Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
September

7 Eli, 32 år, andra barnet
13 KarinStarfighter, 34 år, Andra barnet
14 solkatt, 32 år, andra barnet

Oktober

5 Poison-heart, 28 år, andra barnet
25 Ingela_S, 39 år, första barnet

Ändrade mitt datum bara :)
 
KUB idag. Var riktigt nervös innan. Kände mig egentligen rätt lugn efter den förra blödningen för har fortsatt kräkas mer och mer och mått allmänt dåligt och verkligen känt mig gravid. Men så imorse började det blöda igen. Inte alls så mycket som sist men tillräckligt för att jag skulle bli orolig. Men allt såg bra ut😍

Vad skönt att allt såg bra ut.😀
 
@solkatt
Vad skönt!!!

Nån som äter Lergigan? Jag trodde att jag magiskt skulle må bra eller bättre och orka vara uppe. Kanske promenera lite och orka städa. Men ligger här och mår som vanligt.
 
September

7 Eli, 32 år, andra barnet
13 KarinStarfighter, 34 år, Andra barnet
14 solkatt, 32 år, andra barnet

Oktober

5 Poison-heart, 28 år, andra barnet
25 Ingela_S, 39 år, första barnet

November
9 Cattaflajna, 27 år, andra barnet
 
rent revolutionärt, vad har man för nytta av att bli dödstrött innan kl 20? Skulle bra kunna gå och sova redan nu, men tyvärr håller inte min rygg att ligga så många timmar så istället sitter jag och i princip sover i soffa. Lite otäckt, somnar typ 2s och vaknar till
 
  • Haha
Reactions: Eli
September

7 Eli, 32 år, andra barnet
12 KarinStarfighter, 34 år, Andra barnet
14 solkatt, 32 år, andra barnet

Oktober

5 Poison-heart, 28 år, andra barnet
25 Ingela_S, 39 år, första barnet

November
9 Cattaflajna, 27 år, andra barnet
 
rent revolutionärt, vad har man för nytta av att bli dödstrött innan kl 20? Skulle bra kunna gå och sova redan nu, men tyvärr håller inte min rygg att ligga så många timmar så istället sitter jag och i princip sover i soffa. Lite otäckt, somnar typ 2s och vaknar till

Säg det. Också illamåendet och kräkset? Varför? Man borde ju verkligen få behålla näringen man får i sig i det här tillståndet.
 
@solkatt
Vad skönt!!!

Nån som äter Lergigan? Jag trodde att jag magiskt skulle må bra eller bättre och orka vara uppe. Kanske promenera lite och orka städa. Men ligger här och mår som vanligt.
Jag äter också lergigan till och från. Tycker det hjälper lite om jag tar regelbundet men mår fortfarande dåligt så det tar verkligen inte bort illamåendet helt..
 
Förra graviditeten fick jag hormonell huvudvärk som höll i sig i typ 3 veckor. Nu verkar jag ha fått samma sak. Haft huvudvärk varje dag hela veckan och Alvedon hjälper inte. Förra gången var det bara en iskall burk cola som hjälpte. Nu är jag inte alls sugen på cola så nu provade jag med en halv koffeintablett, får se om det hjälper. Skitdrygt ju :down:
 
Förra graviditeten fick jag hormonell huvudvärk som höll i sig i typ 3 veckor. Nu verkar jag ha fått samma sak. Haft huvudvärk varje dag hela veckan och Alvedon hjälper inte. Förra gången var det bara en iskall burk cola som hjälpte. Nu är jag inte alls sugen på cola så nu provade jag med en halv koffeintablett, får se om det hjälper. Skitdrygt ju :down:
Låter jättejobbigt med huvudvärken, hoppas det går över snart!
 
  • Gilla
Reactions: Eli
Förra graviditeten fick jag hormonell huvudvärk som höll i sig i typ 3 veckor. Nu verkar jag ha fått samma sak. Haft huvudvärk varje dag hela veckan och Alvedon hjälper inte. Förra gången var det bara en iskall burk cola som hjälpte. Nu är jag inte alls sugen på cola så nu provade jag med en halv koffeintablett, får se om det hjälper. Skitdrygt ju :down:
Stackare.
Jag hade perioder med migrän förra graviditeten. Alvedon hjälpte föga. Usch vad ynklig jag kände mig då.
 
Förra graviditeten fick jag hormonell huvudvärk som höll i sig i typ 3 veckor. Nu verkar jag ha fått samma sak. Haft huvudvärk varje dag hela veckan och Alvedon hjälper inte. Förra gången var det bara en iskall burk cola som hjälpte. Nu är jag inte alls sugen på cola så nu provade jag med en halv koffeintablett, får se om det hjälper. Skitdrygt ju :down:
Usch, vad besvärligt!

Var det samma period förra gången?

Själv är jag ynklig pga illamående. Har längtat efter en medvurstknäcke och väntat på den i tre dagar nu medan den legat i frysen. Men nu så!
 
Usch, vad besvärligt!

Var det samma period förra gången?

Själv är jag ynklig pga illamående. Har längtat efter en medvurstknäcke och väntat på den i tre dagar nu medan den legat i frysen. Men nu så!

Ja, det började precis samma vecka.

Men åh, det är såå gott att äta nåt man varit sugen på länge, speciellt när man är gravid :D
 
Usch, vad besvärligt!

Var det samma period förra gången?

Själv är jag ynklig pga illamående. Har längtat efter en medvurstknäcke och väntat på den i tre dagar nu medan den legat i frysen. Men nu så!
Åh, påminde mig om att jag ju har salami i frysen! Här ska festas:banana::banana:
 
Eller sånt man äter efter förlossningen, som man längtat efter. Som en salami-brie-macka :d.

Jag har tyvärr inget sånt :p Äter inte salami, brie, mögelostar, rött kött, etc. Jag äter nog inget som jag inte får äta som gravid. Ett glas vin vore dock gott :D
 
Jag har tyvärr inget sånt :p Äter inte salami, brie, mögelostar, rött kött, etc. Jag äter nog inget som jag inte får äta som gravid. Ett glas vin vore dock gott :D
Jag brukar gilla vin, men nu känner jag mig bakis varje dag och har flera gånger tänkt att jag ska bli nykterist. Vi får väl se 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 390
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 565
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp