Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, det är väl inte så att man absolut inte får fler samtal men de kommer inte ändra sig angående planerat snitt så då tycker väl varken hon eller jag att det finns mer att säga. Hon sa att partnern kan få vara med vid negativt test men att det inte får vara för gammalt, men hon kunde inte säga hur gammalt, vilket känns rätt flummigt 😏 Sambon jobbar ju på sjukhuset så han kan säkert få till en snabbtestning om det behövs.
Men vilken jobbig situation.. Man måste ju känna sig trygg när man ska föda precis som @julgrisen skriver... Hoppas verkligen att de lyssnar och följer den plan som finns när det väl är dags.. Kan du prata med din vanliga bm eller någon annan om dina känslor? :heart
 
Men vilken jobbig situation.. Man måste ju känna sig trygg när man ska föda precis som @julgrisen skriver... Hoppas verkligen att de lyssnar och följer den plan som finns när det väl är dags.. Kan du prata med din vanliga bm eller någon annan om dina känslor? :heart
Nja, min vanliga bm som jag tycker jättemycket om ska operera handen och vara sjukskriven under resten av min graviditet och då får jag gå hos hennes kollega som jag inte alls känner att jag klickar med. Lite oturligt att det händer just nu.

Precis som det är otur att det här händer i Corona-tid vilket gör att jag ju dels behöver gå på alla jobbiga besök själv plus oroa mig för att sambon inte får vara med på förlossningen om han är förkyld och absolut inte får vara med på bb.

Förra natten låg jag vaken i över två timmar och ältade allt. I natt har jag sovit bättre och då känns det också bättre. Men, jag har präntat in i sambon att om jag inte öppnat mig alls på tre timmar eller är tre timmar utanför actionline så vill jag ha snitt och då ska han se till att jag inte behöver övertalas att fortsätta. Det är väl det som jag är rädd för, att alla ändå ska hålla på och tjata ”bara en timme till”. För mig är ju vaginal förlossning inte något mål. Mitt mål är att jag ska må så bra som det bara går.

Sen tycker jag att det är jobbigt att inte veta vilken personal det blir som är med på förlossningen. Tror att det är det som kommer avgöra hur min upplevelse kommer bli. Eftersom jag var inlagd förra graviditeten och åkte in och ut plus att jag gick på aurora då med så känner jag till en hel del av personalen och vissa bondar jag absolut inte med medans andra är jättefina. Men, så är det ju för alla.
 
Funderar lite över sjukskrivning men känner mig osäker på om jag ska vända mig till MVC eller vårdcentralen. Jag har det jobbigt med min tonåring, svårt att sova på nätterna pga ryggont, det har börjat sticka och domna i händerna på kvällar och nätter plus att det känns som det svider i hela bröstet, halsbränna? Mår också illa till och från och är väldigt trött. Jobbet känns rörigt och jag jobbar hemifrån samtidigt som jag passar tonåringen, men jag känner att jag inte riktigt får ihop det, huvudet är inte riktigt med på samma vis som vanligt. Tror ni det går att få igenom en sjukskrivning för ovanstående? Jag skulle nog kunna jobba några timmar hemifrån då och då, men då utan krav på prestation utan kanske snarare bara jobba av helt vanliga och enkla uppgifter. Nu har jag jobbat 1½ timme och känner mig helt slut i kroppen, ingen ställning är tillräckligt bra att vara i mer än en kvart pga kroppen.

Det är ju trots allt "bara" gravidbesvär och som man så fint brukar läsa så är graviditet ingen sjukdom och jag tror inte att jag kanske egentligen har det värre än någon annan. Jag har varit sjukskriven typ en gång innan pga långdragen luftvägsinfektion så vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Plus att jag är lite orolig för att min förmåga till att ta hand om bebis ska ifrågasättas om jag sätter ord på att jag tycker det är påfrestande med tonåringen inför läkare.
 
Funderar lite över sjukskrivning men känner mig osäker på om jag ska vända mig till MVC eller vårdcentralen. Jag har det jobbigt med min tonåring, svårt att sova på nätterna pga ryggont, det har börjat sticka och domna i händerna på kvällar och nätter plus att det känns som det svider i hela bröstet, halsbränna? Mår också illa till och från och är väldigt trött. Jobbet känns rörigt och jag jobbar hemifrån samtidigt som jag passar tonåringen, men jag känner att jag inte riktigt får ihop det, huvudet är inte riktigt med på samma vis som vanligt. Tror ni det går att få igenom en sjukskrivning för ovanstående? Jag skulle nog kunna jobba några timmar hemifrån då och då, men då utan krav på prestation utan kanske snarare bara jobba av helt vanliga och enkla uppgifter. Nu har jag jobbat 1½ timme och känner mig helt slut i kroppen, ingen ställning är tillräckligt bra att vara i mer än en kvart pga kroppen.

Det är ju trots allt "bara" gravidbesvär och som man så fint brukar läsa så är graviditet ingen sjukdom och jag tror inte att jag kanske egentligen har det värre än någon annan. Jag har varit sjukskriven typ en gång innan pga långdragen luftvägsinfektion så vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Plus att jag är lite orolig för att min förmåga till att ta hand om bebis ska ifrågasättas om jag sätter ord på att jag tycker det är påfrestande med tonåringen inför läkare.
Jag tog upp mina foglossningsbekymmer med barnmorskan och då sa hon att hon kunde boka in mig hos mvc läkare om jag kände behov av sjukskrivning så iallafall i mitt län verkar det som att man kan gå den vägen om det finns behov av sjukskrivning.

Sen tror jag inte att du behöver oroa dig för att nån ska ”döma” sig kring situationen med dottern. Om nån var öppen med hela situationen så som du verkar vara skulle iaf ingen på mitt jobb tänka att det är nån fara för föräldraförmågan för att ta hand om ett litet barn. Tror alltid att man vinner på att vara öppen med situationen 👍🏻
 
Funderar lite över sjukskrivning men känner mig osäker på om jag ska vända mig till MVC eller vårdcentralen. Jag har det jobbigt med min tonåring, svårt att sova på nätterna pga ryggont, det har börjat sticka och domna i händerna på kvällar och nätter plus att det känns som det svider i hela bröstet, halsbränna? Mår också illa till och från och är väldigt trött. Jobbet känns rörigt och jag jobbar hemifrån samtidigt som jag passar tonåringen, men jag känner att jag inte riktigt får ihop det, huvudet är inte riktigt med på samma vis som vanligt. Tror ni det går att få igenom en sjukskrivning för ovanstående? Jag skulle nog kunna jobba några timmar hemifrån då och då, men då utan krav på prestation utan kanske snarare bara jobba av helt vanliga och enkla uppgifter. Nu har jag jobbat 1½ timme och känner mig helt slut i kroppen, ingen ställning är tillräckligt bra att vara i mer än en kvart pga kroppen.

Det är ju trots allt "bara" gravidbesvär och som man så fint brukar läsa så är graviditet ingen sjukdom och jag tror inte att jag kanske egentligen har det värre än någon annan. Jag har varit sjukskriven typ en gång innan pga långdragen luftvägsinfektion så vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Plus att jag är lite orolig för att min förmåga till att ta hand om bebis ska ifrågasättas om jag sätter ord på att jag tycker det är påfrestande med tonåringen inför läkare.

Här var det MVC som bokade in mig på läkartid för sjukskrivning så jag skulle nog kontaktat dem! Som @KarinStarfighter skriver så skulle inte heller jag på mitt jobb (socialtjänsten) få för mig att du inte kan ta hand om en bebis bara för att du har det som du har det med din äldre dotter, jag tycker du ska vara ärlig och berätta om situationen, alla kan ju hamna i den och för min del låter det helt övermäktigt att du ska orka jobba utöver att ta hand om din dotter och vara höggravid.
 
Ringt MVC som hänvisade mig till vårdcentralen som hänvisade mig att sjukskriva mig själv om jag behövde. Efter 15 dagar kan jag skicka in ansökan om sjukpenning och behöver inte läkarintyg förrän dag 22. Men ska avvakta lite, eventuellt blir det aktuellt med VAB istället.
 
Ringt MVC som hänvisade mig till vårdcentralen som hänvisade mig att sjukskriva mig själv om jag behövde. Efter 15 dagar kan jag skicka in ansökan om sjukpenning och behöver inte läkarintyg förrän dag 22. Men ska avvakta lite, eventuellt blir det aktuellt med VAB istället.

Om det inte blir vab tycker jag att du ska sjukskriva dig. Du har ju ändå en del, som det låter, kroppsliga symtom på stress :heart
 
Blandade känslor att sätta autosvar i jobbmailen "Föräldraledig. Åter 2021-06-01" 😅 Jag känner mig inte riktigt klar med den här graviditeten och vi är definitivt inte klara med renoveringen hemma så vill att han stannar inne i åtminstone en månad till! 😆 Men det tror jag inte. Hoppas på i alla fall två veckor.

Men det ska bli skönt att gå hem. Hinna vila och greja lite hemma med det jag kan och orkar.
 
@KarinStarfighter Vill bara säga att jag känner så med dig! Det är inte roligt att behöva ha så mycket oro och tankar inför stundande förlossning. Jag fattar verkligen att situationen kring covid spär på ditt jobbiga ännu mer. Jag hoppas allt löser sig och att det blir så bra det bara går för er allihop och att din förlossning blir en mycket bättre upplevelse denna gång :heart
 
Jag undrar verkligen hur detta ska sluta. Igår fick jag sammandragningar av att gå mellan rum inomhus :crazy: och promenaderna som blir blir lika väldigt långsamma...
Sist jag var hos bm frågade hon hur mycket jag jobbade och när hon hörde att det bara är 1,5 dagar i veckan sa hon att det var ju lite lite att bli sjukskriven för. Jag ska plugga på distans 50% också men det kan jag ju göra från soffan.

28+6 bara så evigheter kvar och känns inte som kroppen blir bättre precis.
 
Sonen hann gå en vecka på dagis och nu är han förkyld :meh: Hoppas jag och pappan klarar oss och hoppas verkligen att lillebror stannar inne!

Vi klarade oss två veckor 🙄. Lär få sitta hemma två veckor nu pga att man inte får föra snuviga barn till förskolan (6 st som var sjuka i fredags på stora killens avdelning. Så funkar ju bra)
 
Letade fram storlek 56 idag, minsta vi har. Tydligen har jag rensat mer än jag trodde, 8 bodys och 3 par byxor var allt som fanns. Tur hm har öppet 24/7 online 🤫. Hittade bigpack både body och byxor. Undrar dock om det är värt 700 kr totalt 😅. Men vill inte ha massa rosa kläder som alla loppispaket innehåller. Är antigen tjej eller kille där.
 
September

2 Martenix, 27 år, första barnet
7 Eli, 32 år, andra barnet
12 KarinStarfighter, 34 år, Andra barnet
14 solkatt, 32 år, andra barnet

Oktober

3 Vinkelina, 35 år, tredje barnet
5 Poison-heart, 28 år, andra barnet
25 Ingela_S, 39 år, första barnet

November
1 hemlig, 36 år, andra barnet
9 Cattaflajna, 27 år, andra barnet

Saknas det någon mer än @julgrisen ?
 
Letade fram storlek 56 idag, minsta vi har. Tydligen har jag rensat mer än jag trodde, 8 bodys och 3 par byxor var allt som fanns. Tur hm har öppet 24/7 online 🤫. Hittade bigpack både body och byxor. Undrar dock om det är värt 700 kr totalt 😅. Men vill inte ha massa rosa kläder som alla loppispaket innehåller. Är antigen tjej eller kille där.

Ungefär som när jag inventerade strl 62 förra veckan. Två par byxor och två mössor 😂 Har dock köpt ganska mycket begagnat från Lindex med dubbelknäppning och muddar, så det ska nog gå ändå.
 
Ungefär som när jag inventerade strl 62 förra veckan. Två par byxor och två mössor 😂 Har dock köpt ganska mycket begagnat från Lindex med dubbelknäppning och muddar, så det ska nog gå ändå.

62 har vi massor av, trots att jag rensat friskt. är den storleken som alla köpt åt oss i present för 56 växer de ur så snabbt (en gjorde det inte, en gjorde det)
 
September

2 Martenix, 27 år, första barnet
7 Eli, 32 år, andra barnet
12 KarinStarfighter, 34 år, Andra barnet
14 solkatt, 32 år, andra barnet

Oktober

3 Vinkelina, 35 år, tredje barnet
5 Poison-heart, 28 år, andra barnet
25 Ingela_S, 39 år, första barnet
31 hemlig, 37 år, andra barnet (lillasyster enligt RUL)

November
9 Cattaflajna, 27 år, andra barnet
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 390
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 565
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp