Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mer funderingar. Läser att vissa väljer att till exempel inte vilja ha livmodersammandragande injektionen (det var ju det vi pratade om för nån sida sen), väljer bort K-vitaminspruta till bebisen, vill ha sen avnavling. Hur tänker ni om det?

Jag känner att jag vill ha "det som erbjuds" enligt sjukhusets rutiner då jag tänker att de vet bäst (oftast i alla fall :D )
Jag är en av dom som kommer att be barnmorskan att avvakta med oxcytocinsprutan (så länge allt har förlupit som normalt). Den har inte behövts vid de två andra förlossningarna utan livmodern har dragit ihop sig snabbt och fint.
Sen avnavling ser jag som självklart, bebis bör ha allt sitt blod och det verkar vara standard vid de flesta sjukhus numera.. Vi ska dock medverka i en studie där de kommer ta en liten del av navelsträngsblodet, sen så får bebis resten. :) K-vitamin har de andra också fått, finns ingen anledning till att inte ge lillebror.. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 388
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 564
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp