Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är generellt försiktig av mig så slutade rida i v16 förra gången (tog mest lugna skrittrundor innan dess) och har inte tagit upp ridningen sedan dess så det är inte aktuellt denna gång.

Jag cyklar på racer på landsväg men det är väl det mest dramatiska jag gör just nu 🙄 Tänker att man själv får sätta sin gräns för vad man klarar av, det är ju så olika från person till person tänker jag
Har inte vågat mig ut på racern för att jag är så satans flåsig nu, men är lite sugen. Märker du skillnad i kondisen? Jag tycker att jag flåsar och det känns allmänt trögare med cyklingen, men så har jag inte varit ute än i vår, så det kan ju vara allmänt dålig kondis också och inte bara graviditeten :D
 
Hur resonerar ni kring graviditet och covid-19? I slutet på april så gick ju folkhälsomyndigheten ut med att gravida skall undvika att bli smittade, särskilt om man har problem med högt blodtryck, diabetes eller fetma. Jag har visserligen inget av detta, men pratade idag med min chef som tyckte att jag borde undvika att vara på plats på kontoret helt och hållet (bara ett fåtal kollegor där nu och sällan människor utifrån). Jag har inte riktigt reflekterat kring detta så blev lite fundersam. Begränsar ni era kontaktytor något särskilt pga corona och er graviditet?
 
Hur resonerar ni kring graviditet och covid-19? I slutet på april så gick ju folkhälsomyndigheten ut med att gravida skall undvika att bli smittade, särskilt om man har problem med högt blodtryck, diabetes eller fetma. Jag har visserligen inget av detta, men pratade idag med min chef som tyckte att jag borde undvika att vara på plats på kontoret helt och hållet (bara ett fåtal kollegor där nu och sällan människor utifrån). Jag har inte riktigt reflekterat kring detta så blev lite fundersam. Begränsar ni era kontaktytor något särskilt pga corona och er graviditet?
Jag är lite nojig. Jag begränsar mig socialt, men på jobbet är det typ precis som vanligt, vilket retar mig lite. Jag skulle gärna jobbat hemifrån om min chef gett mig möjligheten. Jag tänker som så att jag är gravid i 20 veckor till och då kan jag gärna vara hur försiktig som helst, bara inget händer lille bebis.
 
Har inte vågat mig ut på racern för att jag är så satans flåsig nu, men är lite sugen. Märker du skillnad i kondisen? Jag tycker att jag flåsar och det känns allmänt trögare med cyklingen, men så har jag inte varit ute än i vår, så det kan ju vara allmänt dålig kondis också och inte bara graviditeten :D

Alltså, jag har ju inte cyklat alls under vintern och tog premiären för nån månad sen och var ju redan då i typ v 17, men är nog lite flåsigare än innan, men har ju definitivt tränat upp mig jämfört med för nån månad sen. Däremot får jag känningar i magen, lite som mensvärk om jag tar i för mkt uppför så får hålla lite lägre tempo pga det.
 
Hur resonerar ni kring graviditet och covid-19? I slutet på april så gick ju folkhälsomyndigheten ut med att gravida skall undvika att bli smittade, särskilt om man har problem med högt blodtryck, diabetes eller fetma. Jag har visserligen inget av detta, men pratade idag med min chef som tyckte att jag borde undvika att vara på plats på kontoret helt och hållet (bara ett fåtal kollegor där nu och sällan människor utifrån). Jag har inte riktigt reflekterat kring detta så blev lite fundersam. Begränsar ni era kontaktytor något särskilt pga corona och er graviditet?

Efter vad jag förstod så gick FHM ut med rekommendationerna att inte jobba alls efter v 35 även om det inte är beslutat högre upp kring hur det blir med ersättning och så. Det skulle ju innebära att jag inte ska komma tillbaka från jobbet efter semestern. Syftet är ju att skydda från smitta inför förlossningen.

Jag är inte mer försiktig pga graviditeten men försöker undvika större folksamlingar, Ica fredag eftermiddag etc. Tror dock att risken att jag smittas är störst på jobbet där jag träffar mycket olika folk 😏
 
Efter vad jag förstod så gick FHM ut med rekommendationerna att inte jobba alls efter v 35 även om det inte är beslutat högre upp kring hur det blir med ersättning och så. Det skulle ju innebära att jag inte ska komma tillbaka från jobbet efter semestern. Syftet är ju att skydda från smitta inför förlossningen.

Jag är inte mer försiktig pga graviditeten men försöker undvika större folksamlingar, Ica fredag eftermiddag etc. Tror dock att risken att jag smittas är störst på jobbet där jag träffar mycket olika folk 😏
Var läste du det om v.35?
 
Hur resonerar ni kring graviditet och covid-19? I slutet på april så gick ju folkhälsomyndigheten ut med att gravida skall undvika att bli smittade, särskilt om man har problem med högt blodtryck, diabetes eller fetma. Jag har visserligen inget av detta, men pratade idag med min chef som tyckte att jag borde undvika att vara på plats på kontoret helt och hållet (bara ett fåtal kollegor där nu och sällan människor utifrån). Jag har inte riktigt reflekterat kring detta så blev lite fundersam. Begränsar ni era kontaktytor något särskilt pga corona och er graviditet?

Jag jobbar på en hälsocentral och hade gärna sluppit vara på jobbet just nu men det verkar inte som att chefen tänker ge mig någon möjlighet att jobba hemma. I övrigt är jag väldigt noga med handhygienen och åker inte och handlar när det är som mest med folk. Annars lever vi ungefär som vanligt.

Hoppas att man kommer få gå hem från vecka 35. Just nu är jag inte särskilt orolig för smitta men att bli sjuk i slutet av graviditeten vill jag ogärna..
 
Hur resonerar ni kring graviditet och covid-19? I slutet på april så gick ju folkhälsomyndigheten ut med att gravida skall undvika att bli smittade, särskilt om man har problem med högt blodtryck, diabetes eller fetma. Jag har visserligen inget av detta, men pratade idag med min chef som tyckte att jag borde undvika att vara på plats på kontoret helt och hållet (bara ett fåtal kollegor där nu och sällan människor utifrån). Jag har inte riktigt reflekterat kring detta så blev lite fundersam. Begränsar ni era kontaktytor något särskilt pga corona och er graviditet?
Har praktik på utbildningen så kan inte direkt jobba hemifrån, tyvärr. Annars är vi försiktiga, sambon sköter mesta handlandet tex.
Sonen går fortfarande hos dagmamma dock, men där är det strikt hemma vid minsta tecken på förkylning (som för alla) och det känns som alla föräldrar där sköter sig.
 
Tack för att ni delar med er. :)
Det kanske är klokt att jobba hemifrån i så stor utsträckning som möjligt ändå då. När kan det tänkas tas ett eventuellt beslut om att det inte behövs sjukintyg för att inte jobba efter v. 35 tro? För min del inträffar v. 35 mitt i semestern. Blir en lång ledighet innan barnet kommer i så fall :p
 
Idag fick vi svar på NIPT och var inga konstigheter och sannolikt en lillebror där inne som enligt storebror ska heta "Nähäää"

Om jobb och Covid, vi håller oss hyfsat hemma, sambon är riskgrupp (Diabetes sen han var 1,5) och diverse följder på det och jobbar redan hemifrån i vanliga fall
 
Hur resonerar ni kring graviditet och covid-19? I slutet på april så gick ju folkhälsomyndigheten ut med att gravida skall undvika att bli smittade, särskilt om man har problem med högt blodtryck, diabetes eller fetma. Jag har visserligen inget av detta, men pratade idag med min chef som tyckte att jag borde undvika att vara på plats på kontoret helt och hållet (bara ett fåtal kollegor där nu och sällan människor utifrån). Jag har inte riktigt reflekterat kring detta så blev lite fundersam. Begränsar ni era kontaktytor något särskilt pga corona och er graviditet?
Jag har tyvärr inte möjlighet att jobba hemifrån då jag jobbar i butik. Men då norska gränsen är stängd har vi väldigt lite kunder just nu så det rör sig inte speciellt mycket folk hos oss. Sen försöker jag göra mer data-grejer så jag slipper ha så mycket kontakt med folk. I övrigt tycker jag att vi i i familjen begränsar oss och åker inte iväg på saker eller träffar mycket folk just nu.
 
Hur resonerar ni kring graviditet och covid-19? I slutet på april så gick ju folkhälsomyndigheten ut med att gravida skall undvika att bli smittade, särskilt om man har problem med högt blodtryck, diabetes eller fetma. Jag har visserligen inget av detta, men pratade idag med min chef som tyckte att jag borde undvika att vara på plats på kontoret helt och hållet (bara ett fåtal kollegor där nu och sällan människor utifrån). Jag har inte riktigt reflekterat kring detta så blev lite fundersam. Begränsar ni era kontaktytor något särskilt pga corona och er graviditet?

Jobbar inom sjukvården så tjaaa. Dock inom provtagning så mina patienter ”borde” vara friska. Min man träffar däremot de med bekräftad Corona.

konstatera dock att vårt liv inte ändrats så mycket trots alla restriktioner (bor ju i Finland så mycket är nerstänkt här) vi är tydligen inte så sociala.
 
Tack för att ni delar med er. :)
Det kanske är klokt att jobba hemifrån i så stor utsträckning som möjligt ändå då. När kan det tänkas tas ett eventuellt beslut om att det inte behövs sjukintyg för att inte jobba efter v. 35 tro? För min del inträffar v. 35 mitt i semestern. Blir en lång ledighet innan barnet kommer i så fall :p
Jag väntar med spänning på att beskedet ska komma. 😜 Men, enligt vad sambon (som är läkare) tippar så låter det inte otroligt att det blir så och att man då får motsvarande sjukskrivning på lönen. Jag tänker iaf inte plocka föräldradagar innan barnet är fött. Jag kommer isf gå på semester i slutet av juni och inte komma tillbaka efter det och det är ju jättesnart 😳
 
Jag väntar med spänning på att beskedet ska komma. 😜 Men, enligt vad sambon (som är läkare) tippar så låter det inte otroligt att det blir så och att man då får motsvarande sjukskrivning på lönen. Jag tänker iaf inte plocka föräldradagar innan barnet är fött. Jag kommer isf gå på semester i slutet av juni och inte komma tillbaka efter det och det är ju jättesnart 😳

Ja jag går också på semester i slutet av juni, känns jättekonstigt att ha så lite tid på jobbet kvar. Vi har dessutom precis fått erbjudande om korttidsarbete vilket jag förmodligen kommer acceptera och då kommer jag bara jobba tre dagar i veckan fram tills semestern dessutom O_o
 
Inte konstigt man varit lite trött och orkeslös senaste tiden. Mvc idag och hb låg på 109 i vecka 18+1. För lite mer än en månad sedan var det i alla fall 125.
Senaste gången fick jag det aldrig över 114 trots att jag åt dubbel dos järntabletter
 
Inte konstigt man varit lite trött och orkeslös senaste tiden. Mvc idag och hb låg på 109 i vecka 18+1. För lite mer än en månad sedan var det i alla fall 125.
Senaste gången fick jag det aldrig över 114 trots att jag åt dubbel dos järntabletter

Usch vad jobbigt :/
 
Måste gnälla lite.

Vill egentligen inte fokusera på vikt och så men jag vill heller inte bli så himla tung för tänker att det kommer bli skitjobbigt att vara höggravid i sommar ändå. Vägde mig idag och ligger nu 3 kg från det jag vägde dagen då sonen föddes O_o Känns ju SÅDÄR. Är också så sjukt hungrig hela tiden, och bara sugen på skräp. Skulle kunna vräka i mig hamburgare, choklad och glass hela dagarna. Usch vad jobbigt det är :yuck:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 397
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 569
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp