Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med sonen gick jag upp totalt 5 kg från inskrivning till det han kom i v.33. han tog allt från mig i början, minskade i vikt utan att kräkas i början.

Nu, i v.15+3, har jag gått upp 3-5 kg redan (beroende på vart på vårt ojämna gamla golv jag ställer vågen). Mycket?
Känner mig rund, framförallt har det satt sig på de sk kärlekshandtagen (dvs sidan av nedre delen av magen).

Sjukt sugen på godis med, så lite rädd att få graviddiabetes.

Vet inte riktigt vad jag ville med inlägget, mest ösa ur mig tror jag. Har aldrig haft problem med vikttänk förut men nu känner jag mig rund :(.

också uppe i en 5 kg nu i vecka 19. Tidigare har de varit runt 10 kg totalt.För mig känns de som att de redan nu samlats en del vätska.

har mina förhoppningar till amningen. Senast hade jag gått ner allt plus lite till till eftergranskningen. Annars blir de väl att promenera tänker jag

har aldrig känt mig fin som gravid, får ingen liten söt kula utan hela jag blir en boll
 
@Dammtuss Hur är det med dig idag? ❤

Fint av dig att fråga.. :heart Vi kastas mellan hopp och förtvivlan men har varit inne på KK idag för ultraljudsundersökning, så det är bättre ändå.. Läkaren var så trevlig och förklarade allt så väl. Rätt jobbigt att sambon inte fick följa med dock.

Läkaren kunde dock inte hitta något fel på hjärtat trots att hon kollade hela bebisen i nästan 45 min.. Att tarmarna var ljusa sa hon kunde bero på att jag haft en blödning och så har han svalt det.. Jag ska dock få göra fostervattensprov imorgon för att helt utesluta kromosomfel, vilket känns läskigt men också skönt!
 
Fint av dig att fråga.. :heart Vi kastas mellan hopp och förtvivlan men har varit inne på KK idag för ultraljudsundersökning, så det är bättre ändå.. Läkaren var så trevlig och förklarade allt så väl. Rätt jobbigt att sambon inte fick följa med dock.

Läkaren kunde dock inte hitta något fel på hjärtat trots att hon kollade hela bebisen i nästan 45 min.. Att tarmarna var ljusa sa hon kunde bero på att jag haft en blödning och så har han svalt det.. Jag ska dock få göra fostervattensprov imorgon för att helt utesluta kromosomfel, vilket känns läskigt men också skönt!
Vad skönt att du redan fått ny koll. Håller verkligen tummarna denna läkare har rätt.
 
Fint av dig att fråga.. :heart Vi kastas mellan hopp och förtvivlan men har varit inne på KK idag för ultraljudsundersökning, så det är bättre ändå.. Läkaren var så trevlig och förklarade allt så väl. Rätt jobbigt att sambon inte fick följa med dock.

Läkaren kunde dock inte hitta något fel på hjärtat trots att hon kollade hela bebisen i nästan 45 min.. Att tarmarna var ljusa sa hon kunde bero på att jag haft en blödning och så har han svalt det.. Jag ska dock få göra fostervattensprov imorgon för att helt utesluta kromosomfel, vilket känns läskigt men också skönt!
Vad bra att du fick komma så snabbt! Var det på grund av något de såg i tarmarna de misstänkte något? (om du vill svara, såklart)
Hoppas det går bra på fostervattensprovet idag!!! Och att ni får svaret så snabbt som möjligt. Styrkekram! ❤️
 
Fint av dig att fråga.. :heart Vi kastas mellan hopp och förtvivlan men har varit inne på KK idag för ultraljudsundersökning, så det är bättre ändå.. Läkaren var så trevlig och förklarade allt så väl. Rätt jobbigt att sambon inte fick följa med dock.

Läkaren kunde dock inte hitta något fel på hjärtat trots att hon kollade hela bebisen i nästan 45 min.. Att tarmarna var ljusa sa hon kunde bero på att jag haft en blödning och så har han svalt det.. Jag ska dock få göra fostervattensprov imorgon för att helt utesluta kromosomfel, vilket känns läskigt men också skönt!
Hoppas att det ser bra ut. Riktigt tufft att behöva gå på en sån undersökning ensam 😔
 
Imorn händer allt samtidigt känner jag 🤣 först barnmorskan på morgonen, som jag inte varit hos sedan inskrivningen. Hon ska äntligen skicka remiss till aurora. Så tydligen är detta ett extra möte annars skulle det inte varit något förrän vecka 25? Knepigt. Sedan är det äntligen dags för RUL!! Åh jag är så spänd!
 
Imorn händer allt samtidigt känner jag 🤣 först barnmorskan på morgonen, som jag inte varit hos sedan inskrivningen. Hon ska äntligen skicka remiss till aurora. Så tydligen är detta ett extra möte annars skulle det inte varit något förrän vecka 25? Knepigt. Sedan är det äntligen dags för RUL!! Åh jag är så spänd!

spännande. Jag har också rul idag. Har ju dock varit på ett extra ul för en månad sedan och har äntligen börjat känna babyn
 
Allt såg bra ut. Såg fortfarande ut som en flicka. Och babyn hade inga fel i huvudet (jepp ordagrant). Lite fundersam då det hela bara gick på 10 min. Tidigare rutin har tagit minst 30 min att kolla

dessutom mycket gnäll då jag frågade om han skriver remiss till specialmcv (gått med båda tidigast barn pga min sjukdom) ligger på annat sjukhus så vet inte om de var orsaken.
 
Allt såg bra ut. Såg fortfarande ut som en flicka. Och babyn hade inga fel i huvudet (jepp ordagrant). Lite fundersam då det hela bara gick på 10 min. Tidigare rutin har tagit minst 30 min att kolla

dessutom mycket gnäll då jag frågade om han skriver remiss till specialmcv (gått med båda tidigast barn pga min sjukdom) ligger på annat sjukhus så vet inte om de var orsaken.
Vårt RUL med sonen tog ca 15 min. Hade läst att det tar typ 30 min överallt så kände mig snopen. Samma BM denna gång såg jag, så nu är jag inställd på att det går fort.
 
Allt såg bra ut. Såg fortfarande ut som en flicka. Och babyn hade inga fel i huvudet (jepp ordagrant). Lite fundersam då det hela bara gick på 10 min. Tidigare rutin har tagit minst 30 min att kolla

dessutom mycket gnäll då jag frågade om han skriver remiss till specialmcv (gått med båda tidigast barn pga min sjukdom) ligger på annat sjukhus så vet inte om de var orsaken.

Mitt RUL gick också himla fort tycker jag. Å andra sidan är det väl bra eftersom åsikterna huruvida ultraljud är skadligt eller inte fortfarande går isär.
 
Allt såg bra ut. Såg fortfarande ut som en flicka. Och babyn hade inga fel i huvudet (jepp ordagrant). Lite fundersam då det hela bara gick på 10 min. Tidigare rutin har tagit minst 30 min att kolla

dessutom mycket gnäll då jag frågade om han skriver remiss till specialmcv (gått med båda tidigast barn pga min sjukdom) ligger på annat sjukhus så vet inte om de var orsaken.
Skönt att allt såg bra ut! Ja det va snabbt. Med sonen tog det ca 30 minuter. Men dom gick igenom kroppsdel för kroppsdel o berättade vad allt var också och tog sig verklogen tid.
 
Måste bara säga att jag är så himla glad efter dagens möte hos BM. Hon började med att fråga hur jag mådde o kände inför förlossningen. Då brast det och jag började storgråta. Jag har haft sån ångest över detta varje dag och hon förstod det och hade läst igenom min journal och glädjande nog hade min läkare skrivit i sen vi hade kontakt efter förlossningen sist att dom absolut inte skulle tvinga mig att föda vaginalt vid en eventuell andra förlossning. Jag blev så lättad av att han hade skrivit detta meddelande, så han hade tydligen lovat att ja skulle få komma till läkare direkt! Så det verkar som jag slipper aurora, vilket är toppen då det är slöseri med deras resurser när jag ändå vet vad jag vill. Så nu är det bara att invänta tid på läkarsamtal ❤️
 
Jo det gick rättså bra. Hade en jättetrevlig och pratsam barnmorska som tittade väldigt noga på allt o berättade allt som var på skärmen. Ville ju se kön men bebis låg med benen ihop och uppvikta så det var inte lätt. Hon sa i slutet att tarmen på bebis såg lite förtjockad ut. Hon ville ta in en läkare för dubbelkoll och hon tyckte samma. De sa att förmodligen är det ingenting, oftast när tarmen är förtjockad så har det hunnit ändra sig helt inom ett par dagar men dom ville ändå att jag skulle komma in på ett nytt ultraljud på fredag för att utesluta exempelvis stopp i tarmen. Kändes ändå helt okej och dom var inte oroliga så då försöker jag inte heller vara det :) det känns ändå bra att dom är noggranna och kollar upp allt som avviker minsta lilla.
 
Jo det gick rättså bra. Hade en jättetrevlig och pratsam barnmorska som tittade väldigt noga på allt o berättade allt som var på skärmen. Ville ju se kön men bebis låg med benen ihop och uppvikta så det var inte lätt. Hon sa i slutet att tarmen på bebis såg lite förtjockad ut. Hon ville ta in en läkare för dubbelkoll och hon tyckte samma. De sa att förmodligen är det ingenting, oftast när tarmen är förtjockad så har det hunnit ändra sig helt inom ett par dagar men dom ville ändå att jag skulle komma in på ett nytt ultraljud på fredag för att utesluta exempelvis stopp i tarmen. Kändes ändå helt okej och dom var inte oroliga så då försöker jag inte heller vara det :) det känns ändå bra att dom är noggranna och kollar upp allt som avviker minsta lilla.
Skönt att de dubbelkollar och inte verkar oroliga! Håller tummarna till fredag :)
 
Jag börjar få lite jobbiga tankar. Tonårsdottern mår dåligt och självskadar och pendlar i humöret.

Istället för att vara glad och tacksam över vår lilla flicka i magen är jag livrädd för att få en till dotter som mår dåligt. Vanligtvis är jag stabil men nu har jag en ständigt närvarande ångestklump i halsen och går igenom dotterns barndom och vad jag kanske kunde gjort annorlunda. Funderar också på om mitt dåliga mående under den graviditeten med misshandel av blivande pappan har påverkat min dotters psyke.. Och så är jag orolig för att jag orsakar något liknande för att jag oroar mig nu.

Intellektuellt förstår jag att det kommer födas en helt annan person, med annan pappa dessutom. Ändå känner jag mig ledsen och har skuldkänslor över att jag inte känner mig särskilt glad som jag har planerat. Det var en sjuk uppförsbacke och tog fem år för mig att bli gravid... nu är jag otacksam och oglad och känner mig som en skurk för att jag känner som jag gör.

Ledsen för gnällinlägg, men lite skönt att skriva av sig också då jag inte pratar om detta med någon.
 
Jag börjar få lite jobbiga tankar. Tonårsdottern mår dåligt och självskadar och pendlar i humöret.

Istället för att vara glad och tacksam över vår lilla flicka i magen är jag livrädd för att få en till dotter som mår dåligt. Vanligtvis är jag stabil men nu har jag en ständigt närvarande ångestklump i halsen och går igenom dotterns barndom och vad jag kanske kunde gjort annorlunda. Funderar också på om mitt dåliga mående under den graviditeten med misshandel av blivande pappan har påverkat min dotters psyke.. Och så är jag orolig för att jag orsakar något liknande för att jag oroar mig nu.

Intellektuellt förstår jag att det kommer födas en helt annan person, med annan pappa dessutom. Ändå känner jag mig ledsen och har skuldkänslor över att jag inte känner mig särskilt glad som jag har planerat. Det var en sjuk uppförsbacke och tog fem år för mig att bli gravid... nu är jag otacksam och oglad och känner mig som en skurk för att jag känner som jag gör.

Ledsen för gnällinlägg, men lite skönt att skriva av sig också då jag inte pratar om detta med någon.

Fy så jobbigt :heart Alla gör vi så gott vi kan, brukar jag försöka tänka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 397
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 122
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 570
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp