Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har några namn vi funderar på, ett par för varje kön.

Just idag känner jag mig sjukt ogravid. Utom att mitt blodtryck fortfarande är åt det lägre hållet. Förstår inte att jag inte kan slappna av, varför jag måste oroa mig att nåt ska hända liten :banghead: .
 
Men tack du :)

Smart att ta nåt utan R om man har olika dialekter. Aldrig tänkt så faktiskt :p

Jag funderar massor på namn, inte maken :mad: Han tycker typ "att man seer väl när den kommer". Jag vill gärna ha några namn färdiga så man slipper fundera jättelänge sen. Både jag och maken är väldigt kräsna vad gäller namn, det ska vara ett mjukt pojknamn, kort, passa ihop med storebrors namn (Ellis), vi ska inte känna någon med samma namn och maken vill gärna ha ett unisex-namn. Just nu har vi Eddie och Juno, men inget av dem känns 100.
Så säger en del till mig också, "ni ser väl direkt när den kommer ut, det gjorde vi". Men jag vill som du planera och förbereda om det inte är sådär självklart, det har det inte varit med mina äldre barn i alla fall så jag är glad att jag hade en plan.

Har man ungefär samma dialekt går det kanske bättre, men när sambons familj bräker på skånska och jag pratar mer västgötska, och vi bor i Halland blir det lite för olika uttal.

Det var fina namn båda! Men håller med om att man vill att det ska kännas bra till 100%. Gillar Aron och Astrid jättemycket, men det blir det inte pga R:en.
 
Vi har några namn vi funderar på, ett par för varje kön.

Just idag känner jag mig sjukt ogravid. Utom att mitt blodtryck fortfarande är åt det lägre hållet. Förstår inte att jag inte kan slappna av, varför jag måste oroa mig att nåt ska hända liten :banghead: .

Förstår dig absolut. Först nu jag slappnar av lite, när jag känner bebis tydligt varje dag.
 
Så säger en del till mig också, "ni ser väl direkt när den kommer ut, det gjorde vi". Men jag vill som du planera och förbereda om det inte är sådär självklart, det har det inte varit med mina äldre barn i alla fall så jag är glad att jag hade en plan.

Har man ungefär samma dialekt går det kanske bättre, men när sambons familj bräker på skånska och jag pratar mer västgötska, och vi bor i Halland blir det lite för olika uttal.

Det var fina namn båda! Men håller med om att man vill att det ska kännas bra till 100%. Gillar Aron och Astrid jättemycket, men det blir det inte pga R:en.

Haha jag förstår :D

Aron och Astrid är jättefint. Adam istället för Aron?
 
Vi har några namn vi funderar på, ett par för varje kön.

Just idag känner jag mig sjukt ogravid. Utom att mitt blodtryck fortfarande är åt det lägre hållet. Förstår inte att jag inte kan slappna av, varför jag måste oroa mig att nåt ska hända liten :banghead: .
Oron är så jobbig!

Mitt blodtryck ligger också lägre, 103/60 förra veckan. Blir du också yr när du reser dig eller hur märker du av ditt?
 
Haha jag förstår :D

Aron och Astrid är jättefint. Adam istället för Aron?
Nja, fint på andra men inte riktigt ett favvonamn för mig ändå. Jag tycker i och för sig att få namn är fula-fula - för mig handlar det mest om associationer till att man har känt någon som heter si eller så eller att det inte passar ihop med efternamnet alls.

Vi är också väldigt sugna på en hundvalp så kanske blir ytterligare ett namn att hitta på :) . Jag tänker lite sturskt att en valp och en bebis är inga problem, alltid nån som väcker en.... eller så är det precis det som är problemet. :D Hade bara varit ett så bra tillfälle nu när man ska vara hemma så mycket!
 
Nja, fint på andra men inte riktigt ett favvonamn för mig ändå. Jag tycker i och för sig att få namn är fula-fula - för mig handlar det mest om associationer till att man har känt någon som heter si eller så eller att det inte passar ihop med efternamnet alls.

Vi är också väldigt sugna på en hundvalp så kanske blir ytterligare ett namn att hitta på :) . Jag tänker lite sturskt att en valp och en bebis är inga problem, alltid nån som väcker en.... eller så är det precis det som är problemet. :D Hade bara varit ett så bra tillfälle nu när man ska vara hemma så mycket!

Jag förstår precis. Det är jättesvårt med namn! Man vill att det ska bli precis rätt. Mitt favoritpojknamn är Didrik. Hade det på listan förra gången också, men maken blåvägrar. Han fattar inte hur fint Ellis och Didde är :cry:

Oj då :D Jag hade inte skaffat en valp samtidigt som bebis men jag är också en rätt trött och lat människa. Skulle aldrig orka :laugh:
 
Oron är så jobbig!

Mitt blodtryck ligger också lägre, 103/60 förra veckan. Blir du också yr när du reser dig eller hur märker du av ditt?
Ja, yr och så känner jag hur jag har högre puls.
Kan svartna när jag reser mig.
108/72 idag så helt ok ändå, då hade jag ätit frukost och jobbat ett par timmar.
För nån vecka sen låg det på 96/70. Efter dropp (medicin som jag får för min Crohns), saft och macka var det uppe i hela 106 i systoliskt :p.

Brukar ligga på 120-125/75.

Törstig. Jag är så törstig, också ett tecken på mitt låga tryck.
 
Jag förstår precis. Det är jättesvårt med namn! Man vill att det ska bli precis rätt. Mitt favoritpojknamn är Didrik. Hade det på listan förra gången också, men maken blåvägrar. Han fattar inte hur fint Ellis och Didde är :cry:

Oj då :D Jag hade inte skaffat en valp samtidigt som bebis men jag är också en rätt trött och lat människa. Skulle aldrig orka :laugh:
Det passade ju jättefint ihop! 😍

Det kan bli tufft, så vi får fundera ordentligt!
 
  • Gilla
Reactions: Eli
Ja, yr och så känner jag hur jag har högre puls.
Kan svartna när jag reser mig.
108/72 idag så helt ok ändå, då hade jag ätit frukost och jobbat ett par timmar.
För nån vecka sen låg det på 96/70. Efter dropp (medicin som jag får för min Crohns), saft och macka var det uppe i hela 106 i systoliskt :p.

Brukar ligga på 120-125/75.

Törstig. Jag är så törstig, också ett tecken på mitt låga tryck.
Oj, det var lågt!! Förstår att du är yr!
 
Ja, yr och så känner jag hur jag har högre puls.
Kan svartna när jag reser mig.
108/72 idag så helt ok ändå, då hade jag ätit frukost och jobbat ett par timmar.
För nån vecka sen låg det på 96/70. Efter dropp (medicin som jag får för min Crohns), saft och macka var det uppe i hela 106 i systoliskt :p.

Brukar ligga på 120-125/75.

Törstig. Jag är så törstig, också ett tecken på mitt låga tryck.

Oj vad lågt. Lite läskigt kan jag tänka mig!
 
Oj vad lågt. Lite läskigt kan jag tänka mig!
Känns igen från graviditeten med sonen, men det värsta är de plötsliga fallen i trycket. Då blir jag illamående, kallsvettas och blir skakig. Bara inta högläge för benen och be om dricka då. Som tur är händer det inte ofta (än).
Försöker tänka att lågt tryck i alla fall är bättre för bebis :p.
 
Känns igen från graviditeten med sonen, men det värsta är de plötsliga fallen i trycket. Då blir jag illamående, kallsvettas och blir skakig. Bara inta högläge för benen och be om dricka då. Som tur är händer det inte ofta (än).
Försöker tänka att lågt tryck i alla fall är bättre för bebis :p.

Usch då. Ja det är ju bättre än högt i alla fall.
 
Alltså det slår mig flera gånger per dag att det är helt sjukt att vi ska få ett till barn. En mjuk gullig bebis 😍 Känns så himla overkligt. Ännu mer overkligt än förra gången fast jag vet vad som väntar liksom 😅

Har också redan köpt ganska mycket kläder i 50/56 :angel: Har ju kvar kläder efter sonen men vill ha lite nytt också. Eller nytt och nytt. Det mesta köper jag på Tradera.
 
Alltså det slår mig flera gånger per dag att det är helt sjukt att vi ska få ett till barn. En mjuk gullig bebis 😍 Känns så himla overkligt. Ännu mer overkligt än förra gången fast jag vet vad som väntar liksom 😅

Har också redan köpt ganska mycket kläder i 50/56 :angel: Har ju kvar kläder efter sonen men vill ha lite nytt också. Eller nytt och nytt. Det mesta köper jag på Tradera.
Är det 50/56 man börjar med? :) *minns inte
 
Sonen vägde 3 400 när han föddes och då passade 50 bra. Räknar kallt med att den här ungen kommer i ungefär samma storlek 😅

första barnet väger 3536g. Nummer två 4090g. Han hade storlek 50 i två veckor 😅. Storebror använde 50/56 i två månader (Idag är han endast 5-6 cm kortare än sin storebror och de använder samma storlek)
 
Vi, eller snarare jag, har funderat mycket på namn. Älskar Lilly just nu och känns som att blir det en tjej kan det bli en Lilly. Förra gången ville jag ha en Bonnie om det blev en tjej. Pojknamn så gillar jag Adrian, Aston och har även börjat tycka om Winston och Henry. Så ja, det är lite olika bud. Men det ska ju passa lite med sonens namn också så då går nog Winston bort. Sambon har inte många förslag utan tycker också typ att det ser vi när bebis kommer 🙄
 
första barnet väger 3536g. Nummer två 4090g. Han hade storlek 50 i två veckor 😅. (Idag är han endast 5-6 cm kortare än sin storebror och de använder samma storlek)

Haha 😅 Lindex har ju så smart dubbelknäppning på sina bodys och muddar på byxorna så 50 passar ju även 56 och 56 passar 62 osv.
 
Sonen vägde 3 400 när han föddes och då passade 50 bra. Räknar kallt med att den här ungen kommer i ungefär samma storlek 😅
första barnet väger 3536g. Nummer två 4090g. Han hade storlek 50 i två veckor 😅. Storebror använde 50/56 i två månader (Idag är han endast 5-6 cm kortare än sin storebror och de använder samma storlek)
Min ena vägde över 4 kg och nästa 2,2. 😬 Vet inte riktigt hur mycket kläder man behöver, men vi har rätt nära till affären sen om det skulle vara slut i garderoben.
Kikade på Tradera nu. Brukar inte handla där, men hittade ingen filtreringsknapp för storlek. 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 397
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 568
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp