Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjar fundera på om jag fått foglossning 🤦‍♀️ Var ganska aktiv igår, vi var ute i skogen i flera timmar och sedan rensade jag ogräs bla. Fick sedan så jäkla ont över höfterna och ner under kvällen, men imorse när jag vaknade kände jag samma smärta. Tanken slog mig att det kan vara foglossning. Hade det aldrig under hela min förra graviditet. Någon annan här som upplevt besvär med foglossning?

Oh ja. Är stel och får ont av bara korta promenader. Får mest ont av aktiviteter som innebär mycket framåtböj. Dammsuga är inte skitkul. Hade lika förra graviditeten. Har det absolut inte på värsta viset, finns ju dom som får hoppa på kryckor pga foglossning, men visst känns det.
 
Köpte linskakor med pizzasmak....tror jag är fast :laugh: .

Fick svar på lite av varför jag är trött och frusen i alla fall idag. Blodtrycket är lågt, som med sonen.
 
Oh ja. Är stel och får ont av bara korta promenader. Får mest ont av aktiviteter som innebär mycket framåtböj. Dammsuga är inte skitkul. Hade lika förra graviditeten. Har det absolut inte på värsta viset, finns ju dom som får hoppa på kryckor pga foglossning, men visst känns det.
Men usch! Fasiken vad jobbigt att känna så redan när man har halva tiden kvar. När upplevde du att det började?
 
Oh ja. Är stel och får ont av bara korta promenader. Får mest ont av aktiviteter som innebär mycket framåtböj. Dammsuga är inte skitkul. Hade lika förra graviditeten. Har det absolut inte på värsta viset, finns ju dom som får hoppa på kryckor pga foglossning, men visst känns det.

Samma här. Hjälpte sambon att skruva ihop ett växthus under en förmiddag i helgen (mycket sitta på huk), efter det kunde jag knappt göra någonting på två dagar :cautious:
För mig började känningarna tidigt, redan i v 9-10 tror jag.
 
Runt v 10-11 nånting. Just nu lider jag inte så mycket av det, men kommer nog bli lite drygt i sommar när man vill hitta på saker med familjen..
Åh det var tidigt. Ja men verkligen. Det är ju så mycket man vill göra ute nu på våren. För mig kändes det faktiskt bättre efter att ha gått en del. Verkar vara konstiga ställningar som att böja sig/sitta på huk och rensa rabatten som kroppen inte klarar av. Tänkte införskaffa mig en gravidkudde att avlasta höften på i sängen. Det ångrade jag så förra graviditeten att jag inte köpte en bättre kudde för det.
 
Åh det var tidigt. Ja men verkligen. Det är ju så mycket man vill göra ute nu på våren. För mig kändes det faktiskt bättre efter att ha gått en del. Verkar vara konstiga ställningar som att böja sig/sitta på huk och rensa rabatten som kroppen inte klarar av. Tänkte införskaffa mig en gravidkudde att avlasta höften på i sängen. Det ångrade jag så förra graviditeten att jag inte köpte en bättre kudde för det.

En gravidkudde har jag sneglat på också. Förra graviditeten köpte vi en till bäddmadrass till sängen. Hade ju varit rätt mycket billigare med en gravidkudde 😅
 
Jag vill också ha en gravidkudde! Undrar om de lite billigare duger? Bbhugme verkar vara #1, men typ dubbelt så dyr.
 
Ultraljud på måndag. Galet nervös. Hade hoppats jag skulle kunna slappna av och njuta mer denna graviditet, men nä :(.
Håller tummarna! Jag har RUL imorgon och är rätt nervös. Förra gången längtade jag typ och tyckte det var spännande. Nu bävar jag lite eftersom jag är rädd för avvikelser eller att fostret inte lever eftersom jag inte helt säkert känner rörelser så som jag gjorde in för RUL sist. Dessutom får jag ju gå själv eftersom sambon inte får följa med iom Corona
 
Håller tummarna! Jag har RUL imorgon och är rätt nervös. Förra gången längtade jag typ och tyckte det var spännande. Nu bävar jag lite eftersom jag är rädd för avvikelser eller att fostret inte lever eftersom jag inte helt säkert känner rörelser så som jag gjorde in för RUL sist. Dessutom får jag ju gå själv eftersom sambon inte får följa med iom Corona
Håller tummarna att allt går bra imorn på RUL ❤️ Håller med om att det verkligen känns pisstråkigt att sambon inte får vara med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 397
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 567
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp