Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
😂 Tycker för övrigt att Solsidans första säsong är helt outstanding och ger så roliga infallsvinklar på hur det är att vara gravid. Tänker typ på när Anna och Alex över profylax och när Anette berättar om hur det är att spricka från Ystad till Haparanda. Måste nog ta och se om den 😂
Den är så himla rolig! Älskar när Anna ska köpa barnvagn och drömmer om att Alex kommer med barnet i en skottkärra.. 😂
 
Dottern var ju för liten, möjligen pga stress. Och nu har jag kanske stressat upp den här bebisen på något vis så att hon mår dåligt och tappar tillväxt
Med min depression och ångest under graviditeten med sonen, som kom ut tom något stor för sin vecka, så ska det nog väldigt mycket till för att det på nåt vis ska vara "ditt fel" ❤ .
 
När man nyser och känner det kommer en droppe i trosorna :crazy: . Måste nog ta tag i det där med att knipträna ordentligt.

Känner igen det där 😬 försöker komma ihåg att aktivt knipa innan nys 😂 ...var dålig på att knipträna regelbundet efter dottern, tänker vara bättre denna gång. Skyller på att jag hade bra knip på efterkontrollen då, tänkte att det liksom var lugnt men man ska ju alltid träna det oavsett
 
Covid negativt :up:

Men vad svårt det är att göra lagom. Försöker ta det lugnt för att bebis ska hålla sig inne så vi hinner klart med renoveringen, men så får jag dåligt samvete att jag inte gör nåt och drar igång. Idag har jag städat och tvättat bilen och skurat kylskåpet. Var ju inte alls jobbigt i vecka 38 och totalt nödvändigt :angel:
 
Covid negativt :up:

Men vad svårt det är att göra lagom. Försöker ta det lugnt för att bebis ska hålla sig inne så vi hinner klart med renoveringen, men så får jag dåligt samvete att jag inte gör nåt och drar igång. Idag har jag städat och tvättat bilen och skurat kylskåpet. Var ju inte alls jobbigt i vecka 38 och totalt nödvändigt :angel:

Herregud, i v 38 😱😱. Men jag förstår vad du menar, är ju sjukskriven för att ta det lugnt men klarar inte av att inte göra någonting, lätt att det blir för mycket istället! Jag försöker ge mig själv två mindre uppgifter per dag för att jag ska känna att jag gör något meningsfullt på dagarna och inte ge mig på för stora projekt i panik istället. Mina uppgifter är dock extremt mycket mindre än vad du gav dig på 😂, till exempel att gå ut med återvinningen eller hämta ut ett paket på stan.
 
Herregud, i v 38 😱😱. Men jag förstår vad du menar, är ju sjukskriven för att ta det lugnt men klarar inte av att inte göra någonting, lätt att det blir för mycket istället! Jag försöker ge mig själv två mindre uppgifter per dag för att jag ska känna att jag gör något meningsfullt på dagarna och inte ge mig på för stora projekt i panik istället. Mina uppgifter är dock extremt mycket mindre än vad du gav dig på 😂, till exempel att gå ut med återvinningen eller hämta ut ett paket på stan.

Ja men det är ju mycket mer rimliga saker att göra 😅

Idag hade jag kunnat strypa min svärfar. Han är här i princip varje dag och hjälper oss med renoveringen. Han borde rimligtvis ha sett hur jobbigt jag har att röra mig, ändå säger han "du skulle ju kunna ta lite promenader runt här". Ursäkta mig. Jag har fullt upp att orka med att diska, tvätta, laga mat, förbereda för bebis ankomst, hålla reda på 4-åring och samtidigt vila så att ungen håller sig inne så länge som möjligt! Ändå gör jag saker jag känner att jag egentligen inte borde och det finns tusen saker som jag gärna skulle göra men faktiskt inte fixar. Promenader till exempel! Fy vad sur jag blev :rage:
 
Ja men det är ju mycket mer rimliga saker att göra 😅

Idag hade jag kunnat strypa min svärfar. Han är här i princip varje dag och hjälper oss med renoveringen. Han borde rimligtvis ha sett hur jobbigt jag har att röra mig, ändå säger han "du skulle ju kunna ta lite promenader runt här". Ursäkta mig. Jag har fullt upp att orka med att diska, tvätta, laga mat, förbereda för bebis ankomst, hålla reda på 4-åring och samtidigt vila så att ungen håller sig inne så länge som möjligt! Ändå gör jag saker jag känner att jag egentligen inte borde och det finns tusen saker som jag gärna skulle göra men faktiskt inte fixar. Promenader till exempel! Fy vad sur jag blev :rage:
Jag tycker det är klurigt att bemöta klumpiga kommentarer. De flesta sägs säkert i all välmening, ändå svider det till rejält. Min svärfar brukar fråga hur det går med kolhydraterna... 🤔
 
Ja men det är ju mycket mer rimliga saker att göra 😅

Idag hade jag kunnat strypa min svärfar. Han är här i princip varje dag och hjälper oss med renoveringen. Han borde rimligtvis ha sett hur jobbigt jag har att röra mig, ändå säger han "du skulle ju kunna ta lite promenader runt här". Ursäkta mig. Jag har fullt upp att orka med att diska, tvätta, laga mat, förbereda för bebis ankomst, hålla reda på 4-åring och samtidigt vila så att ungen håller sig inne så länge som möjligt! Ändå gör jag saker jag känner att jag egentligen inte borde och det finns tusen saker som jag gärna skulle göra men faktiskt inte fixar. Promenader till exempel! Fy vad sur jag blev :rage:
Men alltså vad fan! Såna kommentarer gör ju att man har lust att smälla till gubben på käften!! Men gubbar verkar ha orimligt svårt att sätta sig in i hur det är att vara gravid. Sen jag slutade jobba har jag som tur är varit förskonad av sådana kommentarer.
 
Men alltså vad fan! Såna kommentarer gör ju att man har lust att smälla till gubben på käften!! Men gubbar verkar ha orimligt svårt att sätta sig in i hur det är att vara gravid. Sen jag slutade jobba har jag som tur är varit förskonad av sådana kommentarer.

Tydligen är det jättesvårt. Som att man skulle fejka eller vad?

Jag är tvärtom och saknar mitt jobb lite, eller mina kollegor i alla fall 😅 Så många frågade varje dag hur jag mådde, sa till mig att ta det lugnt och var så himla förestående. Annat när man kommer hem och folk tycker man ska ta lite promenader :cautious:
 
Ja men det är ju mycket mer rimliga saker att göra 😅

Idag hade jag kunnat strypa min svärfar. Han är här i princip varje dag och hjälper oss med renoveringen. Han borde rimligtvis ha sett hur jobbigt jag har att röra mig, ändå säger han "du skulle ju kunna ta lite promenader runt här". Ursäkta mig. Jag har fullt upp att orka med att diska, tvätta, laga mat, förbereda för bebis ankomst, hålla reda på 4-åring och samtidigt vila så att ungen håller sig inne så länge som möjligt! Ändå gör jag saker jag känner att jag egentligen inte borde och det finns tusen saker som jag gärna skulle göra men faktiskt inte fixar. Promenader till exempel! Fy vad sur jag blev :rage:

Usch vad jobbigt! Jag får också höra liknande titt som tätt. För någon som knappt kunnat göra minsta fysiska ansträngning alls på många månader p.g.a. foglossning så är det ju inte riktigt det man vill höra... Ingen hade varit gladare än jag om jag kunnat ta en promenad liksom! Nu när det börjar närma sig BF så får jag dessutom hundra goda råd om vad jag bör göra så att förlossningen drar igång eftersom det var vad som funkade för dem/deras kompis/fru/någon på TV. "ut och klättra i berg, vandra, storstäda huset, gräv nya rabatter, bygg om huset, storhandla och bär alla kassar själv etc. i all evighet". Jo men tjena, jag är glad över att kunna förflytta mig mellan de olika våningarna i huset utan att få alltför ont resten av dagen liksom. :meh:
 
Usch vad jobbigt! Jag får också höra liknande titt som tätt. För någon som knappt kunnat göra minsta fysiska ansträngning alls på många månader p.g.a. foglossning så är det ju inte riktigt det man vill höra... Ingen hade varit gladare än jag om jag kunnat ta en promenad liksom! Nu när det börjar närma sig BF så får jag dessutom hundra goda råd om vad jag bör göra så att förlossningen drar igång eftersom det var vad som funkade för dem/deras kompis/fru/någon på TV. "ut och klättra i berg, vandra, storstäda huset, gräv nya rabatter, bygg om huset, storhandla och bär alla kassar själv etc. i all evighet". Jo men tjena, jag är glad över att kunna förflytta mig mellan de olika våningarna i huset utan att få alltför ont resten av dagen liksom. :meh:

Helt otroligt att andras graviditeter engagerar så mycket :meh:
 
Tydligen är det jättesvårt. Som att man skulle fejka eller vad?

Jag är tvärtom och saknar mitt jobb lite, eller mina kollegor i alla fall 😅 Så många frågade varje dag hur jag mådde, sa till mig att ta det lugnt och var så himla förestående. Annat när man kommer hem och folk tycker man ska ta lite promenader :cautious:
Jo jag saknar mitt jobb litegrann, eller snarare väldigt många kollegor. Många träffar jag dock även utanför jobbet regelbundet 😊 men det fanns också vissa som kläckte ur sig väldigt taskiga kommentarer om att jag var stor, såg ut som jag väntade tvillingar, måste gått upp 30 kg (fast då hade jag bara gått upp Max 7 kg 🤔) osv osv.
 
Usch vad jobbigt! Jag får också höra liknande titt som tätt. För någon som knappt kunnat göra minsta fysiska ansträngning alls på många månader p.g.a. foglossning så är det ju inte riktigt det man vill höra... Ingen hade varit gladare än jag om jag kunnat ta en promenad liksom! Nu när det börjar närma sig BF så får jag dessutom hundra goda råd om vad jag bör göra så att förlossningen drar igång eftersom det var vad som funkade för dem/deras kompis/fru/någon på TV. "ut och klättra i berg, vandra, storstäda huset, gräv nya rabatter, bygg om huset, storhandla och bär alla kassar själv etc. i all evighet". Jo men tjena, jag är glad över att kunna förflytta mig mellan de olika våningarna i huset utan att få alltför ont resten av dagen liksom. :meh:
Åhhh fy fan vad jag känner igen mig i det! Så var det med sonen. Fick massa tips varje dag. För det funkade för dom. Sen skrev alla varje dag och frågade om det kommit någon bebis... Jovisst, han kom för en vecka sen men jag tänkte hålla det hemligt liksom.
 
Jo jag saknar mitt jobb litegrann, eller snarare väldigt många kollegor. Många träffar jag dock även utanför jobbet regelbundet 😊 men det fanns också vissa som kläckte ur sig väldigt taskiga kommentarer om att jag var stor, såg ut som jag väntade tvillingar, måste gått upp 30 kg (fast då hade jag bara gått upp Max 7 kg 🤔) osv osv.

Usch vad taskigt :(
 
Åhhh fy fan vad jag känner igen mig i det! Så var det med sonen. Fick massa tips varje dag. För det funkade för dom. Sen skrev alla varje dag och frågade om det kommit någon bebis... Jovisst, han kom för en vecka sen men jag tänkte hålla det hemligt liksom.

Förstår inte grejen med att fråga om bebisen kommit hela tiden :confused: Släkt och vänner kommer ju få veta det ändå.
 
Jag har tänkt på och diskuterat med en del om eftervården som fanns för nyförlösta förr. Min mamma låg till exempel på eftervården i en vecka med varje barn, svärmor låg 10 dagar. Enda de behövde bry sig om var att amma och vila. Helt rimligt! Sjukt att man idag blir hemskickad 6 timmar efter förlossningen om allt är bra. Sen ska man tillbaka en eller flera gånger för pku och vägning. Låt oss vila!

I alla fall så har jag meddelat här hemma att första veckan kommer jag stänga in mig i sovrummet och amma och sova. Inga besök. Kanske att mamma får komma en sväng och titta, och svärmor och svärfar då..., men absolut inga oanmälda besök.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 390
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 564
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp