Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker det känns bra att gå! Var sitter fogarna egentligen? Det spänner lite i nedre delen av magen när jag tar i för mycket men det är nog livmodern eller någon sena.

Jobbigt om det skulle komma för tidigt, @vinkelina hade det att göra med att du nyss fått barn innan?

@Eli Vad bra att cykla till och från jobbet varje dag! Önskar jag hade lite kortare, tar en timme enkel cykeltur inklusive ombyte och inlåsning av cykel så det blir aldrig av.

För mig gör de ont inne i skinkorna typ, har sedan innan ofta problem med si lederna och är lite i samma område. Samt i blygdbenet (finns någon fog däromkring tydligen också) Tråkiga sanningen är att man märker när det är fogarna som bråkar. Vissa får ju inga problem alls så kanske hör till en av dem (eller får de i slutet)

Jag har ju en ledsjukdom i grunden som gör att jag är väldigt lös i kroppen sedan innan. Och så fem väldigt täta graviditeter på det (första i augusti 2015) dock två missfall. Amning påverkar ju också lederna och gör att man kan vara dålig ännu ett år efteråt. Slutade ju amma så sent som för 10 månader sedan
 
För mig gör de ont inne i skinkorna typ, har sedan innan ofta problem med si lederna och är lite i samma område. Samt i blygdbenet (finns någon fog däromkring tydligen också) Tråkiga sanningen är att man märker när det är fogarna som bråkar. Vissa får ju inga problem alls så kanske hör till en av dem (eller får de i slutet)

Jag har ju en ledsjukdom i grunden som gör att jag är väldigt lös i kroppen sedan innan. Och så fem väldigt täta graviditeter på det (första i augusti 2015) dock två missfall. Amning påverkar ju också lederna och gör att man kan vara dålig ännu ett år efteråt. Slutade ju amma så sent som för 10 månader sedan
Okej, oj vad jobbigt med ledsjukdom! Och missfall såklart. ❤️
 
Bara 13+5 idag, men funderar på om jag redan känt rörelse. Känns lite tidigt dock, bebis väger ju inte speciellt mycket än...
 
Bara 13+5 idag, men funderar på om jag redan känt rörelse. Känns lite tidigt dock, bebis väger ju inte speciellt mycket än...
Spännande! Du har väl en rätt liten, står ju att man kan känna tidigare då! 😍

Jag känner absolut ingenting nu. Inte ens nån liten tarmrörelse ☹
 
Idag på promenad blev jag yr och det började pirra i fötterna. Kändes lite konstigt och obehagligt. Försvann när jag kom hem. Nån som känt av något liknande? Kan det bero på lågt blodtryck? Det borde väl höjas när man är ute och rör sig 🤔
 
Spännande! Du har väl en rätt liten, står ju att man kan känna tidigare då! 😍

Jag känner absolut ingenting nu. Inte ens nån liten tarmrörelse ☹
Sonen är nyss fyllda två :).
Med honom kände jag inget förrän v.20, men då var moderkakan fram också. Kanske den ligger bakåt nu.
Låter mig själv tro det så länge :p.
 
Idag på promenad blev jag yr och det började pirra i fötterna. Kändes lite konstigt och obehagligt. Försvann när jag kom hem. Nån som känt av något liknande? Kan det bero på lågt blodtryck? Det borde väl höjas när man är ute och rör sig 🤔
Tänker att det kan vara lågt blodtryck. Jag kan bli snurrig både av rörelse och när jag är stilla.
 
Tänker att det kan vara lågt blodtryck. Jag kan bli snurrig både av rörelse och när jag är stilla.
Okej, vet du hur man kan åtgärda det om det kommer sådär när man redan är uppe? Jag brukar annars märka av det mest när jag ska upp från liggande eller sittande. Har ramlat ner för trappan en gång, och en annan gång ramlade jag in i sambons öppna garderob 😅. När jag var nyopererad och hade legat länge svimmade jag på golvet, men då var det mer som att synfältet blev mindre och mindre och jag var yr.
 
Okej, vet du hur man kan åtgärda det om det kommer sådär när man redan är uppe? Jag brukar annars märka av det mest när jag ska upp från liggande eller sittande. Har ramlat ner för trappan en gång, och en annan gång ramlade jag in i sambons öppna garderob 😅. När jag var nyopererad och hade legat länge svimmade jag på golvet, men då var det mer som att synfältet blev mindre och mindre och jag var yr.
Brukar stanna, luta mig och sänka huvudet, det ger effekt rätt fort för mig.

Funderar själv på att leta fram mina stödstrumpor och börja använda nu i veckan.
 
Hoppar lite fräckt in i tråden angående kläder, vår lilla hade typ knappt kläder alls första tiden :o Så vi hade alldeles för mycket smått! Han var väldigt varm av sig och låg ju mest nära oss hela tiden. Dock hade vi köpt alldeles för stor overall ( född i februari ) så det fick vi köpa en ny.

Åh vad jag saknar bebis tiden:heart
 
Lyssnade lite med dopplern igen. Det ger lugn i själen. Har tänkt ha söndagar som lyssnardag, men "fuskade" (byter vecka på söndagar).
Hörde både hur liten rörde sig och hjärtat :love: .

Samtidigt undrar jag hur livet med två barn kommer bli. Förmodligen för att sonen hann bli övertrött ikväll och allt var hysterisk gråt innan han fick i sig lite att äta, sen innan tandborstning och sen innan han helt sonika slappnade av.
Fy vad jobbigt det måste vara att inte kunna kontrollera sina känslor. Ger även mamman ont i hjärtat och en känning av ångest när man knappt kan trösta.
 
Idag har jag varit aktiv, inga sammandragningar alls! Först en långpromenad, sen årets debut på MTB 26 km. Tog det väldigt lugnt men gjorde en liten vurpa, utan att skada mig det minsta. Jag kör så sakta och försiktigt på svåra ställen, det känns inte alls som någon fara även om jag skulle ramla. Den största faran är bak-smärta 😅

Hur tänker ni kring olycksrisken? Rida kommer jag nog inte göra nu, där är det lite större krafter inblandade.
 
Idag har jag varit aktiv, inga sammandragningar alls! Först en långpromenad, sen årets debut på MTB 26 km. Tog det väldigt lugnt men gjorde en liten vurpa, utan att skada mig det minsta. Jag kör så sakta och försiktigt på svåra ställen, det känns inte alls som någon fara även om jag skulle ramla. Den största faran är bak-smärta 😅

Hur tänker ni kring olycksrisken? Rida kommer jag nog inte göra nu, där är det lite större krafter inblandade.
Man är ju oftast mer försiktig och tänker sig för och känner vad man klarar av.
Jag har tänkt rida lite till framöver, men väldigt lugna turer :) min dam kan få för sig att bralla iväg och bocka i galoppen exempelvis och den risken känner jag inte för att ta just nu.
 
Idag har jag varit aktiv, inga sammandragningar alls! Först en långpromenad, sen årets debut på MTB 26 km. Tog det väldigt lugnt men gjorde en liten vurpa, utan att skada mig det minsta. Jag kör så sakta och försiktigt på svåra ställen, det känns inte alls som någon fara även om jag skulle ramla. Den största faran är bak-smärta 😅

Hur tänker ni kring olycksrisken? Rida kommer jag nog inte göra nu, där är det lite större krafter inblandade.
Inte ridit på evigheter trots egen ponny (har medryttare). Men funderar på att ge mig ut på en skrittur i sommar (dvs när jag har tid). Börjar få abstinens :p.
 
Idag har jag varit aktiv, inga sammandragningar alls! Först en långpromenad, sen årets debut på MTB 26 km. Tog det väldigt lugnt men gjorde en liten vurpa, utan att skada mig det minsta. Jag kör så sakta och försiktigt på svåra ställen, det känns inte alls som någon fara även om jag skulle ramla. Den största faran är bak-smärta 😅

Hur tänker ni kring olycksrisken? Rida kommer jag nog inte göra nu, där är det lite större krafter inblandade.

Jag är generellt försiktig av mig så slutade rida i v16 förra gången (tog mest lugna skrittrundor innan dess) och har inte tagit upp ridningen sedan dess så det är inte aktuellt denna gång.

Jag cyklar på racer på landsväg men det är väl det mest dramatiska jag gör just nu 🙄 Tänker att man själv får sätta sin gräns för vad man klarar av, det är ju så olika från person till person tänker jag
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 397
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 568
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp