Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vaknar istället alltid med världens bula 😅 men det beror snarare på att blåsan är full också då tänker jag och trycker upp bebisen?
Tre veckor kvar till RUL. Alltså tiden sniglar sig fram nu 😴
 
har för mig att de har mer tarmar och sådant att göra. Vanligen har man ju ofta lite plattare mage på morgonen om man jämför med kvällen.

första barnet gick jag ut med de officiellt i vecka 28. Och de fanns de av mina vänner jag träffade veckovis som inte märkt nått :angel:

gillar inte tighta kläder i vanliga fall och definitivt inte som gravid
Oj, jag var sugen på att berätta när jag ens kanske var gravid 🤣


Här är en bild tagen för en vecka sedan:
 

Bifogade filer

  • IMG_20200428_084308.webp
    IMG_20200428_084308.webp
    51,5 KB · Visningar: 26
Jag vaknar istället alltid med världens bula 😅 men det beror snarare på att blåsan är full också då tänker jag och trycker upp bebisen?
Tre veckor kvar till RUL. Alltså tiden sniglar sig fram nu 😴
Bula när du ligger på rygg?
Jag är helt platt när jag ligger på rygg, försökt skuffa på magen så liten kan röra sig, men känner inget. När jag ligger på sidan putar det lite men det är nog allmän pösighet 😊
 
Bula när du ligger på rygg?
Jag är helt platt när jag ligger på rygg, försökt skuffa på magen så liten kan röra sig, men känner inget. När jag ligger på sidan putar det lite men det är nog allmän pösighet 😊
Japp, som en liten bula som sticker upp när jag ligger på rygg. Då ska sägas att jag brukar vakna väldigt kissnödig så jag misstänker att blåsan är anledningen till att bulan känns så tydligt då, för det gör den inte annars.
Igår på jobbet kändes det som jag fick en sammandragning. I alla fall kände jag hur livmodern drog ihop sig och blev hård. Är inte det lite väl tidigt:confused:
 
Japp, som en liten bula som sticker upp när jag ligger på rygg. Då ska sägas att jag brukar vakna väldigt kissnödig så jag misstänker att blåsan är anledningen till att bulan känns så tydligt då, för det gör den inte annars.
Igår på jobbet kändes det som jag fick en sammandragning. I alla fall kände jag hur livmodern drog ihop sig och blev hård. Är inte det lite väl tidigt:confused:
Aha, mysigt att känna bulan ändå 😍

Jag misstänker att jag fick sammandragningar när jag klättrade uppför en klippa i helgen, kände hur det spände men visste inte om det var muskler, senor eller livmodern.

När har du ditt RUL förresten? 😊
 
Aha, mysigt att känna bulan ändå 😍

Jag misstänker att jag fick sammandragningar när jag klättrade uppför en klippa i helgen, kände hur det spände men visste inte om det var muskler, senor eller livmodern.

När har du ditt RUL förresten? 😊
Ja men det kan säkert ha varit en sammandragning då, för det kan man väl få om man anstränger sig?

Jag har RUL måndag den 18e maj. Känns som det är så lång tid kvar! Haha, man räknar ner dagarna nu typ. När har du ditt? 😊
 
Ja men det kan säkert ha varit en sammandragning då, för det kan man väl få om man anstränger sig?

Jag har RUL måndag den 18e maj. Känns som det är så lång tid kvar! Haha, man räknar ner dagarna nu typ. När har du ditt? 😊
Jag har mitt 11 maj, det är en evighet även dit 😅.

Visst borde man ändå sett på KUB om det var någon allvarlig missbildning?
 
Jag har inte ens fått kallelse till RUL :arghh: . Men kommer vara i början på juni gissar jag.

Sammandragningar fick jag vid ansträngning runt v.15 förra graviditeten.
 
Jag har mitt 11 maj, det är en evighet även dit 😅.

Visst borde man ändå sett på KUB om det var någon allvarlig missbildning?
Haha jag förstår det! Kommer ni ta reda på kön?
Ja absolut! Sånt upptäcker dom ju då :) kommer du också få gå själv utan sambo eller? Så tråkigt nu att man inte kan glädjas i den stunden tillsammans.
 
Jag har inte ens fått kallelse till RUL :arghh: . Men kommer vara i början på juni gissar jag.

Sammandragningar fick jag vid ansträngning runt v.15 förra graviditeten.
Jag har inte ens fått kallelse till RUL :arghh: . Men kommer vara i början på juni gissar jag.

Sammandragningar fick jag vid ansträngning runt v.15 förra graviditeten.
Men så segt :/

Antar att det är vanligt förekommande med sammandragningar, men man får väl försöka slå ner lite på takten kanske?
 
Haha jag förstår det! Kommer ni ta reda på kön?
Ja absolut! Sånt upptäcker dom ju då :) kommer du också få gå själv utan sambo eller? Så tråkigt nu att man inte kan glädjas i den stunden tillsammans.
Får vi reda på kön så vill vi absolut veta det! Det står i kallelsen att det inte är säkert att man får reda på det på grund av att det är ett medicinskt ultraljud så hoppas barnmorskan har lite goodwill och kan tänka sig kolla. Annars vill jag nog kolla privat. Så man vet lite vad man kan handla för grejer. Vill så gärna passa på att njuta av graviditeten och förbereda! Ska ni ta reda på kön om ni får?

Min sambo kommer inte få följa med, trist. Det är nog lite svårt för honom att sätta sig in i verkligheten, detta är hans första barn. På KUB:et fick jag lov att filma en liten snutt i slutet, hon ville inte att jag filmade under undersökningen. Hoppas jag får lov att göra det även denna gång!

Vet du vad de egentligen tittar efter på detta ultraljud än på KUB? Där tittade hon efter hjärnan, hjärtat, magsäck, armar, ben och den här nackspalten då.
 
Får vi reda på kön så vill vi absolut veta det! Det står i kallelsen att det inte är säkert att man får reda på det på grund av att det är ett medicinskt ultraljud så hoppas barnmorskan har lite goodwill och kan tänka sig kolla. Annars vill jag nog kolla privat. Så man vet lite vad man kan handla för grejer. Vill så gärna passa på att njuta av graviditeten och förbereda! Ska ni ta reda på kön om ni får?

Min sambo kommer inte få följa med, trist. Det är nog lite svårt för honom att sätta sig in i verkligheten, detta är hans första barn. På KUB:et fick jag lov att filma en liten snutt i slutet, hon ville inte att jag filmade under undersökningen. Hoppas jag får lov att göra det även denna gång!

Vet du vad de egentligen tittar efter på detta ultraljud än på KUB? Där tittade hon efter hjärnan, hjärtat, magsäck, armar, ben och den här nackspalten då.
Ja det är inte alla som vill säga kön. Med sonen frågade vi aldrig. Men nu är vi alldeles för nyfikna så jag hoppas verkligen hon kommer se! Det är så mycket lättare att knyta an när man vet vad det är därinne 😃
Åh, så tråkigt att inte få följa med på något ultraljud när det är första barnet!
Jag vill minnas att dom mätte typ alla kroppsdelar för att säkerställa ålder. Sen kollar dom typ fötter, händer, ryggrad och att alla organ ser fina ut :) det är vad jag minns det en mycket grundligare genomgång än KUBen.
 
Här gick vi in i vecka 22 idag. Tiden går både jättefort och jättesakta. Tycker jag växer så otroligt fort, nästan så jag ser från dag till dag hur magen bara ökar och ökar. Var ska detta sluta liksom :eek: Känner mig lite orolig för sommaren. Att det ska bli jättevarmt och jag ska bli alldeles svullen...

IMG_20200420_062552__01.webp

Bild från vecka 20. Är alltså ännu större nu :o

Bebisen verkar vara en vilding. 4-åringen är en lugn person nu och var också lugn i magen, men den här...Vaknar redan flera gånger varje natt av att den sparkar.

Har ni börjat fundera på namn? :)
 
Här gick vi in i vecka 22 idag. Tiden går både jättefort och jättesakta. Tycker jag växer så otroligt fort, nästan så jag ser från dag till dag hur magen bara ökar och ökar. Var ska detta sluta liksom :eek: Känner mig lite orolig för sommaren. Att det ska bli jättevarmt och jag ska bli alldeles svullen...

Visa bifogad fil 49816
Bild från vecka 20. Är alltså ännu större nu :o

Bebisen verkar vara en vilding. 4-åringen är en lugn person nu och var också lugn i magen, men den här...Vaknar redan flera gånger varje natt av att den sparkar.

Har ni börjat fundera på namn? :)
Så vacker mage!

Vi har funderat på namn. Jag är säker på vad jag vill, sambon inte hundra, men vi vill åt samma håll så att säga :) Något enkelt, utan R (vi pratar olika dialekt :) ) Har ni funderat på namn?
 
Så vacker mage!

Vi har funderat på namn. Jag är säker på vad jag vill, sambon inte hundra, men vi vill åt samma håll så att säga :) Något enkelt, utan R (vi pratar olika dialekt :) ) Har ni funderat på namn?

Men tack du :)

Smart att ta nåt utan R om man har olika dialekter. Aldrig tänkt så faktiskt :p

Jag funderar massor på namn, inte maken :mad: Han tycker typ "att man seer väl när den kommer". Jag vill gärna ha några namn färdiga så man slipper fundera jättelänge sen. Både jag och maken är väldigt kräsna vad gäller namn, det ska vara ett mjukt pojknamn, kort, passa ihop med storebrors namn (Ellis), vi ska inte känna någon med samma namn och maken vill gärna ha ett unisex-namn. Just nu har vi Eddie och Juno, men inget av dem känns 100.
 
Givetvis gör man som man vill, själv tycker jag inte om att könskoda bebisar.

blir det en tjej hos oss kommer jag nog att uppgradera garderoben lite. De två-tre minsta storlekarna är hyfsat neutrala men efter det nästan bara blått och bilar (har två pojkar). Är mest släkten som har köpt åt oss
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 397
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 568
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp