Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Knepigt det där med sömn. Det finns ingen möjlighet att träna lillebror på att sova med pappa istället? Hur funkar det om du sover borta?

Vi tänker nog göra så att jag sover i gästrummet med bebis och pappan sover i sovrummet med storebror (i spjälsäng bredvid sin säng). Tror alla kommer få bäst sömn på det sättet. Usch, om det är nåt som gör att jag önskar att ingen stannar i magen för evigt så är det nätterna med småbarn. Fy fan vad slitigt det kan vara emellanåt

I princip skulle de gå att han sover med pappa, men han stiger upp redan 5:30 för att åka till arbetet och har svårt att bli störd i sömnen plus att han inte vaknar av oroliga barn. (finns en orsak till att jag tagit 99% av alla nätter)

Bara sovit "borta" 3 gånger i lillebrors liv, och då har jag sovit i gästrummet pga tex att jag varit magsjuk. Pappa har funkat bra då i alla fall

Jag har ju inte sovit en hel natt på tre år sedan storebror kom (en typ som inte fattar att man skall sova) så lika bra att köra racet ut innan man kanske råkar vänja sig med att sova igen ;)
 
Med en sån där tratt måste nån annan lyssna åt dig.

Vi har en angelsounds doppler. Gav mycket lugn när jag var gravid med sonen, men inte nu tyvärr. Vilket väl är anledningen till att de inte rekommenderas av alla.
Typiskt, orkar inte jaga sambon med en tratt 😅

Kikade på en sån nu, lät mysigt att kunna lyssna (om det inte ger upphov till mer oro såklart).
 
Vad jobbigt @KarinStarfighter ! Hoppas det känns bättre när du varit där på första besöket och att de tar dina känslor och erfarenheter på allvar :heart

Gick där inför första förlossningen också och erfarenheterna är tyvärr inte jättegoda. Alltså det är inte nåt fel på bemötandet hos personal men allt var bara en stor övertalningskampanj för vaginal förlossning och jag orkar inte det igen 😏
 
Ja, dessvärre. Min ordinarie bm är så bra. Hon typ: stå på dej så kommer det gå vägen, men jag är så känslig och blir lätt ledsen och nu när inte sambon får följa med känns det som en fullkomlig uppförsbacke
Usch, vad jobbigt. Det där med att stå på sig när man är i en utsatt situation är så svårt!!!
Finns det möjlighet att du och sambon tillsammans har distanskontakt med Aurorabarnmorskan istället för att du går dit själv?

Edit, distanskontakt via video erbjuder vi våra patienter som behöver nu
 
Idag kom kallelsen till aurora. Fick en tid som absolut inte funkar eftersom jag har annat besök i vården då 😏

Förstår först nu hur jobbigt jag verkligen tycker att det är. Det blev liksom så verkligt att det snart är dags att föda barn igen 😔. Började nästan gråta av att bara se brevet. Sen, öppnar jag foldern och får se följande info: vad vi förväntar oss av dig; att du kommer i tid och väl förberedd inför besöket, (absolut, det gäller väl alla besök i vården?), och att du är villig att jobba med din förlossningsrädsla 😕

Nej, jag är inte det. Jag vill inte föda barn vaginalt. Det gick inte bra sist och jag klarar det uppenbarligen inte.

Tycker att det var så konstigt formulerat? Som att allt handlar om vilja? Jag önskar jag kunde men jag tror inte att det kommer gå för hur mycket jag än förbereder mig så kommer jag innerst inne vilja ha snitt eftersom jag tror att det är det bästa för mig.
Åh vad jag känner med dig ❤
Vadå villig att jobba med din förlossningsrädsla? Alltså, först och främst. Det är stor skillnad på sekundär förlossningsrädsla (heter det va?) och primär. Inför första barnet är man rädd för att man inte vet alls vad man har att förvänta sig. Men med andra barnet vet man vad man har att vänta sig, speciellt om det absolut inte gick som tänkt och slutar med akut snitt. Det går liksom inte att jämföra enligt mig. Jag tror att man bara måste göra klart direkt att snitt är det enda alternativet. Om jag förstått det hela rätt så kan man inte tvinga en kvinna till vaginal förlossning. Jag vill tipsa om att gå med i FB-gruppen ”Rätten till kejsarsnitt” som ger mycket tips om hur folk gått tillväga. För mig tog det ganska lång tid att bli insläppt.
 
Berättade om graviditeten för mina chefer förra veckan. Kändes skönt och det mottogs väl. Men just nu hamnar allt lite i skymundan av Coronakrisen känns det som. Och plötsligt svävar min semester i fara... Tydligen vet dom inte längre om dom kan ta in all sommarpersonal pga den dåliga försäljningen och därmed kanske inte all personal kan få sommarsemester. Tänker inte jobba hela sommaren med stor mage utan semester. Får väl ta f-ledigt istället. Fasiken vad trött jag är på allt skit som Corona drar med sig.
 
Förresten @KarinStarfighter får ni ha aurorasamtalet via telefon? Det har vårat sjukhus börjat med pga Corona. Känns lite lustigt att sitta och ha det samtalet i telefon men å andra sidan kan ju sambon va med på ett hörn. Min BM har dock inte skickat remiss än, då dom inte gör det här förrän man är i vecka 20.
 
Förresten @KarinStarfighter får ni ha aurorasamtalet via telefon? Det har vårat sjukhus börjat med pga Corona. Känns lite lustigt att sitta och ha det samtalet i telefon men å andra sidan kan ju sambon va med på ett hörn. Min BM har dock inte skickat remiss än, då dom inte gör det här förrän man är i vecka 20.

Nej, det verkar vara fysiskt besök som gäller. Skulle iofs kunna köra Skype eftersom jag jobbar på sjukhuset men vet inte om jag känner för att sitta på kontoret och gråta...
 
download (5).webp


En lillebror! :heart Allt såg jättebra ut och han har växt precis som förväntat sedan förra ultraljudet. Har moderkakan i framvägg så det förklarar varför jag inte känner några sparkar ibland.
 
vet inte om det är graviditetsrelaterat, men har fått sjukt torra läppar på senaste tiden (gissar att de hör ihop för alla slemhinnor är drabbade) Svider som tusan om jag äter tex tomat eller citrusfrukter

Sedan en kul grej, jag vägrar ju sockerbelastning så får testa hemma en vecka i stället. Har mätaren sedan innan men behövde få "stickorna" till den. De skulle hämtas från sjukvårdsmaterialutlämningen, man skulle ringa innan pga Corona och så plockade de ihop materialet när remissen kom. Så ringde idag och sa att jag behöver för 6 dagars provmätning. Och om det går för 6 dagar till vilket man måste göra om man har två avvikande svar.

Fick 300!! stickor, Räknade ut att jag behövde mellan 40-80 beroende på resultatet. Och mottaget paket fick inte returneras då det räkans som hygeinmaterial. Fick däremot inte lika många nålar så vet inte hur de tänkte att de skulle gå ihop O_o (klarar mig nog helt bra på den mängden som jag fick)
 
Tack!! Allt stämde precis så BF 7 september kvarstår. Känns så sjukt långt bort 😅 Nu har man liksom inget mer att se fram emot än att få bebisen på utsidan när RUL är avklarat och man vet vad det är för kön. En lång evig väntan kvar bara 😆
Härligt 😍 Men inte med väntan. Jag tycker dagarna sniglar sig fram.
 
Börjar fundera på om jag fått foglossning 🤦‍♀️ Var ganska aktiv igår, vi var ute i skogen i flera timmar och sedan rensade jag ogräs bla. Fick sedan så jäkla ont över höfterna och ner under kvällen, men imorse när jag vaknade kände jag samma smärta. Tanken slog mig att det kan vara foglossning. Hade det aldrig under hela min förra graviditet. Någon annan här som upplevt besvär med foglossning?
 
RUL känns sjukt långt bort här. Blir nån gång runt midsommar, typ.
Det sniglar sig fram redan nu. Efter det blir det ju lite bättre med regelbundna besök hos bm, tänker jag.
 
  • Ledsen
Reactions: Eli
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 397
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 567
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp