Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller tummarna! Jag har RUL imorgon och är rätt nervös. Förra gången längtade jag typ och tyckte det var spännande. Nu bävar jag lite eftersom jag är rädd för avvikelser eller att fostret inte lever eftersom jag inte helt säkert känner rörelser så som jag gjorde in för RUL sist. Dessutom får jag ju gå själv eftersom sambon inte får följa med iom Corona

Håller tummarna att allt ser bra ut! Har du gjort något ultraljud tidigare?
 
Håller tummarna! Jag har RUL imorgon och är rätt nervös. Förra gången längtade jag typ och tyckte det var spännande. Nu bävar jag lite eftersom jag är rädd för avvikelser eller att fostret inte lever eftersom jag inte helt säkert känner rörelser så som jag gjorde in för RUL sist. Dessutom får jag ju gå själv eftersom sambon inte får följa med iom Corona
Håller tummarna för att allt är bra!
 
Idag har jag köpt en första babygrej, en bärsjal! Fanns inte så många att välja på i butiken så köpte en som heter Ergobaby Aurora. Lite tidigt att börja handla men samtidigt så vill jag försöka njuta av graviditeten även fast jag såklart är lite orolig, det ingår nog. Känns genast lite mer verkligt! 😍
 
Idag har jag köpt en första babygrej, en bärsjal! Fanns inte så många att välja på i butiken så köpte en som heter Ergobaby Aurora. Lite tidigt att börja handla men samtidigt så vill jag försöka njuta av graviditeten även fast jag såklart är lite orolig, det ingår nog. Känns genast lite mer verkligt! 😍
Åh spännande! Jag älskar ergobabys sele, den användes flitigt med sonen. Sjal har jag tänkt börja använda men aldrig gjort. Kommer nog testa en med nästa bebis, men tycker det ser så klurigt ut med hur man ska knyta dom 🙈
 
Åh spännande! Jag älskar ergobabys sele, den användes flitigt med sonen. Sjal har jag tänkt börja använda men aldrig gjort. Kommer nog testa en med nästa bebis, men tycker det ser så klurigt ut med hur man ska knyta dom 🙈
Jag lyckades på första försöket. Jag har ju iofs ingen att stoppa i, men själva knytet var oväntat lätt! Ville skaffa en innan så jag får lite hum, får testa att sjala in en liten kudde eller nåt 😅
 
Idag har jag köpt en första babygrej, en bärsjal! Fanns inte så många att välja på i butiken så köpte en som heter Ergobaby Aurora. Lite tidigt att börja handla men samtidigt så vill jag försöka njuta av graviditeten även fast jag såklart är lite orolig, det ingår nog. Känns genast lite mer verkligt! 😍
Det är ändå speciellt att handla nåt inför babyns ankomst. Lite som i en process att förbereda sig på vad som komma skall ❤️

Tyckte sjal funkade bra sist, särskilt första månaderna ❤️ Jättebra att du testar knyt innan!
 
Håller tummarna att allt ser bra ut! Har du gjort något ultraljud tidigare?
Ja, kub som såg bra ut med tanke på att jag är 35 år med typ 1: 3100 för downs och mindre än 1:15 000 på de andra trisomierna, men är ändå orolig. Jag jobbar ju med barn med funktionsnedsättning så tror det spelar in. Även om jag tycker om de typ alla av mina patienter jättemycket så kan man inte undgå att se att det på många sätt är väldigt slitigt för flertalet föräldrar❤️ Är mer orolig denna gång än förra.
 
Åh spännande! Jag älskar ergobabys sele, den användes flitigt med sonen. Sjal har jag tänkt börja använda men aldrig gjort. Kommer nog testa en med nästa bebis, men tycker det ser så klurigt ut med hur man ska knyta dom 🙈
Vi fick lära oss trikåsjal redan på neo. Inte alls så svårt som det ser ut.
En lång sjal är lite klurigare, men mest i början med de långa tåtarna.
 
Ja, kub som såg bra ut med tanke på att jag är 35 år med typ 1: 3100 för downs och mindre än 1:15 000 på de andra trisomierna, men är ändå orolig. Jag jobbar ju med barn med funktionsnedsättning så tror det spelar in. Även om jag tycker om de typ alla av mina patienter jättemycket så kan man inte undgå att se att det på många sätt är väldigt slitigt för flertalet föräldrar❤ Är mer orolig denna gång än förra.
Vi fick 1/1058, kände mig jättelugn efter det. Obs, absolut förstår jag att du är orolig ändå, så absolut ingen oro-shaming 😍
 
Det här med att sjala var ju beroendeframkallande 🤩. Hoppas den lilla gillar det sen. Blir redan sugen på fler bärdon nu.

Misstänker att jag har känt av fosterrörelser igår och idag men känns lite tidigt så är osäker.
 
Sitter i väntrummet. Fått reda på namnet på läkaren som jag ska till. Hon var inte alls bra i bemötande för fyra år sen så känns inte alls bra nu :(. Trodde hon gått i pension så hade inte en tanke på att säga till när jag bokade tiden.
Och sambon får inte följa med här heller. Så nervös jag vill kräkas.
 
Sitter i väntrummet. Fått reda på namnet på läkaren som jag ska till. Hon var inte alls bra i bemötande för fyra år sen så känns inte alls bra nu :(. Trodde hon gått i pension så hade inte en tanke på att säga till när jag bokade tiden.
Och sambon får inte följa med här heller. Så nervös jag vill kräkas.
❤️ Hur gick det?
 
❤ Hur gick det?
Bemötande var uselt och hon frös bilden så man inte såg nåt. Fast det syntes jättefint i andra vinklar.
Gravid kvinna = känslig och tycker det är jättetrist att inte få bild. Helt allvarligt såg man inte vad det var.
Tror hon kollade en minut bara.

Men liten rörde sig och mätte 12+1 som beräknat.
 
Bemötande var uselt och hon frös bilden så man inte såg nåt. Fast det syntes jättefint i andra vinklar.
Gravid kvinna = känslig och tycker det är jättetrist att inte få bild. Helt allvarligt såg man inte vad det var.
Tror hon kollade en minut bara.

Men liten rörde sig och mätte 12+1 som beräknat.
TrIst med bemötandet men gott att se lite aktivitet i alla fall.
 
Bemötande var uselt och hon frös bilden så man inte såg nåt. Fast det syntes jättefint i andra vinklar.
Gravid kvinna = känslig och tycker det är jättetrist att inte få bild. Helt allvarligt såg man inte vad det var.
Tror hon kollade en minut bara.

Men liten rörde sig och mätte 12+1 som beräknat.

Skönt i alla fall att allt verkar ok och att liten växer som den skall.

Själv har jag ett extra ultraljud på onsdag, i vecka 16+ nått (har verkligen ingen koll på var jag är) Troligen pga min grundsjukdom men skall bli skönt att kolla att allt är förhoppningsvis som det skall. Har med båda tidigare känns rörelser redan runt vecka 14-15 men nu har jag ju moderkakan i framvägg så lite ovant att inte känna nått, eller är lite osäker, ibland känns de som att nått krockar med magen
 
Bemötande var uselt och hon frös bilden så man inte såg nåt. Fast det syntes jättefint i andra vinklar.
Gravid kvinna = känslig och tycker det är jättetrist att inte få bild. Helt allvarligt såg man inte vad det var.
Tror hon kollade en minut bara.

Men liten rörde sig och mätte 12+1 som beräknat.

Usch.Vissa borde verkligen inte jobba med människor. Skönt att allt såg bra ut i alla fall!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 397
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 567
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp