Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men fyyy vilken värme :wtf: Maken och sonen tog båten ut igår och blir borta hela helgen. Jag stannar hemma för det går ju verkligen inte att vara ute höggravid i den här värmen. Tog en snabb liten shoppingrunda på förmiddagen, stor rea på merinoull så ville verkligen passa på, men jag höll på att svimma i affären så nu ligger jag i vårt sovrum i källaren och blir väl kvar resten av dagen. En vecka kvar att jobba sen 9 månader "ledigt" :bump:

Hur mår ni andra i värmen?
Känner mig svullen och orolig, stressigt med tonåringen. Googlade stress och graviditet och efter det känns allt ännu jobbigare. Vi har inget rum som är svalare. Ska slänga mig i havet ikväll och svalka mig och hoppas havet sköljer bort lite stress.
 
Känner mig svullen och orolig, stressigt med tonåringen. Googlade stress och graviditet och efter det känns allt ännu jobbigare. Vi har inget rum som är svalare. Ska slänga mig i havet ikväll och svalka mig och hoppas havet sköljer bort lite stress.
Läste din tråd, hoppas ni får hjälp.
Om det är till nån nytta mådde jag ju dåligt med depression och ångest med sonen och det påverkade inte honom nåt i magen, vad vi vet.
 
Men fyyy vilken värme :wtf: Maken och sonen tog båten ut igår och blir borta hela helgen. Jag stannar hemma för det går ju verkligen inte att vara ute höggravid i den här värmen. Tog en snabb liten shoppingrunda på förmiddagen, stor rea på merinoull så ville verkligen passa på, men jag höll på att svimma i affären så nu ligger jag i vårt sovrum i källaren och blir väl kvar resten av dagen. En vecka kvar att jobba sen 9 månader "ledigt" :bump:

Hur mår ni andra i värmen?
Ogillar sån här värme både som ogravid och gravid. Mår inte sämre nu av det, tack och lov. Mår å andra sidan så dåligt av det ändå :p.
 
Läste din tråd, hoppas ni får hjälp.
Om det är till nån nytta mådde jag ju dåligt med depression och ångest med sonen och det påverkade inte honom nåt i magen, vad vi vet.
Tack! ❤️
Pratade du med barnmorskan om att du mådde dåligt? Jag känner mig osäker på hur jag ska göra. Orkar inte prata massa om allt, samtidigt som jag vill veta om jag kan göra något för att minska stresshormonerna för bebis.
 
Tack! ❤
Pratade du med barnmorskan om att du mådde dåligt? Jag känner mig osäker på hur jag ska göra. Orkar inte prata massa om allt, samtidigt som jag vill veta om jag kan göra något för att minska stresshormonerna för bebis.
Ja. Och då fick sambon vara med på besöken så han sa det med...
Fick gå hos psykolog via MVC, inte för att det hjälpte mig nåt men pratade även mycket med barnmorskan och fick fint stöd där.

Denna bm har ju sett mina journaler från tidigare och vet hur jag mådde då så hon har koll på mig också nu.
 
Men fyyy vilken värme :wtf: Maken och sonen tog båten ut igår och blir borta hela helgen. Jag stannar hemma för det går ju verkligen inte att vara ute höggravid i den här värmen. Tog en snabb liten shoppingrunda på förmiddagen, stor rea på merinoull så ville verkligen passa på, men jag höll på att svimma i affären så nu ligger jag i vårt sovrum i källaren och blir väl kvar resten av dagen. En vecka kvar att jobba sen 9 månader "ledigt" :bump:

Hur mår ni andra i värmen?

Det är fullständigt vidrigt med värmen tycker jag! Har svårt för värme i vanliga fall också men som gravid är det helt outhärdligt. Som tur är har vi en väldigt sval lägenhet, måste komma ihåg detta när vi tittar på hus nästa gång, det måste verkligen finnas svala rum även på sommaren om jag ska kunna bo där... Vi var en sväng på stan i förmiddags men jag var helt genomsvettig efter några meters promenad så nu har jag parkerat mig i soffan med min gravidkudde runt hela mig, superskönt!
 
  • Gilla
Reactions: Eli
Men fyyy vilken värme :wtf: Maken och sonen tog båten ut igår och blir borta hela helgen. Jag stannar hemma för det går ju verkligen inte att vara ute höggravid i den här värmen. Tog en snabb liten shoppingrunda på förmiddagen, stor rea på merinoull så ville verkligen passa på, men jag höll på att svimma i affären så nu ligger jag i vårt sovrum i källaren och blir väl kvar resten av dagen. En vecka kvar att jobba sen 9 månader "ledigt" :bump:

Hur mår ni andra i värmen?

Mår inte alls bra när det blir så här varmt.. Svettas för ingenting, mår nästan illa och orkar inte med något.. Vill bara ligga och vältra mig i sängen.. :cautious: Gillar inte riktigt denna värmen vanligtvis men nu är det helt olidligt.. :down:

Var på stranden idag för att försöka få lite svalka men det var ett stort misstag.. Barnen löpte amok, jag fick ont i hela kroppen av att sitta på hård/blöt sand men sambon gjorde sitt bästa ändå (trots mitt dåliga humör).. :heart
 
Mår inte alls bra när det blir så här varmt.. Svettas för ingenting, mår nästan illa och orkar inte med något.. Vill bara ligga och vältra mig i sängen.. :cautious: Gillar inte riktigt denna värmen vanligtvis men nu är det helt olidligt.. :down:

Var på stranden idag för att försöka få lite svalka men det var ett stort misstag.. Barnen löpte amok, jag fick ont i hela kroppen av att sitta på hård/blöt sand men sambon gjorde sitt bästa ändå (trots mitt dåliga humör).. :heart

Precis samma här. Jag sa till min man att för allas skull är det nog bäst att jag stannar hemma den här helgen. Inte kul för honom heller att både ta hand om barn OCH en gravid överhettad fru 😂
 
Men fyyy vilken värme :wtf: Maken och sonen tog båten ut igår och blir borta hela helgen. Jag stannar hemma för det går ju verkligen inte att vara ute höggravid i den här värmen. Tog en snabb liten shoppingrunda på förmiddagen, stor rea på merinoull så ville verkligen passa på, men jag höll på att svimma i affären så nu ligger jag i vårt sovrum i källaren och blir väl kvar resten av dagen. En vecka kvar att jobba sen 9 månader "ledigt" :bump:

Hur mår ni andra i värmen?

Lite surt att vara utan bil just nu, hade gärna åkt och badat för att svalka... och för dottern älskar det 😉 men överlever med kallduschar och bra fläkt. Vi har lite tur att solen går som runt lägenheten så ena halvan är rummen alltid svalare i. Gillar egentligen värme under sommaren men blir ju extra varmt som gravid 😅 och såhär varmt är inte roligt om man inte kan t.ex bada tycker jag...
 
Blä dag idag. Sammandragningar när jag står upp upp och bebisen sparkar så jag får ont i ryggen 🤔

gubben tycks vara döv och ”vill inte” då jag skulle behöva hjälp med lite grejer (som att installera tillbaka bilstolarna i min bil då jag behöver den i morgon) roligare att pyssla i trädgården tydligen. Orkar bara inte ta konflikten

tycker just de aspekten är svårt. De har jättemycket på jobbet pga Corona så såklart behöver han vila på sina lediga dagar. Samtidigt som min kropp inte klara av att göra en massa fysiska saker som hör ihop med hus som klippa och trimma gräs, dammsuga mm för de ger mig sammandragningar
Iom att han skiftar kan de bli så att han jobbar 5 dagar, ledig en, jobbar tre och ledig två
 
Fortsätter gnälla

bilstolarna ”installerade” vet inte HUR man skall få in två bakåtvända stolar och ett babyskydd i baksätet på bästa vis.

blev i alla fall att en bakom passagerarsidan och en i mitten och så får babyskyddet komma bakom chauffören. Men fick inte in de i mitten ordentligt och måste installera om de som maken fixade för han glömde visst bort att 3,5 åringar behöver benutrymme också 🙄 (Stolen är fast i ryggstödet i baksätet)
 
laddade upp med lite hygiengrejs till baby idag. Talk, zinksalva, nappar i storlek 0-2 månader (skulle haffat en nappflaska också men hittade inga mam så fick vara. Vill ha flaska+några tetror ersättning hemma ifall amningen inte skulle funka) Och så ett paket blöjor i storlek 1. Verkligen mini om man jämför med yngsta gossens sexor

Och så har jag nått milstolpen vecka 32+1. vilket innebär att jag får föda på "hemmasjukhuset" och inte måste åka till ett universitetssjukhus 20-40 mil bort :banana:
 
Och så har jag nått milstolpen vecka 32+1. vilket innebär att jag får föda på "hemmasjukhuset" och inte måste åka till ett universitetssjukhus 20-40 mil bort :banana:

Fint att jag inte är ensam om att känna en sån milstolpe! Nog för jag egentligen troligen litar mer på sjukhuset 15 mil bort och jag tror nog barnavdelningen här hemma är less på oss efter sonens blodsockerproblem men skulle ju vara så krångligt om man föder för tidigt och blir fast långt hemifrån även om vi har både släkt och nära vänner i närheten

28+0 idag och känner mig så stor och less och har dessutom lite magkrångel så har gått senaste dygnet och smånojat över om de BARA är tarmarna som jäklas, vilket jag är rätt säker på att de är men man överanalyserar ju allt 😳
 
laddade upp med lite hygiengrejs till baby idag. Talk, zinksalva, nappar i storlek 0-2 månader (skulle haffat en nappflaska också men hittade inga mam så fick vara. Vill ha flaska+några tetror ersättning hemma ifall amningen inte skulle funka) Och så ett paket blöjor i storlek 1. Verkligen mini om man jämför med yngsta gossens sexor

Och så har jag nått milstolpen vecka 32+1. vilket innebär att jag får föda på "hemmasjukhuset" och inte måste åka till ett universitetssjukhus 20-40 mil bort :banana:

Skönt att ha sånt fixat! Och skönt att kunna föda "hemma".

36+0 imorgon och jag saknar fortfarande en massa saker fast jag tycker att jag fixat så mycket senaste veckorna 😅 Fick i alla fall tillbaka bilstolen och vagnen av min bror igår, så vi har något att frakta hem ungen i 😆 Och så fick vi ett oöppnat paket ersättning av dem. Blöjor kanske man ska köpa också...

Vet inte varför men jag har en sån stark känsla att den här bebisen inte ligger kvar så himla länge till. Sonen föddes i v 39+3 och min känsla är att den här kommer ännu tidigare. Det känns liksom som att han inte har så himla mycket mer plats att växa på nu 🤣
 
Skönt att ha sånt fixat! Och skönt att kunna föda "hemma".

36+0 imorgon och jag saknar fortfarande en massa saker fast jag tycker att jag fixat så mycket senaste veckorna 😅 Fick i alla fall tillbaka bilstolen och vagnen av min bror igår, så vi har något att frakta hem ungen i 😆 Och så fick vi ett oöppnat paket ersättning av dem. Blöjor kanske man ska köpa också...

Vet inte varför men jag har en sån stark känsla att den här bebisen inte ligger kvar så himla länge till. Sonen föddes i v 39+3 och min känsla är att den här kommer ännu tidigare. Det känns liksom som att han inte har så himla mycket mer plats att växa på nu 🤣

hoppas på en septemberbaby men har oddsen emot mig. Igångsatt i vecka 42+3 och 40+3 ( skulle troligen gått längre men han hade en uppskattad vikt på över 4 kg då redan)
 
Bm idag och allt såg bra ut förutom järnet som är för lågt. Hon sa att det låg på 100. Jag knaprar dom där jäkla tabletterna (ok, ska ta dom varje dag men glömmer ofta) men är så trött på att vara stenhård i magen varje dag också. Jag är ju vegetarian (äter fisk) så det är väl en bidragande orsak till lite lägre järn.
Nästa gång (om ca 2 veckor) ska hon skicka remiss till sjukhuset så jag ska få tid hem i brevlådan om när det är dags. Fattar inte varför hon inte skickade remissen idag. Men men, det är väl bara att vänta och hålla ut!
Känner mig så sjukt stor o klumpig nu. Har gått upp lika mycket nu som jag hade när jag åkte in till förlossningen med sonen på BF+16. Försöker verkligen att inte tänka på vikten så mycket, men känner att det börjar skena iväg lite väl.
 
Bm idag och allt såg bra ut förutom järnet som är för lågt. Hon sa att det låg på 100. Jag knaprar dom där jäkla tabletterna (ok, ska ta dom varje dag men glömmer ofta) men är så trött på att vara stenhård i magen varje dag också. Jag är ju vegetarian (äter fisk) så det är väl en bidragande orsak till lite lägre järn.
Nästa gång (om ca 2 veckor) ska hon skicka remiss till sjukhuset så jag ska få tid hem i brevlådan om när det är dags. Fattar inte varför hon inte skickade remissen idag. Men men, det är väl bara att vänta och hålla ut!
Känner mig så sjukt stor o klumpig nu. Har gått upp lika mycket nu som jag hade när jag åkte in till förlossningen med sonen på BF+16. Försöker verkligen att inte tänka på vikten så mycket, men känner att det börjar skena iväg lite väl.

Jag kör Blutsaft istället. Fixar inte järntabletterna. Men har du så lågt Hb så räcker väl inte Blutsaft, men kanske kunde köra varannan dag?
 
Är så tacksam att jag mått bättre denna graviditet än jag gjorde med dottern, men har haft sånt jäkla besvär med svamp denna gången istället. Fick utskrivet en tablett för det vägrade ge med sig (var väl i v22 ungefär) men är rädd att den är påväg tillbaka igen 😭 orkar inte med klådan.... Hoppas även slippa gå över BF med 12 dagar som senast, för känner mig redan klar pga om det ska fortsätta såhär liksom.

Nåt mer glädjande! Träffat bästisens pojke idag, han är 4v idag 🥰 Hennes första, så himla mysigt! Och angående att förbereda så fick jag med lite bindor osv som hon hade kvar. Ser verkligen fram emot att känna någon redan från början nu och vara mammalediga samtidigt. Även om jag fick nya kontakter när jag var mammaledig med dottern.
 
Gått i djurpark i 5 timmar i sträck idag. Livmodern har lugnat sig nu, den var lite öm på slutet och i bilen på väg hem. Fötterna är desto argare på mig.

Omg skulle aldrig klara 😱 Asså jag fixar inte att gå typ alls. Gick lite fort genom en rätt lång korridor på jobbet idag för att en hade telefon, fick sånna sjuka sammandragningar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 390
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 565
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp