Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådan där dag man funderar vad tusan vi egentligen gjort. Gubben jobbar helg 3 av 3 i ett kör nu. Kvällsskifte både idag och i morgon. Jag ensam med båda ungarna. Dåligt väder halva dagen så ingen ville gå ut.

och så en tredje unge till detta kaos. Är ju 18 månader mellan de två första och kommer vara 3 år 10 månader mellan yngsta och äldsta sedan 🙈

Jag tänker typ varje kväll på hur vi ska orka med två så täta barn. Det kommer bli 18 mån mellan. Vissa dagar är jag dessutom så sjukt trött att jag bara vill ligga i soffan och det går ju inte med en 1-åring. Min räddning är att sambon och jag ser det här som ett gemensamt projekt. Han kommer vara hemma på heltid de första månaderna för att avlasta och därefter bara jobba tis-tors när storebror får vara på föris. Det är vår lösning för att orka. Sen hoppas jag ju på att vi får ett friskt syskon som inte kräver än mer tid av oss än sonen gjorde. ❤️

Sonen var dock av den mer krävande sorten iaf första tiden så vi har ingen illusion om att det kommer bli en dans på rosor. Vi har dessutom mor- och farföräldrar i närheten som kommer ställa upp. Åker typ alltid dit med sonen när sambon jobbar länge på helgen ❤️
 
Sådan där dag man funderar vad tusan vi egentligen gjort. Gubben jobbar helg 3 av 3 i ett kör nu. Kvällsskifte både idag och i morgon. Jag ensam med båda ungarna. Dåligt väder halva dagen så ingen ville gå ut.

och så en tredje unge till detta kaos. Är ju 18 månader mellan de två första och kommer vara 3 år 10 månader mellan yngsta och äldsta sedan 🙈

Haha jag brukar också undra vad vi gett oss in på 🙈 då väntar vi ändå bara andra barnet. Alltid velat ha tre dock 😅 Men var ändå impad av min tvååring häromdan, pappa jobbade 7-16 och jag var inte jättepigg den dagen men dottern lät mig vila rätt mycket. Annars är hon rätt mammig... ❤️
 
Jag tänker typ varje kväll på hur vi ska orka med två så täta barn. Det kommer bli 18 mån mellan. Vissa dagar är jag dessutom så sjukt trött att jag bara vill ligga i soffan och det går ju inte med en 1-åring. Min räddning är att sambon och jag ser det här som ett gemensamt projekt. Han kommer vara hemma på heltid de första månaderna för att avlasta och därefter bara jobba tis-tors när storebror får vara på föris. Det är vår lösning för att orka. Sen hoppas jag ju på att vi får ett friskt syskon som inte kräver än mer tid av oss än sonen gjorde. ❤

Sonen var dock av den mer krävande sorten iaf första tiden så vi har ingen illusion om att det kommer bli en dans på rosor. Vi har dessutom mor- och farföräldrar i närheten som kommer ställa upp. Åker typ alltid dit med sonen när sambon jobbar länge på helgen ❤

Kan meddela att det är tufft med två barn med bara 18 månader mellan. Men nu när de är lite äldre (3 år 5 månader och 1 år 11 månader) så börjar de ha nytta av varandra. även om det är mycket bitande och slagsmål. Förra graviditeten var tung på slutet och blev inte bättre av att mannen måste flytta före oss (10 mil) pga jobb så var ensam 5v med en livlig knodd och höggravid. Storebror har däremot accepterar lillebror med en gång och när jag kom hem från bb (måste vara där ensam då mannen behövde åka hem till storebror) så gick han direkt och lade sig bredvid honom. Vi hade då aldrig egentligen träffat andra babysar innan

Vi har inte samma möjligheter här med föräldrarledighet. 3v kommer han att få vara hemma med mig och babyn sedan när den är född. VI hoppas dock att han hinner byta jobb så att han inte behöver pendla 3 mil/ väg som det är nu. kommer troligen att bli en ledig plats där jag jobbar ännu i år och då är det 15-20 min med cykel så han kan tex hämta eller lämna på förskolan
 
Dagarna går faktiskt fort just nu, tro det eller ej 😅 en vecka kvar till RUL.
upplever ett tryck nedåt redan. Som att det tynger ner liksom. Vill inte minnas att det kom såhär tidigt sist. Det är säkert normalt. Ska till BM samma dag som RUL så får väl kollla då. Då ska hon även skicka remiss till aurora så snitt-processen äntligen kan börja. Ska bli så skönt, det är en sten som tynger varje dag att ha det över sig.
 
Var är mitt lugn!? 😱 Rutinultraljud idag.
Förberett mig på det värsta och känner mig lite nervös och deppig. Och arg på mig själv för att mitt vanliga lugn och "äsch det ordnar sig" - inställning är puts väck.
Har legat vaken flera timmar och verkligen känt efter men jag känner ingenting alls.

Ska bli så skönt när detta är avklarat!
 
Var är mitt lugn!? 😱 Rutinultraljud idag.
Förberett mig på det värsta och känner mig lite nervös och deppig. Och arg på mig själv för att mitt vanliga lugn och "äsch det ordnar sig" - inställning är puts väck.
Har legat vaken flera timmar och verkligen känt efter men jag känner ingenting alls.

Ska bli så skönt när detta är avklarat!

Det går bra! :heart
 
Var är mitt lugn!? 😱 Rutinultraljud idag.
Förberett mig på det värsta och känner mig lite nervös och deppig. Och arg på mig själv för att mitt vanliga lugn och "äsch det ordnar sig" - inställning är puts väck.
Har legat vaken flera timmar och verkligen känt efter men jag känner ingenting alls.

Ska bli så skönt när detta är avklarat!
Förstår dig, men det går säkert bra :)
Håller tummarna :heart .
 
Var är mitt lugn!? 😱 Rutinultraljud idag.
Förberett mig på det värsta och känner mig lite nervös och deppig. Och arg på mig själv för att mitt vanliga lugn och "äsch det ordnar sig" - inställning är puts väck.
Har legat vaken flera timmar och verkligen känt efter men jag känner ingenting alls.

Ska bli så skönt när detta är avklarat!

Hoppas att allt går bra idag, det kommer säkert att se alldeles finfint ut!
Men känner igen den där oron.. Jag har RUL imorgon em, känner mig redan disträ och smått orolig.. :meh:
 
Åh vad jag längtar efter RUL nu. Så orolig att nåt ska vara fel.

Sambon önskar få reda på kön, jag skulle gärna ha en överraskning. Men å andra sidan får han ju inte vara med på ultraljudet så det skulle ju vara snällt mot honom då.
Fyra veckor kvar att fundera och oroa sig....
 
Åh vad jag längtar efter RUL nu. Så orolig att nåt ska vara fel.

Sambon önskar få reda på kön, jag skulle gärna ha en överraskning. Men å andra sidan får han ju inte vara med på ultraljudet så det skulle ju vara snällt mot honom då.
Fyra veckor kvar att fundera och oroa sig....
Åh, jag vet ju precis vilken oro det där är...!!! Önskar man kunde få dessa besked något tidigare, även fast jag förstår att det är medicinskt omöjligt att bedöma när allt inte är ordentligt utvecklat.

Otroligt fascinerande - och skrämmande - hur mycket som går att se. Och överväldigande hur en liten perfekt minimänniska kan ha varenda viktigt kärl på rätt plats!
 
Tack!!
Vet inte riktigt 😬. Enligt storleken 5 oktober, så det har jag ställt in i appen. Barnmorskan sa idag att de inte ändrar datumet i journalen när man gjort IVF, r står 7 oktober hos dem
Aha! Då förstår jag, 2 dagar hit eller dit kanske inte gör så mycket.. Fostren börjar väl växa rätt olika nu i dessa veckor så det kanske är därför?
Mitt BF kommer inte heller att flyttas då både tidigt UL och KUB visade samma datum..

Åh vad jag längtar efter RUL nu. Så orolig att nåt ska vara fel.

Sambon önskar få reda på kön, jag skulle gärna ha en överraskning. Men å andra sidan får han ju inte vara med på ultraljudet så det skulle ju vara snällt mot honom då.
Fyra veckor kvar att fundera och oroa sig....
Vi har lite liknande situation här.. Jag vill gärna ha en överraskning men sambon är mer inne på att tjuvkika.. Tänker att om att han inte kommer få vara med på något nu under graviditeten, varken ul eller bm-besök, ska han faktiskt få bestämma detta. Så han får känna sig lite mer delaktig och knyta an bättre. :heart
 
Åh vad jag längtar efter RUL nu. Så orolig att nåt ska vara fel.

Sambon önskar få reda på kön, jag skulle gärna ha en överraskning. Men å andra sidan får han ju inte vara med på ultraljudet så det skulle ju vara snällt mot honom då.
Fyra veckor kvar att fundera och oroa sig....

Samma här, sambon ville ta reda på kön men inte jag. Eftersom sambon inte fick följa med på UL så gav jag med mig, men den lilla krabaten där inne hade egna idéer så det var stört omöjligt för BM att säga varken bu eller bä, så det får bli en överraskning ändå :p
 
För oss var det tvärtom, jag ville ta reda på kön och maken inte. Han fick heller inte följa med och jag resonerade som så att vi tog ju inte reda på det förra gången för att han inte ville, så nu kanske jag kunde få som jag ville 🙄 Så jag frågade om hon såg och fick en väldigt beskrivande bild underifrån 😜 Sen fick jag även en "vanlig" bild där det också syntes var det var, vilken maken fick se och han såg direkt att det var en pojke. Ingen talade ju om det då utan han såg ju själv 😁
 
Vi har ju fuskat lite med ett extra ultraljud i v 16 och fick då en hint om vilket kön de kunde vara, även om de inte var helt 100. Med första råkade min mamma se vilket kön de var i misstag när hon fick se ul bilderna (var på koll runt vecka 14 då), och med andra så hoppades jag på flicka så vi tog reda på. Tycker det är lättare att knyta mig an babyn när man vet kön och kan fundera mer allvarlig på namn
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 397
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 570
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp