Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu behöver jag lite input från er andra.
Bastian har i ett par dagars tid vrålskrikit på kvällen/natten när han sover. Det har ofta räckt med att stryka honom på kinden och prata lugnande med honom men nu ikväll så gick det inte. Fick sitta med honom i famnen i nästan en kvart innan han lugnade ner sig. Hela tiden var han panikslagen i sömnen. Det gick inte heller att väcka honom. Jag tror att han lugnade sig för att jag till slut lyckades få honom i en ngt grundare sömn så att han kunde höra och känna att jag var där.
Det gör riktigt ont i mammahjärtat att se honom så och jag mottar alla idéer om vad det kan vara och om vi kan hjälpa honom på något annat sätt.
Tänderna lyser med sin frånvaro men jag tycker mig ana två i underkäken, fast det har jag tyckt någon månad nu.
Jag har ju inte börjat med BLW än eftersom Bastian har en bit kvar till 6mån men om hon hellre äter på egen hand så låt henne göra det. Det är trots allt dit hon ska i slutänden ändå. Det finns en del BLW grupper på facebook bla en som nästan bara innehåller recept. Jag rekommenderar dock INTE den som heter BLW Baby Lead Weaning för de är lite väl maniska i den gruppen
Usch, här har vi en liten kille som hostar ngt förfärligt just nu. Man bara hör hur det rosslar och han (eller vi för den delen) får knappt ngn sömn.
BLW Baby Lead weaning - recept heter receptgruppen och den bra BLW sidan heter BLW plockmat på svenska.Jag har sagt i typ 2 månader nu att "nu kommer snart tänderna!" för så länge har jag sett två vita streck i underkäken och hon har stundtals varit lite kinkig. Och det var ju inte jättekul när jag först såg dem och trodde att min 4-månaders (knappt) skulle få tänder, men de har fortfarande inte kommit upp! De bara ligger där under ytan och kliar och har sig, så nu är det snarare så att jag vill att de ska komma.. Damen blir 6 månader om en vecka, så nu känns det mer ok
Vilken grupp är det med alla recept?
Här hemma har jag en liten som inte alls är förtjust i mat! Storasyster började smått med smaksensationer vid 3,5 månad - hon ville smaka allt och var så himla på och nyfiken! Den här däremot.. Jag har försökt med gröt och div pureer till, men nja, det är ingen hit. Sen igår provade jag att ge sötpotatis/ majs och kors i taket! Då åt hon glatt! Eller ja, det blir typ en matsked eller två kanske, men det var iallafall lite gott!
Jag undrar om plockmat kanske kan vara godare för damen, men vet verkligen inte alls vad som kan ges osv utan kan behöva lite tips
Knapp
Mollie är inte direkt mammig, men klängig! Villa vara nära hela tiden, men det spelar ingen större roll vem hon är hos. Hon sover inte alls mycket om dagarna nu längre dessutom utan ska vara med hela tiden känns det som. Då tänker jag också att hon ska vara trött och sova på kvällen, men inte. Förut somnade hon när jag nattade storasyster, men nu vill hon helst ligga PÅ mig och amma för att somna. Och somnar hon vid 19-20 så vaknar hon efter 1-2 timmar och ska äta igen och efter det blir det svårare att få henne att sova själv igen, men ibland försöker jag igen för att kanske få lite egentid/ sova som jag vill, men sen får hon sova med mig resten av natten. Trångt blir det (eftersom storasyster kommer runt tvåsnåret och vill sova hos oss med), men mysigt är det ^^
Nej det har vi inte provat. Får se om det här håller i sig för då börjar vi nog testa. Tack för tipsetUsch! Har ni provat "löktricket" som de pratar om på FB? Det verkar som att det hjälper, faktiskt! Fast jag har inte provat själv, men några FB-kompisar har provat med gott resultat.
(Det är väl bara en hackad lök som man häller kokande vatten över och ställer vid huvudänden av sängen)
Hur mycket är för mycket?Här var vi på bvc, och ska till barn för utredning då A fortsätter att lägga på sig för mycket... Nåväl, pigg och glad är hon iaf, gullungen
Hon vägde in på 11,130 igår. Var väl 70 lång tror jag. Så hon är ju inte bara tung, utan lång också men ja. Dom ville kolla upp hormoner och liknande, och jag tänker att det skadar ju inte.Hur mycket är för mycket?
Nää det är ju klart at det aldrig skadarHon vägde in på 11,130 igår. Var väl 70 lång tror jag. Så hon är ju inte bara tung, utan lång också men ja. Dom ville kolla upp hormoner och liknande, och jag tänker att det skadar ju inte.
6 månader.Nää det är ju klart at det aldrig skadar
Hur gammal är hon?
Bastian ska till BVC nästa vecka och det ska bli superspännande att se för jag tror att han har tagit ett kliv framåt i längden samtidigt som jag tror att han proportionellt sett har blivit smalare.
BLW Baby Lead weaning - recept heter receptgruppen och den bra BLW sidan heter BLW plockmat på svenska.
Ta ut nappen vid fotograferingen?Här har vi en gosse som blev 5 månader i lördags! Jag kan bara konstatera att tiden går betydligt fortare nu än när man var gravid
Jag har sorgligt nog insett att MAMs nappar från 6mån inte verkar finnas i samma neutrala "osynliga" färger som de Bastian har nu. Jag vill som på dessa bilder ha en napp som inte dominerar hela ansiktet menmen
Ta ut nappen vid fotograferingen?
Aha, då förstår jag.Men det löser bara fotograferingstillfället. Jag vill inte att man ska se honom i första hand annars också och inte först en stor lysande napp. Hade önskat att dessa neutralare nappar fanns även från 6mån men nej då ska det vara självlysande saker Dessutom verkar det svårt att få tag på nappar som är neutrala i sina färger överlag. Antingen ska det vara rosa eller blått av någon anledning.