Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
September

2 Martenix, 27 år, första barnet
7 Eli, 32 år, andra barnet
12 KarinStarfighter, 34 år, Andra barnet
14 solkatt, 32 år, andra barnet

Oktober

3 Vinkelina, 36 år, tredje barnet
5 Poison-heart, 28 år, andra barnet
25 Ingela_S, 39 år, första barnet
31 hemlig, 37 år, andra barnet (lillasyster enligt RUL)

November
9 Cattaflajna, 27 år, andra barnet

tappat ett år igen ;) (tror det finns en nyare lista ett par sidor tillbaka)
 
rotade fram spjälsängen idag också (inte smart när man är själv med barnen och den ligger i vårt "ingen orkar rensa ut förråd" som är 30 m2 :P

blir att ta till kofoten för att få in den sängen. Saknas 1 cm!!! för att den skall rymmas, eftersom vi missade att köpa en 80 cm säng som extra utan i stället körde på med 90. Och vi har ingen energi att riva ut garderoberna som jag önskar heller. Men borde räcka att skruva bort dörrarna från dem så får vi den där cm vi behöver. Och mannen får masa sig ut ur sin säng via fotändan ;)
 
rotade fram spjälsängen idag också (inte smart när man är själv med barnen och den ligger i vårt "ingen orkar rensa ut förråd" som är 30 m2 :P

blir att ta till kofoten för att få in den sängen. Saknas 1 cm!!! för att den skall rymmas, eftersom vi missade att köpa en 80 cm säng som extra utan i stället körde på med 90. Och vi har ingen energi att riva ut garderoberna som jag önskar heller. Men borde räcka att skruva bort dörrarna från dem så får vi den där cm vi behöver. Och mannen får masa sig ut ur sin säng via fotändan ;)

Skönt att höra att det är andra som behöver göra om hela inredningen för att få plats 😅. Vi fick göra oss av med en av våra tre garderober så väldigt mycket kläder fick åka upp på vinden. Nu måste vi flytta om dem också och har insett att det saknas några centimeter för att få in dem innanför dörrkarmen men det får vara så nu, förhoppningsvis hittar vi ett hus snart så detta blir tillfälligt. Hur man nu ska orka gå på visningar med två spädbarn, det är nåt vi kanske inte riktigt tagit till oss än...
 
September

2 Martenix, 27 år, första barnet
7 Eli, 32 år, andra barnet
12 KarinStarfighter, 34 år, Andra barnet
14 solkatt, 32 år, andra barnet

Oktober

3 Vinkelina, 36 år, tredje barnet
5 Poison-heart, 28 år, andra barnet
25 Ingela_S, 39 år, första barnet
31 hemlig, 37 år, andra barnet (lillasyster enligt RUL)

November
7 julgrisen, 34 år, första barnen
9 Cattaflajna, 27 år, andra barnet
 
September
2 Martenix, 27 år, första barnet
7 Eli, 32 år, andra barnet
12 KarinStarfighter, 34 år, Andra barnet
14 solkatt, 32 år, andra barnet

Oktober
1 Dammtuss, 29 år, tredje barnet
3 Vinkelina, 36 år tredje barnet
5 Poison-heart, 28 år, andra barnet
31 hemlig, 37 år, andra barnet (lillasyster)

November
5 Cattaflajna, 28 år, andra barnet
7 julgrisen, 34 år, första barnen

Här är senaste listan vad jag kunde hitta, vi var ju några som uppdaterade
 
Angående kläder så sa sambon till mig ikväll att han tyckte det var dumt att jag köpt lite ”flickiga” kläder 🤣 vi vet ju inte riktigt till 100% att det är en tjej därinne då vi fått kommentaren på båda ultraljuden vi gjort att dom inte hittar någon snopp. Någonstans har nog jag bara ställt in mig på att det är en tjej. Jag känner bara det på mig. Så har visst råkat följa med nåt reaplagg från newbie som är rosa... men som jag sa, i värsta fall får väl pojken gå i rosa eller så får jag ge det till min bästis som ska få en tjej i slutet av september 😁
 
Skönt att höra att det är andra som behöver göra om hela inredningen för att få plats 😅. Vi fick göra oss av med en av våra tre garderober så väldigt mycket kläder fick åka upp på vinden. Nu måste vi flytta om dem också och har insett att det saknas några centimeter för att få in dem innanför dörrkarmen men det får vara så nu, förhoppningsvis hittar vi ett hus snart så detta blir tillfälligt. Hur man nu ska orka gå på visningar med två spädbarn, det är nåt vi kanske inte riktigt tagit till oss än...

vi har 6!!!! Garderober i vårt sovrum. Varav 1,5 används 🤷‍♀️

tanken är att riva ut alla och sedan köpa 4 helt nya. Men måste troligen specialbeställa för väggen vi vill ha dem på är 230cm bred. Och avslutas med ljusknappen
 
Skönt att höra att det är andra som behöver göra om hela inredningen för att få plats 😅. Vi fick göra oss av med en av våra tre garderober så väldigt mycket kläder fick åka upp på vinden. Nu måste vi flytta om dem också och har insett att det saknas några centimeter för att få in dem innanför dörrkarmen men det får vara så nu, förhoppningsvis hittar vi ett hus snart så detta blir tillfälligt. Hur man nu ska orka gå på visningar med två spädbarn, det är nåt vi kanske inte riktigt tagit till oss än...

Men fy, jag är inte avundsjuk på er :p Men det löser sig nog. Brukar göra det.

Vi har sån tur att vi har en massa plats i sovrummen. När sonen var någon månad och maken sovit i gästrummet sedan han föddes grejade vi en 240 cm bred säng. Nu när sonen är 4 år har han en egen 120s i sitt rum där en vuxen också sover gott. Jag förstår ju att alla inte har plats men har man är det så värt med myyycket sängplats :D
IMG_20200809_123811.jpg

Just nu tänker jag att jag och bebis sover själva här :D Tänker nog inte ens ta fram spjälsängen.
 
Sonen hann gå en vecka på dagis och nu är han förkyld :meh: Hoppas jag och pappan klarar oss och hoppas verkligen att lillebror stannar inne!
Åh fy för.. Det är något som jag fasar för.. Min dotter går i skolan och min son är på fsk.. Hoppas att din son tillfrisknar snart!

Vi har köpt en säng till lillebror, ville försöka oss på en vagga då båda storasyskonen har älskat somnat till gungningar, antingen i famnen eller i vagnen.. :grin: Denna kan man sätta bredvid sängen också, som en bedside-crib.. Skötbordet är snart färdigt och imorgon ska sambon kolla på en ny bil.
Känns skönt att det händer lite här.. :up:
 
Åh fy för.. Det är något som jag fasar för.. Min dotter går i skolan och min son är på fsk.. Hoppas att din son tillfrisknar snart!

Vi har köpt en säng till lillebror, ville försöka oss på en vagga då båda storasyskonen har älskat somnat till gungningar, antingen i famnen eller i vagnen.. :grin: Denna kan man sätta bredvid sängen också, som en bedside-crib.. Skötbordet är snart färdigt och imorgon ska sambon kolla på en ny bil.
Känns skönt att det händer lite här.. :up:
Vad är det för vagga/bedside crib?
 
September
2 Martenix, 27 år, första barnet
7 Eli, 32 år, andra barnet
12 KarinStarfighter, 34 år, Andra barnet
14 solkatt, 32 år, andra barnet

Oktober
1 Dammtuss, 29 år, tredje barnet
3 Vinkelina, 36 år tredje barnet
5 Poison-heart, 28 år, andra barnet
31 hemlig, 37 år, andra barnet (lillasyster)

November
1 JeaylL, 30, andra barnet (lillebror)
5 Cattaflajna, 28 år, andra barnet
7 julgrisen, 34 år, första barnen
 
  • Gilla
Reactions: Eli
Åh fy för.. Det är något som jag fasar för.. Min dotter går i skolan och min son är på fsk.. Hoppas att din son tillfrisknar snart!

Vi har köpt en säng till lillebror, ville försöka oss på en vagga då båda storasyskonen har älskat somnat till gungningar, antingen i famnen eller i vagnen.. :grin: Denna kan man sätta bredvid sängen också, som en bedside-crib.. Skötbordet är snart färdigt och imorgon ska sambon kolla på en ny bil.
Känns skönt att det händer lite här.. :up:

Åh vad mysigt med vagga!
 
Nu har jag jobbat första och sista dagen efter semestern, känns skönt att jag fått det mesta jag behövde göra gjort och kunnat ringa och säga hejdå till den klient jag haft allra längst så det blev ett bra avslut! Stannade till efter kl 18 och är nu helt slut i kroppen så känns nu helt rimligt att vara sjukskriven!
 
Jag skall jobba några timmar till denna vecka, sedan är det slutjobbat för min del också. Känns lite konstigt men på det stora hela bra. Den här värmen som varit på sistone håller på att ta knäcken på mig, så på ett sätt så har det varit skönt att ha jobbet att distrahera sig med. Har jobbat 50 % förra veckan och gör likadant denna så jag har ju redan trappat ner en hel del. V. 37+4 idag så nu räknas ju graviditeten som fullgången och jag är mer än lovligt trött på det hela. Tror dock inte att liten tänker titta ut ännu på ett tag :cautious:
 
Jag skall jobba några timmar till denna vecka, sedan är det slutjobbat för min del också. Känns lite konstigt men på det stora hela bra. Den här värmen som varit på sistone håller på att ta knäcken på mig, så på ett sätt så har det varit skönt att ha jobbet att distrahera sig med. Har jobbat 50 % förra veckan och gör likadant denna så jag har ju redan trappat ner en hel del. V. 37+4 idag så nu räknas ju graviditeten som fullgången och jag är mer än lovligt trött på det hela. Tror dock inte att liten tänker titta ut ännu på ett tag :cautious:

Jag är imponerad över att du orkat jobba så länge! Skönt att komma över gränsen för fullgången graviditet ändå, nu är det inte långt kvar!
 
Okej. Vem uppfann dagisbaciller?

vår förskola har nolltolerans mot rinnande näsor just nu. (Därför var 6 barn sjuka i fredags på äldre gossens avdelning och han blev hemskickad.) snorig och hostig helg. Han börjar bli bättre på måndag men de skall vara två dagar symptomfria. I går börja min näsa rinna, noll energi att underhålla rätt friska barn och har en hög med skolarbete jag inte får undan nu. I natt börjar lillebror snörvla och nu rinner även mina ögon.

och pga alla regler här i landet får inte gubben vabba då jag ”bara” studerar (på distans tom så jag är ju hemma hela dagarna)

släng in en höggravid kropp i denna soppa. Känns som att vi kommer vara hemma lääääänge
 
Jag är imponerad över att du orkat jobba så länge! Skönt att komma över gränsen för fullgången graviditet ändå, nu är det inte långt kvar!

Jag har haft sex veckors semester i sommar och innan dess så gick jag ner till 60 % i arbetstid p.g.a. korttidspermittering, annars hade jag nog aldrig fixat det + ett flexibelt jobb där jag kunnat jobba hemifrån i hög utsträckning och sätta mina arbetstider själv. Väldigt lyxigt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 390
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 565
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp