Det går inte att sticka hål med en nål då? Tänker att det är lite som en finne kanske
Näe, det e inget som står ut utan ett område av bröstvårtan sim e vit bara?? Gör fortfarande svinont men inga knölar längre iaf
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det går inte att sticka hål med en nål då? Tänker att det är lite som en finne kanske
Det är ju att vävnaden just där har dött
Kan det va nått liknande på bröstvårtan?
Jag fick så på tungan och det gjorde sjukt ont tills jag helt enkelt noppade bort pricken..
Vad ni skräms döda bröstvårtor!! Haha nää det hoppas vi verkligen inte!
Ska bli spännande o se vad jag får för svar imorrn...
Woho, det känns som att vi har flyt nu. En liten pluslista!
+ Mitt framfall har läkt ut
+ H verkar ha slutat äta på natten
+ Underbart väder
+ Lägenhetspriserna i vårt område har gått upp med drygt 50 % sen vi köpte för tre år sedan. Husdrömmen lever!
@Emor
Iris satt själv utan stöd för första gången på "riktigt" idag Nöjdare unge fick man leta efter!
Sitter din dotter utan filtar runt sig redan?
@Cocos, knipövningarna kan ha haft viss inverkan men jag tror mest att kroppen reparerat sig själv med tiden.
Här har A äntligen lärt sig att sitta utan stöd! Det ger lite mer frihet med nöjt barn på golvet.
Jag hade en del problem med framfall efter min första graviditet. De sista symptomen försvann efter ca 1,5 år. Idag känner jag inte av det alls, och det blev inte värre av min andra graviditet och förlossning.
Alice har inte varit så intresserad av att sitta. Det är roligare att ligga på mage och ställa sig i krypställning. Dock kan hon, för idag på babycafet satt hon hur stadigt som helst och kollade på de andra barnen.
Har införskaffat vyssanlull-tassar till spjälsängen som vi ska skruva på sen. Ska bli spännande att se om det går söva om henne utan att amma. Nu äter hon ju stup i kvarten igen på nätterna... Det höll i sig ca en vecka efter att sambon tagit henne två nätter. Nu sover hon dock sött. Stackaren har hållt igång i över 4 timmar i em. Trodde hon skulle somna i bilen när vi varit och köpt lite blommor, men icke. Vi har varit hos grannen som fyller 60 idag och gett honom lite blommor. Så fick vi lite tårta och sonen blev lite lekt med.
Jag fick svar på lite blodprover som jag lämnade in i måndags. Sist jag var på BVC så läste vi i min journal för 13 år sen att jag hade fått sköldkörtelhorman utskrivet. Det följdes dock aldrig upp, men nu gjorde vi det. Det var fortfarande lågt, så nu har jag fått levaxin utskrivet. Hoppas att humöret ska bli lite bättre med hjälp av det, samt att jag hoppas på att bli mindre frusen och få lite hjälp att tappa gravidkilona lite lättare
Hypotyreosen har jag inte märkt så mycket av, jag har väl troligtvis levt med den obehandlad i iaf 13-14 år, så att vara frusen tillhör vardagen. Vi har 22,5 grader inne. Anledningen till att det kom på tal är ev förlossningsdepression. Hoppas detta ska hjälpa, för psykologerna har inte hört av sig än, trots att bvc-sköterskan skrev en kryddad remiss för 1,5 månad sen
@Cocos här är en tabell som visar när barn lär sig olika rörelser
http://www.1177.se/Uppsala-lan/Tema...ta-levnadsaret/Utveckling-av-rorelseformagan/
Det är rätt anmärkningsvärt att så gott som varenda bebis i den här tråden är tidigt utvecklad tycker jag Ser jag till barnen i min mammagrupp är H före alla de andra, här är hon nästan efter (i alla fall om man ska tro vad alla skriver ).
Jag uttryckte mig lite otydligt. Att dom dippar och flexar med vikten hit och dit när man ammar betyder inte så mycket så länge dom följer sin längdkurva.
Eftersom din dippade på alla tre så är det inte helt fel att dom äter lite mer. Antingen genom att amma mer eller genom "vanlig mat" och/eller ersättning.
Dom verkar dock vettiga på din BVC tycker jag. Konstaterar att bebis inte riktigt följer sina kurvor. Gör ingen stor sak av det (för det är det ju oftast inte) men vill ändå kolla upp det om en månad.
Vet BVC om att sömnen kan krångla ibland?
Tror det är en jättebra ide att göra en matdagbok. Om något inte är som det skall så är det lättare att upptäcka. Man glömmer ju oftast ganska fort vad dom åt förra gången som sömnen inte var den bästa.
@Cocos här är en tabell som visar när barn lär sig olika rörelser
http://www.1177.se/Uppsala-lan/Tema...ta-levnadsaret/Utveckling-av-rorelseformagan/
Det är rätt anmärkningsvärt att så gott som varenda bebis i den här tråden är tidigt utvecklad tycker jag Ser jag till barnen i min mammagrupp är H före alla de andra, här är hon nästan efter (i alla fall om man ska tro vad alla skriver ).
Ibland är det så att barnen är lite för rörliga för sin konsumtion av mat. Beställningen ligger lite efter behovet så att sägaTack för svaret. Han ammas så mycket han vill och jag har gott om mjölk, så den biten är ju svår att göra något åt. Han äter även smakportioner av vanlig mat, men det är ju inga enorma mängder. Om ett par veckor börjar jag jobba, så då kommer han även få ersättning på dagarna. Det kanske hjälper tillväxten också.
BVC vet att han hade svårt att somna förut, men att han sover dåligt nu har vi inte pratat om. Nu senaste veckan har han faktiskt inte haft någon såndär hopplös natt, det är mest att han tar sån otrolig tid att söva på kvällarna.
Det känns som att T är långt efter de flesta här, men helt normal enligt BVC. Han lärde sig vända från rygg till mage en vecka innan han blev fem månader. Sitta utan stöd kan han absolut inte och han kommer inte upp i krypställning heller. Vi har inte barnsäkrat huset än, så det är tur att han tar lite tid på sig