Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller på att planera semester, efter semestern är jag i vecka 35.Jag har absolut noll koll, hur lång tid innan är brukligt/rimligt att gå hem innan beräknat datum? Eller kör man ända in i kaklet liksom? 🤔 Såklart individiellt men kul att höra hur andra gör!
Jadu, det där är ju så olika. Förra graviditeten så sökte jag om 1 månads gravpenning då jag har ett fysiskt jobb i butik och bär/lyfter tungt varje dag samt hoppar in och ut ur truckar mm varje dag. Sen tog jag även två veckors semester innan och detta var ju sommaren -18 när det var värmebölja... det kan ha varit mina tråkigaste veckor i livet att sitta hemma i soffan under fläkten och svettas som en gris och knappt orka göra något annat. Plus att jag gick 16 dagar över tiden 🤪🤣
Så denna gången har jag bestämt mig för att jobba längre, gärna till 2 veckor innan BF om det går :) chefen kan lösa lite lättare uppgifter till mig det sista.
 
Asså stödstrumpor. Jag har börjat använda det nu och det är ju verkligen superskönt. Blev inte svullen förra graviditeten (men var också noga med att använda stödstrumpor) och vill inte bli det nu heller, men att gå i stödstrumpor hela sommaren?? O_o Hur tänker ni?
 
Asså stödstrumpor. Jag har börjat använda det nu och det är ju verkligen superskönt. Blev inte svullen förra graviditeten (men var också noga med att använda stödstrumpor) och vill inte bli det nu heller, men att gå i stödstrumpor hela sommaren?? O_o Hur tänker ni?
Jag skulle behöva! Men tror inte jag kommer stå ut med långa strumpor i sommar, om det inte blir alldeles nödvändigt. Vilket det nog kommer bli eftersom jag står upp hela dagarna 😬.
 
Jag skulle behöva! Men tror inte jag kommer stå ut med långa strumpor i sommar, om det inte blir alldeles nödvändigt. Vilket det nog kommer bli eftersom jag står upp hela dagarna 😬.

Nej det blir kämpigt 😬 Jag ska nog försöka ha på jobbet i alla fall. Fast jag är nog iofs mer ledig än på jobbet i sommar 🤔 Typiskt 😅
 
13+0 imorgon. Om det inte vore för att jag är så sjukt törstig (lågt blodtryck) och har ömma bröst skulle jag inte tro jag är gravid.
Den där begränsande tröttheten är borta och illamåendet ett minne blott (*peppar peppar*).

Men längtar till RUL och till jag känner rörelser regelbundet.
 
Niferex gick inte ihop med mage. Tar magen stryk av alla järntabletter eller känner ni till om det finns någon snäll? 😊
 
Niferex gick inte ihop med mage. Tar magen stryk av alla järntabletter eller känner ni till om det finns någon snäll? 😊
Det är individuellt vad magen klarar.
Vissa säger niferex, andra duroferon. Min mage klarar bara hemofer (som innehåller väldigt lite järn i förhållande till de andra, var nog uppe i 4-5 per dag för att det skulle hjälpa).
 
Det är individuellt vad magen klarar.
Vissa säger niferex, andra duroferon. Min mage klarar bara hemofer (som innehåller väldigt lite järn i förhållande till de andra, var nog uppe i 4-5 per dag för att det skulle hjälpa).
Tack, ska kika på någon av dem!
 
Min mage är liten på morgonen, "lagom stor" för graviditetens längd. Allt eftersom dagen går blir den större och större, på kvällarna ser jag ut att vara i sjunde måmaden. Hur är det för er?
 
Niferex gick inte ihop med mage. Tar magen stryk av alla järntabletter eller känner ni till om det finns någon snäll? 😊

När jag behöver extra järn tar jag Sider AL forte, de är rätt skonsamma mot magen. Rätt dyra men bra.

Min mage är liten på morgonen, "lagom stor" för graviditetens längd. Allt eftersom dagen går blir den större och större, på kvällarna ser jag ut att vara i sjunde måmaden. Hur är det för er?

Haha, ja så är det här också.. Rätt komiskt att det kan bli så stor skillnad på en dag.. :grin:
 
Niferex gick inte ihop med mage. Tar magen stryk av alla järntabletter eller känner ni till om det finns någon snäll? 😊
Hoppar in från annan föräldratråd, min BM rekommenderade Sideral, de är mycket snällare mot magen. De är dyra, men så värt det! I kombination med Natalben och c-vitamin fick jag upp mitt hb från 95 till 120 💪🏼
 
Min mage är liten på morgonen, "lagom stor" för graviditetens längd. Allt eftersom dagen går blir den större och större, på kvällarna ser jag ut att vara i sjunde måmaden. Hur är det för er?

här är de också så. Med rätt kläder kan jag fortfarande gömma undan magen dagtid :angel: (Finns ibland vissa fördelar med att vara lite rund)
 
Det gick rätt bra hos barnmorskan ändå. Inget fysiskt kollades men vi pratade rätt mycket förlossning, och det är kul tycker jag :D Pratade igenom förra förlossningen, vilket jag inte fått göra tidigare. Visade sig att jag räknat lite fel på hur lång tid den tog. Från start av aktivt förlossningsarbete tog det 5,5 timmar tydligen, och andra förlossningen kan ta hälften av första vilket innebär 2 timmar och 15 minuter nästa gång :o Så han påpekade att jag nog inte skulle vänta jättelänge med att ringa Förlossningen när det sätter igång. Har ungefär 30 minuters bilväg också. Spännande!
Jag var helt inställd på att min andra förlossning skulle gå betydligt snabbare än första (Från första värk tills hon var ute tog det 18 tim) , hade dessutom två "förlossningar" (sena missfall/MA) mellan barnen.

Med lillebror gick vattnet kl 02 på onsdagen den 9/10. Jag tänkte YES nu jävlar. Men värkarna kom inte igång förrän vid 16-17 tiden på eftermiddagen. När klockan närmade sig 18 började dom dock göra väldigt ont, men kom sällan. Sen var det en väldigt segdragen process men tillslut så kom lillebror 05.45 den 10/10 och denna förlossningen var betydligt värre än storasysters.
Kan dock skylla på ej så samarbetsvilliga bebisar. Storasyster var väldigt långsam på att rotera så hon hade tydligen svårt att ta sig ner i förlossningskanalen eller vad det kallas - men kom tillslut runt och då var det en "piece of cake" att få ut henne. Lillebror roterade aldrig rätt utan kom med vidöppen hjässbjudning. Antagligen därför jag haft såpass ont med båda och att lillebror tog lite mer tid på sig.

Vill absolut inte skrämma någon, men bara så att ingen gör samma misstag som jag och tar för givet att nummer två garanterat är lättare än ettan :eek:
 
här är de också så. Med rätt kläder kan jag fortfarande gömma undan magen dagtid :angel: (Finns ibland vissa fördelar med att vara lite rund)
Min mage är vanligtvis platt. Idag hade jag kunnat dölja graviditeten på morgonen, nästan lite orolig faktiskt! Undrar vad det är som svullnar upp så himla mycket därinne kvällstid?
 
Min mage är vanligtvis platt. Idag hade jag kunnat dölja graviditeten på morgonen, nästan lite orolig faktiskt! Undrar vad det är som svullnar upp så himla mycket därinne kvällstid?

har för mig att de har mer tarmar och sådant att göra. Vanligen har man ju ofta lite plattare mage på morgonen om man jämför med kvällen.

första barnet gick jag ut med de officiellt i vecka 28. Och de fanns de av mina vänner jag träffade veckovis som inte märkt nått :angel:

gillar inte tighta kläder i vanliga fall och definitivt inte som gravid
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 397
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 567
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp