Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Omg skulle aldrig klara 😱 Asså jag fixar inte att gå typ alls. Gick lite fort genom en rätt lång korridor på jobbet idag för att en hade telefon, fick sånna sjuka sammandragningar!
Får se hur det går när jag kommit längre i graviditeten.
28+1 idag och från 28+ tar de hand om prematurer på samma sjukhus som förlossningen, så känns som vi passerat en milstolpe :).
 
  • Gilla
Reactions: Eli
Idag har jag varit hos läkaren för att diskutera fortsatt sjukskrivning efter semestern, jag tänkte mig att fortsätta jobba 50% men läkaren ville absolut sjukskriva mig på heltid med en gång. Trodde jag skulle behöva argumentera för att inte behöva jobba heltid och så blev det tvärtom. Känns lite märkligt att avsluta arbetet så tvärt, men samtidigt skönt att läkaren tar riskerna med förtidsbörd på allvar och att jag nu kan släppa all stress med jobbet.
 
Finns hopp om gubben ännu (han har varit rätt distanserad över denna graviditet)

yrade runt huset för att söka bärsjalarna. ”Jag vill bära babyn sedan”. Nu är de hittade och slängda i tvättmaskin.

min rygg har aldrig riktig gillat att bära i sele eller sjal men han har älskat sjalar den första babytiden när man kan ha trikå. Den vävda har han aldrig riktig lärt sig knyta
 
Idag har jag varit hos läkaren för att diskutera fortsatt sjukskrivning efter semestern, jag tänkte mig att fortsätta jobba 50% men läkaren ville absolut sjukskriva mig på heltid med en gång. Trodde jag skulle behöva argumentera för att inte behöva jobba heltid och så blev det tvärtom. Känns lite märkligt att avsluta arbetet så tvärt, men samtidigt skönt att läkaren tar riskerna med förtidsbörd på allvar och att jag nu kan släppa all stress med jobbet.

När jag väntade mina tvillingar sjukskrevs alla 10 veckor innan BF. Jag var också beräknad på hösten så det blev ett väldigt långt sommarlov det året ;)
 
När jag väntade mina tvillingar sjukskrevs alla 10 veckor innan BF. Jag var också beräknad på hösten så det blev ett väldigt långt sommarlov det året ;)

Aha, som en standardgrej? Vilket år föddes dina barn? Jag är bara i v 27 så känns verkligen som att det blir en lång ledighet...
 
Åh, jag är så glad idag! Hade mitt TUL idag som uppföljning på de avvikelser som hittades på RUL och sen avskrevs efter ett besök hos KK.. Allt såg jättefint ut med lillebror! Busig och helt rörlig var han, låg på tvären och sög på sina händer och arm.. :heart Lite större än förväntat men inte jättemycket. Nu känner jag mig helt lugn med att han verkligen mår bra och är frisk! :love: Verkar ha mycket hår också! :laugh:
 
Flödeskontroll och planering för fortsatt kontroll med läkare står på agendan idag.
Igår var fröken rätt lugn i magen, funderade nästan på att kontakta förlossningen. I natt och idag har hon kört igång sitt vanliga jag igen.
Vet dock att hon hittills haft lugnare dag dagen efter jag varit igång mycket.
 
  • Gilla
Reactions: Eli
Allt såg bra ut och bebis ligger mitt på kurvan i magen.
Nästa kontroll med UL i början av september, sen får vi se. Jag skulle vara uppmärksam på rörelser hos henne och inte tveka att åka in på kontroll, läkaren skulle skriva in i journalen att det är förlossningen som gäller för kontroll för oss om det behövs.
Ev blir det blodprov varje vecka nu, för att se så jag inte får för många av bebis blodkroppar i mitt blod (tecken på läckage).

Kändes så skönt att de tar detta på allvar, även om sannolikheten att det händer igen är liten (men förhöjd mot om det aldrig hänt).
 
En sån där dag när hormonerna tar över 😭 ...vi har spanat efter ny bil och var väl inställda på att allt var färdigt och det skulle bli den vi valt. Och så blev det inte så, blä. Gråtit över en bil idag liksom, men ja hormoner tog över och det kändes som världens motgång och som att allt bara går fel.

Lovat dottern att vi ska baka, ska försöka ladda om och orka det nu under kvällen
 
En sån där dag när hormonerna tar över 😭 ...vi har spanat efter ny bil och var väl inställda på att allt var färdigt och det skulle bli den vi valt. Och så blev det inte så, blä. Gråtit över en bil idag liksom, men ja hormoner tog över och det kändes som världens motgång och som att allt bara går fel.

Lovat dottern att vi ska baka, ska försöka ladda om och orka det nu under kvällen

Usch, sådär blir jag också titt som tätt, känns som att min sambo tycker att jag är knäpp när jag börjar gråta över att jag inte är sugen på en viss maträtt eller liknande...
 
Idag har jag tvättat bebiskläder och sorterat in i garderoben, det kändes bra! Vi hade fått ärva mycket mer än vad jag trodde så nu kan jag släppa klädpaniken ett tag, särskilt eftersom min syster kom förbi med ytterligare en kasse precis när jag tvättat klart. Nu hoppas jag bara att de inte ska ha vuxit ur storlek 50 redan innan de föds för har så himla fina kläder i den storleken...
 
Idag har jag tvättat bebiskläder och sorterat in i garderoben, det kändes bra! Vi hade fått ärva mycket mer än vad jag trodde så nu kan jag släppa klädpaniken ett tag, särskilt eftersom min syster kom förbi med ytterligare en kasse precis när jag tvättat klart. Nu hoppas jag bara att de inte ska ha vuxit ur storlek 50 redan innan de föds för har så himla fina kläder i den storleken...
Tvillingar är väl ofta lite mindre när de föds så det är säkert ingen fara. Vår pojk vägde 3,1 när han föddes och kunde ha 50 i 3 månader 👍🏻
 
Hade mitt sista samtal med aurora idag. Planen är ju förlossningskontrakt med löfte om kejsarsnitt om det blir långdraget eller om smärtlindringen inte tar (och lite andra mer specificerade punkter). Det känns inget kul alls för tillfället. Det kändes okej när vi bestämde det men nu känns det inte bra alls. Jag försöker läsa på om avslappning och andning och kan rent kognitivt förstå att det minskar smärtan och gör att det går fortare, men boken ”Föda utan rädsla” gör nästan mer att jag blir provocerad. Typ om du bara andas rätt kan du föda utan bedövning. Förra gången hade jag så fruktansvärt ont att jag låg på golvet och kräktes, det hjälper ju inte med andning då?

Sen pratade vi om Covid och vad som händer om sambon är förkyld och kan man visa negativt prov så får han vara med om inte får jag föda själv. Det är inget skäl för snitt. 😢 Så nu får vi hålla oss helt isolerade från två veckor innan bf.

Jag har haft i uppgift i sommar att tänka om, att det kommer gå, att jag kan föda barn. Men saken är ju den att JAG är ju inte särskilt angelägen om att föda vaginalt. Det är ju personalen som har en önskan om det. Just nu känner jag att jag får väl göra ett försök men att jag kommer kräva snitt så fort något av kriterierna i kontraktet är uppfyllt.

Det kanske känns bättre imon, det går lite upp och ner, men är mest bitter just nu. Känner mig typ deprimerad och ledsen över att vi ska ha barn.
 
Allt såg bra ut och bebis ligger mitt på kurvan i magen.
Nästa kontroll med UL i början av september, sen får vi se. Jag skulle vara uppmärksam på rörelser hos henne och inte tveka att åka in på kontroll, läkaren skulle skriva in i journalen att det är förlossningen som gäller för kontroll för oss om det behövs.
Ev blir det blodprov varje vecka nu, för att se så jag inte får för många av bebis blodkroppar i mitt blod (tecken på läckage).

Kändes så skönt att de tar detta på allvar, även om sannolikheten att det händer igen är liten (men förhöjd mot om det aldrig hänt).
Så skönt att det såg så bra ut och att de är så noga med allting! Hoppas verkligen att allt fortsätter se fint ut ända fram tills hon är här. :heart

Hade mitt sista samtal med aurora idag. Planen är ju förlossningskontrakt med löfte om kejsarsnitt om det blir långdraget eller om smärtlindringen inte tar (och lite andra mer specificerade punkter). Det känns inget kul alls för tillfället. Det kändes okej när vi bestämde det men nu känns det inte bra alls. Jag försöker läsa på om avslappning och andning och kan rent kognitivt förstå att det minskar smärtan och gör att det går fortare, men boken ”Föda utan rädsla” gör nästan mer att jag blir provocerad. Typ om du bara andas rätt kan du föda utan bedövning. Förra gången hade jag så fruktansvärt ont att jag låg på golvet och kräktes, det hjälper ju inte med andning då?

Sen pratade vi om Covid och vad som händer om sambon är förkyld och kan man visa negativt prov så får han vara med om inte får jag föda själv. Det är inget skäl för snitt. 😢 Så nu får vi hålla oss helt isolerade från två veckor innan bf.

Jag har haft i uppgift i sommar att tänka om, att det kommer gå, att jag kan föda barn. Men saken är ju den att JAG är ju inte särskilt angelägen om att föda vaginalt. Det är ju personalen som har en önskan om det. Just nu känner jag att jag får väl göra ett försök men att jag kommer kräva snitt så fort något av kriterierna i kontraktet är uppfyllt.

Det kanske känns bättre imon, det går lite upp och ner, men är mest bitter just nu. Känner mig typ deprimerad och ledsen över att vi ska ha barn.
Usch så jobbigt att det inte känns riktigt bra för dig.. Varför var det sista samtalet idag, får man bara ett visst antal eller?

Det här med covid-19 känns så oroligt.. Ska fråga hur det är här i Skåne ang ett negativt prov om de får vara med då. För vi kan beställa självtester via 1177 vilket gick rätt fort att få, så om sambon skulle vara snuvig men inte visa sig ha Covid-19 kanske han får vara med på fl ändå.. 🙌
 
Så skönt att det såg så bra ut och att de är så noga med allting! Hoppas verkligen att allt fortsätter se fint ut ända fram tills hon är här. :heart


Usch så jobbigt att det inte känns riktigt bra för dig.. Varför var det sista samtalet idag, får man bara ett visst antal eller?

Det här med covid-19 känns så oroligt.. Ska fråga hur det är här i Skåne ang ett negativt prov om de får vara med då. För vi kan beställa självtester via 1177 vilket gick rätt fort att få, så om sambon skulle vara snuvig men inte visa sig ha Covid-19 kanske han får vara med på fl ändå.. 🙌
Nej, det är väl inte så att man absolut inte får fler samtal men de kommer inte ändra sig angående planerat snitt så då tycker väl varken hon eller jag att det finns mer att säga. Hon sa att partnern kan få vara med vid negativt test men att det inte får vara för gammalt, men hon kunde inte säga hur gammalt, vilket känns rätt flummigt 😏 Sambon jobbar ju på sjukhuset så han kan säkert få till en snabbtestning om det behövs.
 
Hade mitt sista samtal med aurora idag. Planen är ju förlossningskontrakt med löfte om kejsarsnitt om det blir långdraget eller om smärtlindringen inte tar (och lite andra mer specificerade punkter). Det känns inget kul alls för tillfället. Det kändes okej när vi bestämde det men nu känns det inte bra alls. Jag försöker läsa på om avslappning och andning och kan rent kognitivt förstå att det minskar smärtan och gör att det går fortare, men boken ”Föda utan rädsla” gör nästan mer att jag blir provocerad. Typ om du bara andas rätt kan du föda utan bedövning. Förra gången hade jag så fruktansvärt ont att jag låg på golvet och kräktes, det hjälper ju inte med andning då?

Sen pratade vi om Covid och vad som händer om sambon är förkyld och kan man visa negativt prov så får han vara med om inte får jag föda själv. Det är inget skäl för snitt. 😢 Så nu får vi hålla oss helt isolerade från två veckor innan bf.

Jag har haft i uppgift i sommar att tänka om, att det kommer gå, att jag kan föda barn. Men saken är ju den att JAG är ju inte särskilt angelägen om att föda vaginalt. Det är ju personalen som har en önskan om det. Just nu känner jag att jag får väl göra ett försök men att jag kommer kräva snitt så fort något av kriterierna i kontraktet är uppfyllt.

Det kanske känns bättre imon, det går lite upp och ner, men är mest bitter just nu. Känner mig typ deprimerad och ledsen över att vi ska ha barn.

Fy vad jobbigt för dig! Man känner sig ju maktlös när nån bara bestämmer en så viktig sak som hur man ska föda sitt barn, det känns ju superviktigt att man är trygg när man ska föda! Hoppas du kan bli tryggad i att de verkligen kommer följa kontraktet och att det känns bättre efter lite tid ❤️.
 
barnmorskebesök idag. Magmått på 30 cm, ligger mitt mellan mittersta och översta kurvan. hb nere på 100 nu men har inte kunnat ta nått järnpreparat då magen helt ballat ut (av andra orsaker) hon kunde dock inte säga om babyn ligger med huvud eller fötter nere så blir spännande att se på ultraljud om 3 veckor.

Försökte förklara mitt mående men gick sådär, nackdelen med att leva med en smärtsjukdom som inte syns på ytan att de är svårt att bli trodd för jag SER ju fräsch ut, och tror jag nu snart fått alla gravidkrämpor och några till på köpet
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 390
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 565
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp