Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu sa dom precis på radion att mitt sjukhus inte heller tillåter partnern att följa med på UL etc. De ställer även in alla tidiga ultraljud. Men dom kan väl inte gärna ställa in ultraljud som redan är bokade?
 
Nu sa dom precis på radion att mitt sjukhus inte heller tillåter partnern att följa med på UL etc. De ställer även in alla tidiga ultraljud. Men dom kan väl inte gärna ställa in ultraljud som redan är bokade?
Det kan de säkert ☹️. Jag tycker det var svårt att hitta information, 1177 var tex inte uppdaterat här, kanske hos dig?
 
Fick sjukskriva mig idag från jobbet. Vaknade med huvudvärk och så trött i kroppen att jag kände direkt att det inte var lönt att försöka jobba. Satt dessutom och hulkade över toaletten halva morgonen. Första dagen jag sjukskriver mig från jobbet under denna graviditeten så det är väl ändå okej. Sonen håller dock låda och är supertrotsig och grinig så någon lugn och ro blir det inte :meh:
Stackare. Här är illamåendet rejält idag, trots småätande (hjälper bara för stunden). Har turen att ha sonen hos dagmamman några timmar, men behöver försöka orka plugga under tiden.
 
Nu läste jag i Expressen att Östra sjukhuset låter partner vara med på förlossningen men skickas hem direkt efter.
 
Även mitt tidiga UL har blivit inställt. Drygt, men säkert rätt beslut. Nu funderar jag istället på att vänta någon vecka och göra privat UL + NIPT (om det finns något foster där på UL).
 
Var hos vanliga bm på kontroll idag. Det är ju väldiga restriktioner på aurora, ultraljud, bb och förlossningen på att ingen partner eller endast frisk partner får följa med. På KVH inte en enda skylt 🤔 Jag menar det är väl viktigt att även den personalen håller sig frisk så att vanliga kontroller kan fortlöpa? Blir det katastrofläge får väl de hoppa in på förlossningen?
 
Var hos vanliga bm på kontroll idag. Det är ju väldiga restriktioner på aurora, ultraljud, bb och förlossningen på att ingen partner eller endast frisk partner får följa med. På KVH inte en enda skylt 🤔 Jag menar det är väl viktigt att även den personalen håller sig frisk så att vanliga kontroller kan fortlöpa? Blir det katastrofläge får väl de hoppa in på förlossningen?
Knepigt. På min MVC fick man inte ens ha med sig barn.
 
positivt: Lyckades äntligen ringa MVC för att berätta att jag finns. Fick tid för ultraljud redan nästa vecka och första mötet veckan därpå. Är ju bara i vecka 11+3 idag.:angel: Vågar kanske börja tro på att de kan gå vägen, trots att jag saknar symtom. Vanliga byxor (och jacka) börjar sitta lite trångt

Negativt: vaknade upp med "feber" idag (37,6 mot vanliga 35,6)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 394
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 566
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp