Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Står i kallelsen till RUL att en vuxen får följa med. Hoppas det stämmer.
Sambon åker med ändå då vi har 7 mil enkel resa, men vore ju underbart stöd om han faktiskt får följa med.
 
Jag har gått upp 4 kg hittills (vecka 19). Jag blir sugen och hungrig men på mat. I fredags kunde jag har bytt min sambo mot en skål havregrynsgröt 🙄🤔. Varje morgon när jag vaknar blir jag glad av att tänka på havregrynsgröt 😅

Märker att jag behöver något matigt mellan jobb och aktivitet, innan har det räckt med frukt, nu behöver jag en rejäl macka minst!

Jag blir också glad av havregrynsgröt nu! 😂 Jag blir iofs glad av all mat. Mat och godis vill jag ha hela tiden.
 
Önskar jag var sugen på mat :p Men det är så mycket som jag inte klarar av att äta längre... illamåendet är värst på kvällarna, att äta middag är en utmaning.
 
Står i kallelsen till RUL att en vuxen får följa med. Hoppas det stämmer.
Sambon åker med ändå då vi har 7 mil enkel resa, men vore ju underbart stöd om han faktiskt får följa med.
Hoppas det stämmer :up:

Här får man inte ha med någon anhörig alls in i lokalerna. På kub nu i veckan kunde jag fått facetimea med sambon, men vi var redan inställda på att jag skulle gå själv. Samt att han jobbade hemifrån och tvååringen var hemma också :p men till rul sa bm att jag skulle hålla koll om de ändrat restriktionerna, annars se till att sambon var tillgänglig för FaceTime
 
Står i kallelsen till RUL att en vuxen får följa med. Hoppas det stämmer.
Sambon åker med ändå då vi har 7 mil enkel resa, men vore ju underbart stöd om han faktiskt får följa med.
Åh, hoppas det är så hos er! Här tror jag inte restriktionerna kommer förändras till måndag. Jag har all respekt för det men hade för sambons skull velat att HAN får vara med och se.

Edit: blandade ihop oss 😇
 
Senast ändrad:
Står i kallelsen till RUL att en vuxen får följa med. Hoppas det stämmer.
Sambon åker med ändå då vi har 7 mil enkel resa, men vore ju underbart stöd om han faktiskt får följa med.
Åh så härligt om det är så!! Håller tummarna!
Här är det dock ingen ändring än så länge. Får vackert gå in själv. Vårat sjukhus ligger ca 13 mil enkel väg härifrån så gubben får minsann följa med o vänta i bilen 🤣
 
Står i kallelsen till RUL att en vuxen får följa med. Hoppas det stämmer.
Sambon åker med ändå då vi har 7 mil enkel resa, men vore ju underbart stöd om han faktiskt får följa med.

Håller tummarna för att sambon får följa med!
Jag ska på RUL på tisdag men ingen anhörig får följa med. Han ska vara med på videosamtal iaf.. Känns som en okej kompromiss.



Angående mat och ätande har jag så grymt dålig aptit.. Inte sugen på någonting men mår iaf inte illa längre.. Har bara gått ner än så länge och gick in i v. 20 idag.. Känns inte alls bra. :down:
 
Håller tummarna för att sambon får följa med!
Jag ska på RUL på tisdag men ingen anhörig får följa med. Han ska vara med på videosamtal iaf.. Känns som en okej kompromiss.



Angående mat och ätande har jag så grymt dålig aptit.. Inte sugen på någonting men mår iaf inte illa längre.. Har bara gått ner än så länge och gick in i v. 20 idag.. Känns inte alls bra. :down:
Kom en ny kallelse idag. Samma kallelse, men en extra lapp att ingen anhörig får följa med in. Stod inget om videosamtal är ok heller :(
 
Angående mat och ätande har jag så grymt dålig aptit.. Inte sugen på någonting men mår iaf inte illa längre.. Har bara gått ner än så länge och gick in i v. 20 idag.. Känns inte alls bra. :down:
Jag gick ner i vikt i början med sonen. Började gå upp först runt v.26-27. När han togs ut akut i vecka 33 hade jag gått upp totalt 5 kg sen inskrivning. Och han var ändå lagom, tom åt det större hållet, för sin ålder.
Så bebis brukar ta vad den behöver oftast.
 
Jag är så himla svullen idag! Uppblåst från ända under brösten! Inte så magen känns gasig, bara.... Helt enorm!
 
Kom en ny kallelse idag. Samma kallelse, men en extra lapp att ingen anhörig får följa med in. Stod inget om videosamtal är ok heller :(

Men nej så tråkigt.. :( Kan du inte ringa och höra? Jag hade inte heller fått någon information kring vad mer som gällde så därför skickade jag iväg ett mail.. När ska du göra RUL? Sorry om jag har missat det.. Tänker om du hinner få tag på dom, ibland kan det vara rätt kort om tid.

Jag gick ner i vikt i början med sonen. Började gå upp först runt v.26-27. När han togs ut akut i vecka 33 hade jag gått upp totalt 5 kg sen inskrivning. Och han var ändå lagom, tom åt det större hållet, för sin ålder.
Så bebis brukar ta vad den behöver oftast.

Åh, tack för peppen! :heart Är så nytt för mig, har bara gått upp med mina andra två, så kändes lite oroande..
Hur gammal är din son nu?
 
Men nej så tråkigt.. :( Kan du inte ringa och höra? Jag hade inte heller fått någon information kring vad mer som gällde så därför skickade jag iväg ett mail.. När ska du göra RUL? Sorry om jag har missat det.. Tänker om du hinner få tag på dom, ibland kan det vara rätt kort om tid.



Åh, tack för peppen! :heart Är så nytt för mig, har bara gått upp med mina andra två, så kändes lite oroande..
Hur gammal är din son nu?
RUL är 4 juni. Tänker att det visar sig när jag är där.

Sonen är två år nu :).
 
Sådan där dag man funderar vad tusan vi egentligen gjort. Gubben jobbar helg 3 av 3 i ett kör nu. Kvällsskifte både idag och i morgon. Jag ensam med båda ungarna. Dåligt väder halva dagen så ingen ville gå ut.

och så en tredje unge till detta kaos. Är ju 18 månader mellan de två första och kommer vara 3 år 10 månader mellan yngsta och äldsta sedan 🙈
 
Sådan där dag man funderar vad tusan vi egentligen gjort. Gubben jobbar helg 3 av 3 i ett kör nu. Kvällsskifte både idag och i morgon. Jag ensam med båda ungarna. Dåligt väder halva dagen så ingen ville gå ut.

och så en tredje unge till detta kaos. Är ju 18 månader mellan de två första och kommer vara 3 år 10 månader mellan yngsta och äldsta sedan 🙈

Ja jag kan inte säga annat än att jag beundrar er som orkar 🤯 Vår son är 4 år och även om han också kan ibland så känner jag att jag har det otroligt lyxigt som kan lägga mig och vila och han leker stillsamt i närheten :heart
 
Ja jag kan inte säga annat än att jag beundrar er som orkar 🤯 Vår son är 4 år och även om han också kan ibland så känner jag att jag har det otroligt lyxigt som kan lägga mig och vila och han leker stillsamt i närheten :heart

mina har äntligen börjat leka tillsammans. I alla fall 5 min utan bråk.

verkar inte alls vara min dag. Upptäckte när jag skulle Bada barnen att storebror antagligen har bett efter fågelloppor. Så nu måste jag själv byta lakan i sex sängar (eftersom vi har kvar deras Gamla sängar i vårt sovrum trots att de sover i eget rum då de kommer över varje natt)
 
mina har äntligen börjat leka tillsammans. I alla fall 5 min utan bråk.

verkar inte alls vara min dag. Upptäckte när jag skulle Bada barnen att storebror antagligen har bett efter fågelloppor. Så nu måste jag själv byta lakan i sex sängar (eftersom vi har kvar deras Gamla sängar i vårt sovrum trots att de sover i eget rum då de kommer över varje natt)
Jag har vabbat för fågelloppebett. Hade en kompis som tvärsäkert diagnostiserade dem som vattkoppor. Sen en natt kände jag själv ett bett och kom på vad det var 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 397
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 570
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp