Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jönköping.

Jag vet inte om din regions förlossning har ett instagram konto? Om de ändrar riktlinjer kommer de säkert publicera där och du får snabbt veta vad som gäller

I Region Skåne är det för tillfället tillåtet att ha med en närstående på förlossningsavdelningen, men inte på övriga avdelningar. Var brukar man göra KUB nånstans?
 
I Region Skåne är det för tillfället tillåtet att ha med en närstående på förlossningsavdelningen, men inte på övriga avdelningar. Var brukar man göra KUB nånstans?
I Region Skåne gör du KUB på ultraljudsavdelning på kvinnokliniken (om du inte går privat) så tolkar deras info som att man inte får ha med närstående tyvärr.
 
NÄL verkar inte gått ut med att anhörig inte får vara med på UL än så jag räknar med att det är som vanligt. Vi fick det lite tidigarelagt så vi har drygt 2,5 vecka kvar 😊
 
Jag är lite nervös och stressad. Jag har läst att det är vanligt med (mindre) blödningar tidigt i graviditeten, men det betyder inte att jag är lugn när det drabbar mig. 🙈
Ibland blir det lite rosa på pappret när jag torkar mig, men idag droppade det lite klarrött blod när jag var på toa. Sedan dess har det inte kommit mer, så jag hoppas att det bara var något litet och att det inte blir mer.
Fortfarande molvärk i magen av och till och brösten gör så ont att jag skriker till när sambon kramas för hårt 😅
Går in i v 6 imorgon och ska på hälsosamtal hos BM på onsdag.
 
I Region Skåne gör du KUB på ultraljudsavdelning på kvinnokliniken (om du inte går privat) så tolkar deras info som att man inte får ha med närstående tyvärr.

Aha, tack för infon. Men det suger om inte partnern får vara med, det är ju hans barn lika mycket som mitt, i mina ögon. Men vi har några veckor kvar så det hinner kanske ändras igen.
 
Jag är lite nervös och stressad. Jag har läst att det är vanligt med (mindre) blödningar tidigt i graviditeten, men det betyder inte att jag är lugn när det drabbar mig. 🙈
Ibland blir det lite rosa på pappret när jag torkar mig, men idag droppade det lite klarrött blod när jag var på toa. Sedan dess har det inte kommit mer, så jag hoppas att det bara var något litet och att det inte blir mer.
Fortfarande molvärk i magen av och till och brösten gör så ont att jag skriker till när sambon kramas för hårt 😅
Går in i v 6 imorgon och ska på hälsosamtal hos BM på onsdag.

Hmm... Lite mer har det kommit, men inte mer än att ett trosskydd räckt. Det som kommit senare, är "gammalt" blod och mer åt det bruna hållet. Kan det vara resterna från det som kom tidigare? Att allt inte kom ut på en gång, men att det är från samma blödning? Fasen, vad jobbigt det är! Får försöka stå ut några dagar till, så kanske BM kan lugna mig vid besöket...
 
I Region Skåne är det för tillfället tillåtet att ha med en närstående på förlossningsavdelningen, men inte på övriga avdelningar. Var brukar man göra KUB nånstans?
I Region Skåne gör du KUB på ultraljudsavdelning på kvinnokliniken (om du inte går privat) så tolkar deras info som att man inte får ha med närstående tyvärr.

Jag gick hos barnmorskegruppen Öresund, de har egen ultraljudsverksamhet och gjorde KUB hos dem, inte på kvinnokliniken.

De går däremot efter samma regler som region Skåne just nu så partner får inte följa med 😕
 
Hmm... Lite mer har det kommit, men inte mer än att ett trosskydd räckt. Det som kommit senare, är "gammalt" blod och mer åt det bruna hållet. Kan det vara resterna från det som kom tidigare? Att allt inte kom ut på en gång, men att det är från samma blödning? Fasen, vad jobbigt det är! Får försöka stå ut några dagar till, så kanske BM kan lugna mig vid besöket...

Håller tummarna att blödningen slutar :heart
 
Jag gick hos barnmorskegruppen Öresund, de har egen ultraljudsverksamhet och gjorde KUB hos dem, inte på kvinnokliniken.

De går däremot efter samma regler som region Skåne just nu så partner får inte följa med 😕
Ja precis, privata alternativ blir ju eventuellt annorlunda vilket jag (lite otydligt kanske) menade :)
 
Skulle behöva lite snabb hjälp. Jag ska ta Kub-prover idag, samtidigt skulle jag ta inskrivningsprover. Jag har ingen särskild kallelse för inskrivningsproverna utan fick reda på via telefon att jag kan göra dem samtidigt då jag ändå ska på inskrivning i veckan. Vet inte riktigt vad det är för prover, men visst borde man kunna käka innan?
Mvh hungrig 😁
 
Skulle behöva lite snabb hjälp. Jag ska ta Kub-prover idag, samtidigt skulle jag ta inskrivningsprover. Jag har ingen särskild kallelse för inskrivningsproverna utan fick reda på via telefon att jag kan göra dem samtidigt då jag ändå ska på inskrivning i veckan. Vet inte riktigt vad det är för prover, men visst borde man kunna käka innan?
Mvh hungrig 😁

Ät du! Det är typ järn, blodsocker, sköldkörtel och lite annat. Jag åt som vanligt innan :)
 
Fick information att sambon inte får följa med på KUB nästa vecka. ☹ Känns jobbigt, men är ju bara att acceptera.

Jag hade bra Hb, och socker på 3,5 en timme efter måltid. Det verkar vara lägre än normalt? :confused:

Det suger, verkligen.🙁 Håller tummarna att det ser bra ut på KUB dock!
 
Fick sjukskriva mig idag från jobbet. Vaknade med huvudvärk och så trött i kroppen att jag kände direkt att det inte var lönt att försöka jobba. Satt dessutom och hulkade över toaletten halva morgonen. Första dagen jag sjukskriver mig från jobbet under denna graviditeten så det är väl ändå okej. Sonen håller dock låda och är supertrotsig och grinig så någon lugn och ro blir det inte :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 394
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 566
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp