäktigt just nu. V 29+3 idag så känns ändå som att det tar på det.
 
Men åh, va spännande! Vet att tidpunkten inte är så bra med renoveringen, men ändå så spännande! :banana:

Inte jättebra timing nej 🙈 Men ja ja, vill han ut så kan jag inte göra så mycket 😅 Har inga värkar än i alla fall. Fortsätter komma slem och blod dock. Det kan ju faktiskt dröja länge till innan det händer nåt, men jag har i alla fall sagt åt min man att han nog ska packa sina grejer utifall 😅
 
Vad spännande @Eli , förstår att tajmingen inte känns hundra dock. Håller tummarna för att allt går bra!:heart
 
  • Gilla
Reactions: Eli
Verkligen kul @Eli ! :up: Min senaste fl började med att slemproppen lossnade rejält, men då drog värkarna igång rätt ordentligt kort därefter.. Hoppas att allt går bra för dig!

Tack! Det har tyvärr stannat av lite. Haft lite värkar till och från hela dagen, oregelbundna dock, men nu nada :meh: Lite värk i ryggen och ut i höfterna bara. Får se vad som händer i natt 🤞
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 388
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 564
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp