Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej nej 👎. Fick du en annan tid?

Alltså jag har varit så jävla arg idag. Jag brukar vara rätt foglig men nu kände jag bara: va fan.

På vårt sjukhus är ultraljudsmottagningen och auroramottagningen samma ställe. Jag fick ju i förra veckan en folder från aurora där det bla stod vad de förväntar sig av mig som patient och då att man ska komma förberedd och i god tid. Jag är alltid i god tid, men på detta ställe är de alltid så jävla sega. Ofta kommer de 20-30 min efter utsatt tid och utan att be om ursäkt. Jag som själv jobbar i vården tycker inte att det är okej när man har bara planerade besök.

Idag hade de ju missat att boka mig. Jag fick tiden på ett visitkort i handen när jag gjorde KUB. Jag blev så lack eftersom jag flexat ut 1 h helt i onödan och då har jag inte ens restid dit. Jag vet att det inte var hon som jag råkade få tag i som gjort fel men hon bara:

-Det är jättesvårt med tider i veckan.
- Jag bara: Det är inte mitt problem. Det är ju ni som missat att boka i Cosmic.
- Vi har en tid på onsdag Kl 10
- Det löser inte jag med jobbet
Sen hittade hon en tid där jag kunde gå ifrån ett möte men iaf inte avboka egna patienter.
- Då sa jag att jag förväntar mig att hon gör en avvikelse på detta. Hon var inte så sugen på det, men säger att jag ju kan få gratis bilder.
- Jo men visst, men det är ju inte det jag är upprörd över utan att jag flexat en hel timme från jobbet i onödan.

Och ja, jag vet att det kan bli fel men är hela mönstret på den mottagningen som stör mig.

Min fina kollega gick och köpte mig en Piggelin som tröst för att jag var så mad.

Är ju omöjligt ännu mindre pepp på aurora än tidigare.
 
Alltså jag har varit så jävla arg idag. Jag brukar vara rätt foglig men nu kände jag bara: va fan.

På vårt sjukhus är ultraljudsmottagningen och auroramottagningen samma ställe. Jag fick ju i förra veckan en folder från aurora där det bla stod vad de förväntar sig av mig som patient och då att man ska komma förberedd och i god tid. Jag är alltid i god tid, men på detta ställe är de alltid så jävla sega. Ofta kommer de 20-30 min efter utsatt tid och utan att be om ursäkt. Jag som själv jobbar i vården tycker inte att det är okej när man har bara planerade besök.

Idag hade de ju missat att boka mig. Jag fick tiden på ett visitkort i handen när jag gjorde KUB. Jag blev så lack eftersom jag flexat ut 1 h helt i onödan och då har jag inte ens restid dit. Jag vet att det inte var hon som jag råkade få tag i som gjort fel men hon bara:

-Det är jättesvårt med tider i veckan.
- Jag bara: Det är inte mitt problem. Det är ju ni som missat att boka i Cosmic.
- Vi har en tid på onsdag Kl 10
- Det löser inte jag med jobbet
Sen hittade hon en tid där jag kunde gå ifrån ett möte men iaf inte avboka egna patienter.
- Då sa jag att jag förväntar mig att hon gör en avvikelse på detta. Hon var inte så sugen på det, men säger att jag ju kan få gratis bilder.
- Jo men visst, men det är ju inte det jag är upprörd över utan att jag flexat en hel timme från jobbet i onödan.

Och ja, jag vet att det kan bli fel men är hela mönstret på den mottagningen som stör mig.

Min fina kollega gick och köpte mig en Piggelin som tröst för att jag var så mad.

Är ju omöjligt ännu mindre pepp på aurora än tidigare.
Förstår att du är arg!

Såklart ska de göra en avvikelse, det är ju precis sånt här som gör att de bör se över rutiner.
 
Ju mer jag tänker på ultraljudet igår desto surare blir jag.
Inte nog med att hon vred skärmen så jag knappt såg (fick halvt sitta medan hon skulle göra VUL (varför inte på magen vet jag inte)). Hon pekade inte ut nåt utan bara svepte över, snabbt som attan.
Och fick aldrig veta hur stor bebis är i cm, bara att den var 12+1.

Så sjukt besviken. Trodde ju jag skulle få se ordentligt, få en fin bild osv.

Som sagt, känslig. Det viktigaste är ju att liten var rätt storlek och rörde sig. Men kan inte få bort känslan.
 
Ju mer jag tänker på ultraljudet igår desto surare blir jag.
Inte nog med att hon vred skärmen så jag knappt såg (fick halvt sitta medan hon skulle göra VUL (varför inte på magen vet jag inte)). Hon pekade inte ut nåt utan bara svepte över, snabbt som attan.
Och fick aldrig veta hur stor bebis är i cm, bara att den var 12+1.

Så sjukt besviken. Trodde ju jag skulle få se ordentligt, få en fin bild osv.

Som sagt, känslig. Det viktigaste är ju att liten var rätt storlek och rörde sig. Men kan inte få bort känslan.
Dessutom fick ni betala ganska mycket för detta pga inställt KUB, om jag minns rätt?

Jag tycker inte du är känslig alls. Jag fick utpekat kroppsdelar och organ och fick bilder, samt filma en snutt till sambon. Anledningen till undersökningen är ju att kolla så allt är bra pga ökad risk, då tycker jag att man kan få förklarat för sig.
 
Dessutom fick ni betala ganska mycket för detta pga inställt KUB, om jag minns rätt?

Jag tycker inte du är känslig alls. Jag fick utpekat kroppsdelar och organ och fick bilder, samt filma en snutt till sambon. Anledningen till undersökningen är ju att kolla så allt är bra pga ökad risk, då tycker jag att man kan få förklarat för sig.
Vi betalade bara för ultraljudet nu, så det var bara 260 kr. Men hade i så fall hellre betalat mer nån annanstans och fått bättre koll.

Vi kommer ev skippa NIPT. Definitivt inte göra via den kliniken i alla fall.
 
Nu vågar man kanske smyga in här lite, gjorde nipt idag så vi ser ju vad de resultatet säger då de kommer, men på ultraljudet syntes en sprattlande räka som bedömdes till 11+5

Har en storebror som blev 2 år i februari oxå
 
Nu vågar man kanske smyga in här lite, gjorde nipt idag så vi ser ju vad de resultatet säger då de kommer, men på ultraljudet syntes en sprattlande räka som bedömdes till 11+5

Har en storebror som blev 2 år i februari oxå
Då är vi väldigt jämna. Sonen fyllde 2 förra veckan och jag är idag i 12+2 :).
Känns som alla andra i tråden är så långt fram, redan gjort RUL liksom :p.
 
Jag har varit i kontakt med bm och vc idag angående min huvudvärk som inte släpper. Ssk sa att det finns tabletter man kan ta som gravid, men på recept. Nån som har erfarenhet av detta, eller vet? Spontant känner jag att allt som det krävs recept på är starkt och farligt 🙄.
 
Jag har varit i kontakt med bm och vc idag angående min huvudvärk som inte släpper. Ssk sa att det finns tabletter man kan ta som gravid, men på recept. Nån som har erfarenhet av detta, eller vet? Spontant känner jag att allt som det krävs recept på är starkt och farligt 🙄.
Vet att dom skriver ut Citodon mot migrän i graviditet. Kan det vara det?
 
Vet att dom skriver ut Citodon mot migrän i graviditet. Kan det vara det?
Kanske 🤔. Hoppas att det är något väldigt ofarligt och väldigt effektivt! Tål inte för starka grejer, Panocod och Tramadol blir jag helt utslagen av. Kräktes i bilen efter äggplocket då jag fick morfin också.
 
Då är vi väldigt jämna. Sonen fyllde 2 förra veckan och jag är idag i 12+2 :).
Känns som alla andra i tråden är så långt fram, redan gjort RUL liksom :p.
Nähä, jag har inte RUL förrän 18 maj! Känns som en hel evighet tills dess!!! Den här gången är jag så sjukt spänd på att få reda på kön.
 
Ul idag såg helt bra ut. 16+1 idag så denna gång flyttad två dagar bakåt (förra gången var det 2 dagar framåt) olika läkare som mätte så tror de spelar roll

han försökte kolla kön men var inte 100% men trodde de kunde vara en flicka med 80% sannolikhet. ”Lovade” bättre möjligheter att kolla i v 20 när jag har nästa ultraljud
 
Har träffat läkare, fick Paraflex, muskelavslappnande, som han sa var grönt ljus för gravida. Det var ingen "farlig huvudvärk", låsning i nacken, inflammationer i muskler och svullnader som påverkade på något vis. Ska träffa en sjukgymnast för lite stretchövningar, vore gött om jag kan få lite massage också :D

Funderar över fosterrörelser. Om jag känner något eller om det är inbillning eller tarmar. @Poison-heart, vi är ju typ samma dag, känner du något? Läste att fostret är 16 cm nu, herregud det borde väl kännas om man har en liten människa som är så pass stor i magen tycker jag :confused:
 
Har träffat läkare, fick Paraflex, muskelavslappnande, som han sa var grönt ljus för gravida. Det var ingen "farlig huvudvärk", låsning i nacken, inflammationer i muskler och svullnader som påverkade på något vis. Ska träffa en sjukgymnast för lite stretchövningar, vore gött om jag kan få lite massage också :D

Funderar över fosterrörelser. Om jag känner något eller om det är inbillning eller tarmar. @Poison-heart, vi är ju typ samma dag, känner du något? Läste att fostret är 16 cm nu, herregud det borde väl kännas om man har en liten människa som är så pass stor i magen tycker jag :confused:
Med sonen kände jag bubblor som sprack (för att beskriva känslan) i v.20. Först efter v.22 kände jag rörelser.
Men absolut, vissa känner ju tidigt :).
 
Har träffat läkare, fick Paraflex, muskelavslappnande, som han sa var grönt ljus för gravida. Det var ingen "farlig huvudvärk", låsning i nacken, inflammationer i muskler och svullnader som påverkade på något vis. Ska träffa en sjukgymnast för lite stretchövningar, vore gött om jag kan få lite massage också :D

Funderar över fosterrörelser. Om jag känner något eller om det är inbillning eller tarmar. @Poison-heart, vi är ju typ samma dag, känner du något? Läste att fostret är 16 cm nu, herregud det borde väl kännas om man har en liten människa som är så pass stor i magen tycker jag :confused:

Har med båda tidigare barnen känt runt vecka 15-16, just det där fladdret. Nu har jag dock livmodern i framvägg (haft i bakvägg båda tidigare gånger). Men ibland känns det som att nått skulle krocka med min mage. Läkaren idag glömde säga längd men vikten uppskattades till 156g så nog är det ju en hel del som finns där inne (vecka 16+1 (5) idag, inom parentes de som var första budet men blev ändrat igen)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 397
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 567
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp