Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej. Vem uppfann dagisbaciller?

vår förskola har nolltolerans mot rinnande näsor just nu. (Därför var 6 barn sjuka i fredags på äldre gossens avdelning och han blev hemskickad.) snorig och hostig helg. Han börjar bli bättre på måndag men de skall vara två dagar symptomfria. I går börja min näsa rinna, noll energi att underhålla rätt friska barn och har en hög med skolarbete jag inte får undan nu. I natt börjar lillebror snörvla och nu rinner även mina ögon.

och pga alla regler här i landet får inte gubben vabba då jag ”bara” studerar (på distans tom så jag är ju hemma hela dagarna)

släng in en höggravid kropp i denna soppa. Känns som att vi kommer vara hemma lääääänge

Mäh konstiga regler för vab! När jag pluggade på distans fick absolut min man vabba.

Jag är också förkyld nu. Kände att halsen började klia igår kväll och vaknade i natt vid 4 och kände mig såå dålig :cry: Sonen är också snorig men som vanligt annars. Går in i vecka 38 idag. Känns ju bra att bebis kan komma när som helst O_o Ska egentligen till bm idag men måste ju avboka då.
 
Mäh konstiga regler för vab! När jag pluggade på distans fick absolut min man vabba.

Jag är också förkyld nu. Kände att halsen började klia igår kväll och vaknade i natt vid 4 och kände mig såå dålig :cry: Sonen är också snorig men som vanligt annars. Går in i vecka 38 idag. Känns ju bra att bebis kan komma när som helst O_o Ska egentligen till bm idag men måste ju avboka då.
Men nää! Fy fasen vad tröttsamt. Jag inbillade mig härom dagen att jag nog börjar bli sjuk men än så länge har inget brutit ut. Just nu är skräcken att sambon inte ska få följa med på förlossningen.
 
Men nää! Fy fasen vad tröttsamt. Jag inbillade mig härom dagen att jag nog börjar bli sjuk men än så länge har inget brutit ut. Just nu är skräcken att sambon inte ska få följa med på förlossningen.

På nåt sätt känns det ändå lite bra att det kommer nu, och inte om 2 veckor. Ska ta covid-prov imorgon eller i övermorgon. Tror inte att det är det men skönt att ha ett negativt test om man behöver åka in. Maken får också ta.

Får komma till bm idag ändå. Vi kör ett besök ute :D
 
Började min första sjukskrivningsdag med att handla och bära två tunga kassar, inte det smartaste jag gjort i mitt liv. Nu ligger jag utslagen i en fåtölj och längtar efter regn.
 
Jag ringde precis till förlossningen på grund av ont i magen. Det är så svårt att beskriva, hon tyckte inte riktigt det lät som sammandragningar eftersom de inte tydligt kommer och går. Det gör lite ont hela tiden och lite extra ont i ibland liksom, men på samma ställe under naveln. Jag skulle börja med att testa att ta en Alvedon och återkomma ikväll om det förändras eller känns annorlunda eller värre. I så fall skulle jag komma in och då kollar de livmoderhalsen sa hon.
 
Vad är det för vagga/bedside crib?
Åh vad mysigt med vagga!
Det är en babyGO Sidosäng Amila... Så svårt att hitta någon som går att kombinera de två funktionerna..
Med de andra två har vi haft en babysäng som barnens farmor har haft men ingen av dom har velat ligga i den så känns inte lönt att ens försöka denna gången.. Svärmor blev lite stött märkte jag men strunt i det.. :p
 
Började min första sjukskrivningsdag med att handla och bära två tunga kassar, inte det smartaste jag gjort i mitt liv. Nu ligger jag utslagen i en fåtölj och längtar efter regn.
Åh, regn... Det hade varit helt underbart.. :laugh:

Jag ringde precis till förlossningen på grund av ont i magen. Det är så svårt att beskriva, hon tyckte inte riktigt det lät som sammandragningar eftersom de inte tydligt kommer och går. Det gör lite ont hela tiden och lite extra ont i ibland liksom, men på samma ställe under naveln. Jag skulle börja med att testa att ta en Alvedon och återkomma ikväll om det förändras eller känns annorlunda eller värre. I så fall skulle jag komma in och då kollar de livmoderhalsen sa hon.
Usch, låter inte så bra.. Men hoppas att det lättar och att det inte är något! :heart
 
Jag ringde precis till förlossningen på grund av ont i magen. Det är så svårt att beskriva, hon tyckte inte riktigt det lät som sammandragningar eftersom de inte tydligt kommer och går. Det gör lite ont hela tiden och lite extra ont i ibland liksom, men på samma ställe under naveln. Jag skulle börja med att testa att ta en Alvedon och återkomma ikväll om det förändras eller känns annorlunda eller värre. I så fall skulle jag komma in och då kollar de livmoderhalsen sa hon.

Usch vad jobbigt, det är så oroligt när det gör ont i magen tycker jag. Svårt att beskriva för nån annan hur smärtan känns och så kan det bero på så många olika saker. Jag tycker jag känner igen de flesta magsmärtor som jag kunde ha innan graviditeten och kunde rätt lätt säga vad smärtan berodde på men nu är det många fler olika smärtor och kan ju bero på helt andra saker. Bra att du ringde och hoppas att det går över med Alvedon!

Jag hade väldigt ont i magen en natt för ett tag sedan, det gjorde dock bara ont när jag låg ner så fick ställa in en fåtölj i sovrummet och sova i den, då sa min barnmorska att om smärtan avtar när man byter ställning så handlar det troligtvis om belastning och att det trycker på olika ställen pga tyngden, det kändes skönt att veta tycker jag.
 
Jag ringde precis till förlossningen på grund av ont i magen. Det är så svårt att beskriva, hon tyckte inte riktigt det lät som sammandragningar eftersom de inte tydligt kommer och går. Det gör lite ont hela tiden och lite extra ont i ibland liksom, men på samma ställe under naveln. Jag skulle börja med att testa att ta en Alvedon och återkomma ikväll om det förändras eller känns annorlunda eller värre. I så fall skulle jag komma in och då kollar de livmoderhalsen sa hon.
Usch, håller tummarna att det släpper och att det inte är någon fara!
 
När man ringer för en begynnande ögoninflammation och får tid till influensa och pandemi mottagningen (brukar få recept utgående från symptom utan att visa upp mig)

De blev dessutom sura på mig för att jag vägra komma idag (skulle behövt släpa med barnen 3,5 år och 2 år)
 
Åh lyllos er som ska få regn snart eller mulet och svalare! Här är det 28 grader idag och ser ut att hålla i sig ett bra tag till 😬 håller mig inomhus och försöker underhålla 2,5-åringen som helst vill ut 😅

Varit på besök till bm idag, allt såg bra ut. Tycker det är kul att jämnföra med min förra graviditet. Satt där och sa att jag mår bra, åkte hem och så spydde jag 😬 men var ändå 2 mån sen sist!
 
Alltså att vara orolig för minskade fosterrörelser är ju en sak, men ökade fosterrörelser då? Ungen har varit helt galen sedan i natt! Magen hoppar hit och dit heeela tiden! Han brukar ändå vara relativt lugn under dagen och sedan komma igång lite mer på kvällen. Bör man bli orolig? 😬
 
Alltså att vara orolig för minskade fosterrörelser är ju en sak, men ökade fosterrörelser då? Ungen har varit helt galen sedan i natt! Magen hoppar hit och dit heeela tiden! Han brukar ändå vara relativt lugn under dagen och sedan komma igång lite mer på kvällen. Bör man bli orolig? 😬
Vet faktiskt inte, men min bm brukar prata om ändrade fosterrörelser så kanske ska man vara uppmärksam när de ökar också.. Men du kan ju alltid ringa in till fl och rådfråga. :)
 
Alltså att vara orolig för minskade fosterrörelser är ju en sak, men ökade fosterrörelser då? Ungen har varit helt galen sedan i natt! Magen hoppar hit och dit heeela tiden! Han brukar ändå vara relativt lugn under dagen och sedan komma igång lite mer på kvällen. Bör man bli orolig? 😬

ökade fosterrörelser KAN beror på stress hos fostret, eller så håller de bara på med några akrobatiska rörelser, typ svänger sig, ändrar läge eller nått sådant
 
Mäh konstiga regler för vab! När jag pluggade på distans fick absolut min man vabba.

Jag är också förkyld nu. Kände att halsen började klia igår kväll och vaknade i natt vid 4 och kände mig såå dålig :cry: Sonen är också snorig men som vanligt annars. Går in i vecka 38 idag. Känns ju bra att bebis kan komma när som helst O_o Ska egentligen till bm idag men måste ju avboka då.

Åh, fy. Min mardröm alltså. Pratade med en kollega på lunchen och hon berättade att hennes kompis fick barn härom dagen. Både hon och pappan var förkylda så pappan fick inte vara med. Svärmor 😳 hade varit med istället. Det kommer ju inte hänga här kan jag ju säga 🙄Lutar mer och mer åt att bara ha med personal om det skulle hända mig
 
Åh, fy. Min mardröm alltså. Pratade med en kollega på lunchen och hon berättade att hennes kompis fick barn härom dagen. Både hon och pappan var förkylda så pappan fick inte vara med. Svärmor 😳 hade varit med istället. Det kommer ju inte hänga här kan jag ju säga 🙄Lutar mer och mer åt att bara ha med personal om det skulle hända mig
Samma här. Skulle sambon bli sjuk (gud förbjude) så kommer jag åka in ensam. Svärmor hade jag inte tagit med 😂 inte min mamma heller för den delen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 390
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 565
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp