Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min mage är svullen /stor! Mest på kvällarna. Som en lite hängig ölmage. Vecka 10+2 idag bara, så undrar var detta ska sluta!

Har ni fått större mage redan?
 
Jag har tyvärr inget sånt :p Äter inte salami, brie, mögelostar, rött kött, etc. Jag äter nog inget som jag inte får äta som gravid. Ett glas vin vore dock gott :D
Nej, äter inte sånt heller som gravid. Därför det är extra gott när man får äta det igen.
Eller menar du att du aldrig äter sånt kanske?
 
Nej jag äter aldrig sånt :p

Det gör inte jag heller, och dricker inte vin heller. Har inte varit på hälsosamtal än, men tror inte jag behöver lägga om särskilt mycket i min kost. Det skulle vara godis i så fall, men är inte särskilt sugen på sött heller. 😋
 
Min mage är svullen /stor! Mest på kvällarna. Som en lite hängig ölmage. Vecka 10+2 idag bara, så undrar var detta ska sluta!

Har ni fått större mage redan?

Jag tycker min mage är lite större än vanligt, och jag är bara i 7+5. 😋 Har å andra sidan inte tränat sedan behandlingen med sprutor började, så det är 2 månader utan träning.

Hur gör ni andra, tränar ni som vanligt? Jag tycker det känns obehagligt att sträcka ut magen eller spänna den, men skulle verkligen behöva både styrketräning och konditionsträning känner jag...
 
Jag tycker min mage är lite större än vanligt, och jag är bara i 7+5. 😋 Har å andra sidan inte tränat sedan behandlingen med sprutor började, så det är 2 månader utan träning.

Hur gör ni andra, tränar ni som vanligt? Jag tycker det känns obehagligt att sträcka ut magen eller spänna den, men skulle verkligen behöva både styrketräning och konditionsträning känner jag...


Först vågade jag inte, hörde att läkaren på återföringen sa till grannparet som frågade, att hård träning i början kunde orsaka missfall. Sen har jag mått asdåligt och inte kunnat gå en promenad ens. 🙄
 
Jag tycker min mage är lite större än vanligt, och jag är bara i 7+5. 😋 Har å andra sidan inte tränat sedan behandlingen med sprutor började, så det är 2 månader utan träning.

Hur gör ni andra, tränar ni som vanligt? Jag tycker det känns obehagligt att sträcka ut magen eller spänna den, men skulle verkligen behöva både styrketräning och konditionsträning känner jag...

Jag hade ett uppehåll på 2-3 förra graviditeten pga ivf och överstimulerad men tränade sen fram till v38-39 då jag fick högt blodtryck och blev beordrad vila. Kände mig i rätt bra form efter graviditeten och kunde cykla flera mil bara två månader senare. Nu har det blivit träning ca 3 gånger i veckan. Kör anpassad gymträning och simning men mer pga en krånglande fot än graviditeten.
 
När vågar man hoppa in i en gravidtråd egentligen, det känns ju som att ta ut glädjen i förskott innan man vet om det blir något?

Vi har 20 försök bakom oss utan resultat och var på vår första infertilitetsundersökning i januari då man spolade äggledarna, vilka hade fri passage. Medicinstart och inseminering planerades för april. Jag var övertygad om att det var omöjligt att bli gravid på naturlig väg (något kort lutealfas, tunn slemhinna och skönldkörtelvärdet högre än önskvärt), men nu är mensen en vecka sen och strecket på graviditetstestet är mörkare nu än för en vecka sedan. :nailbiting: Det känns skönt att vi automatiskt blev erbjudna ett ultraljud i vecka 7 eftersom vi påbörjat vår infertilitetsundersökning.
 
Senast ändrad:
Jag tycker min mage är lite större än vanligt, och jag är bara i 7+5. 😋 Har å andra sidan inte tränat sedan behandlingen med sprutor började, så det är 2 månader utan träning.

Hur gör ni andra, tränar ni som vanligt? Jag tycker det känns obehagligt att sträcka ut magen eller spänna den, men skulle verkligen behöva både styrketräning och konditionsträning känner jag...

Jag tränar noll och inget (om inte springa efter barn räknas) tiden räcker inte till för mig. Förra graviditeten var tuff då storebror bara var 9 månader då jag blev gravid igen. Känner redan av nått jag misstänker är foglossning 🥺
 
När vågar man hoppa in i en gravidtråd egentligen, det känns ju som att ta ut glädjen i förskott innan man vet om det blir något?

Vi har 20 försök bakom oss utan resultat och var på vår första infertilitetsundersökning i januari då man spolade äggledarna, vilka hade fri passage. Medicinstart och inseminering planerades för april. Jag var övertygad om att det var omöjligt att bli gravid på naturlig väg (något kort lutealfas, tunn slemhinna och skönldkörtelvärdet högre än önskvärt), men nu är mensen en vecka sen och strecket på graviditetstestet är mörkare nu än för en vecka sedan. :nailbiting: Det känns skönt att vi automatiskt blev erbjudna ett ultraljud i vecka 7 eftersom vi påbörjat vår infertilitetsundersökning.

Du är ju gravid nu, var glad! :bump: Grattis!!
 
Jag tränar noll och inget (om inte springa efter barn räknas) tiden räcker inte till för mig. Förra graviditeten var tuff då storebror bara var 9 månader då jag blev gravid igen. Känner redan av nått jag misstänker är foglossning 🥺

Samma här. Förra graviditeten motionerade jag varje dag fram till förlossningen. Den här gången har jag inte hunnit med att både vila och motionera. Inte än i alla fall. Går/cyklar till och från jobbet i alla fall. Alltid nåt.
 
Jag hade ett uppehåll på 2-3 förra graviditeten pga ivf och överstimulerad men tränade sen fram till v38-39 då jag fick högt blodtryck och blev beordrad vila. Kände mig i rätt bra form efter graviditeten och kunde cykla flera mil bara två månader senare. Nu har det blivit träning ca 3 gånger i veckan. Kör anpassad gymträning och simning men mer pga en krånglande fot än graviditeten.

Uppehåll för ivf känns rimligt, men sen har jag inte vågat börja igen. Risken för missfall finns ju fortfarande, dels pga min ålder men även för att det är tidigt i graviditeten. Promenerar 2×30 minuter om dagen i alla fall och tänkte försöka styrketräna lite smått snart.
 
Uppehåll för ivf känns rimligt, men sen har jag inte vågat börja igen. Risken för missfall finns ju fortfarande, dels pga min ålder men även för att det är tidigt i graviditeten. Promenerar 2×30 minuter om dagen i alla fall och tänkte försöka styrketräna lite smått snart.

Gör det som känns bra för dej! Det är ju trots allt en kort period av livet.
 
Och där gick även vårt landsting ut med att partner inte får följa med på ultraljud eller vara med på bb och enbart på förlossningen vid symtomfrihet. Förstår helt klart beslutet, men blir lite bekymrad. Hann som tur med kub i förra veckan men får ställa in mig på att gå på RUL och aurora ensam. RUL är i slutet av april. Jag är mer orolig för att vara ensam på bb men kanske har det lugnat sig tills dess. Jaja, oavsett måste man tänka att sjukhusledningen har tagit beslutet av någon anledning och att allt säkert löser sig ändå ❤️
 
Och där gick även vårt landsting ut med att partner inte får följa med på ultraljud eller vara med på bb och enbart på förlossningen vid symtomfrihet. Förstår helt klart beslutet, men blir lite bekymrad. Hann som tur med kub i förra veckan men får ställa in mig på att gå på RUL och aurora ensam. RUL är i slutet av april. Jag är mer orolig för att vara ensam på bb men kanske har det lugnat sig tills dess. Jaja, oavsett måste man tänka att sjukhusledningen har tagit beslutet av någon anledning och att allt säkert löser sig ändå ❤
Förstår också deras beslut, men känns tufft om det blir så här med (och eftersom fler tycks göra så så är det väl sannolikt).
 
Efter att ha läst i tråden länge utan att skriva något så vill jag nu också "skriva in mig". :)
Väntar mitt första barn, tycker det är så himla skönt att läsa om era upplevelser, erfarenheter, tankar och funderingar. Ger mig jättemycket!


September

2 Martenix, 27 år, första barnet
7 Eli, 32 år, andra barnet
12 KarinStarfighter, 34 år, Andra barnet
14 solkatt, 32 år, andra barnet

Oktober

5 Poison-heart, 28 år, andra barnet
25 Ingela_S, 39 år, första barnet

November
9 Cattaflajna, 27 år, andra barnet
 
Och där gick även vårt landsting ut med att partner inte får följa med på ultraljud eller vara med på bb och enbart på förlossningen vid symtomfrihet. Förstår helt klart beslutet, men blir lite bekymrad. Hann som tur med kub i förra veckan men får ställa in mig på att gå på RUL och aurora ensam. RUL är i slutet av april. Jag är mer orolig för att vara ensam på bb men kanske har det lugnat sig tills dess. Jaja, oavsett måste man tänka att sjukhusledningen har tagit beslutet av någon anledning och att allt säkert löser sig ändå ❤

Vilket landsting tillhör du? Har försökt hitta information om vad som gäller här där jag bor men tycker det är svårt att hitta något specifikt om ultraljud/BB.
 
Vilket landsting tillhör du? Har försökt hitta information om vad som gäller här där jag bor men tycker det är svårt att hitta något specifikt om ultraljud/BB.

Jönköping.

Jag vet inte om din regions förlossning har ett instagram konto? Om de ändrar riktlinjer kommer de säkert publicera där och du får snabbt veta vad som gäller
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 390
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 565
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp