Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

När va det du är beräknad? Sitter med Mob så orkar inte gå bakåt o kolla ;)
Det börjat väl snart dra ihop sig för de första som ska ha här?!
Tänk vad tiden var gått fort ändå! Även om det känns som veckorna sniglar sig fram när man räknar dom men sen rätt vad det är så är det dax!

Vi är näst sist ut utav de vi känner o vet om som ska ha barn i närheten så det kommer nog kännas drygt i slutet när andras ploppar ut ;)
Jag har på känn att denna kommer ha bråttom ut så räknar nästan med att inte gå alla 40veckor... Sonen kom 10dagar för tidigt, kanske blir något sånt nu med?

Jag kan också få mensvärkar ibland och har funderat på om det är det som kallas för förvärkar. Det var inget jag hade alls under förra graviditeten. Men de riktiga värkarna (de i början som inte gjorde ont) kändes inte alls som dom här, så jag vet egentligen inte vad det är. Ska till bm om 3 veckor, ska fråga då.

Kl.

En noja jag börjat få som är riktigt jobbigt är att jag måste känna efter hela tiden så att bebis fortfarande lever! Jätte nojig helt plötsligt att den ska dö i magen o att man måste gå igenom förlossningen o tiden kvar och inte få träffa bebis :( vet inte varifrån tanken kom men är helt omöjlig att bli av med! På kvällen är det lättare för då är den mer aktiv men känner knappt av den under dagarna så då maler tankarna :/ Blir nog nyttigt att gå tillbaka till jobbet på tis och få lite annat att tänka på!

Jag förstår din oro och kan också känna mig orolig för hur bebisarna mår. Det känns som om att det är så overkligt att verkligen ha sina bebisar utanför att man nästan förväntar sig att de antingen kommer stanna inne för evigt eller att det kommer hända något på vägen. Men mina är väldigt snälla och brukar alltid buffa på mig när jag oroar mig för dem (så länge jag sitter eller ligger ner).

24/9 är lill*n beräknad :) :o :bump:

Jag har ju haft "växtvärk" i livmodern under ganska stor del av graviditeten också som också känns som mensvärk, en mer långdragen och ihållande molvärk precis som mensvärken, men det har varit lugnt med sånt senaste tiden. Den här som kommit nu kommer också mer i korta stunder, precis som sammandragningarna, inte lika ihållande som den tidigare växtvärken.

Å fy vad det börjar kännas i fogarna i höften och blygdbenet! Låg och vred och vände på mig hela natten och går lite stappligt idag. Klag klag ;)
Längtar tills bebis är ute nu, lite sugen på att få tillbaka min kropp även om det är mysigt att känna den buffa omkring också.

Pojke säger testet totalt men det var nästan bara "vilket som" resultat på frågorna.

*kl*

Hej alla mammor! Här är jag igen!!
Äntligen har vi fått igång internet ute på landet :bump:

Jag mår fortfarande toppenbra och rider min gamle häst.
I torsdags plockade jag fram vagnen och tog sommarens premiärtur. Han tyckte det var superkul trots att det är ett år sen sist. Nu kan jag förhoppningsvis fortsätta att motionera honom även om det skulle bli jobbigt att rida.

Går in i vecka 30 på måndag!

Vad ni är gulliga som bryr er!!
De är bra med mig o bebis. De vet inte varför jag har blött de gångerna. Men om de händer igen ska ja in igen. De är dock lugnande att se att bebis mår bra och att allt ser normalt ut!!
Läkaren var urgullig. Informerade oss om att vi nog kommer behöva en nanny när bebis kommer då den är så aktiv :love: hon trodde även att de är en blivande fotbollsspelare hihi. Men jag tror att de är en liten ryttarinna ;)

På onsdag ska vi in på tillväxtkontroll. Kul att se den lille krabaten under roligare omständigheter!!
Hur går de för er andra?

Elina: så där kan jag känna ibland också. Då blir jag tvungen att lägga mig ner och säga till bebis att sparka ;)

Skönt att allt var bra med er båda!

Här är det kanske lugnt, men har nog hållit igång lite för mycket nu ett tag.. Köpte nya babyskydd igår så jag har provat runt dem på olika platser i bilen och det lyftandet, lutandet och knixandet var inte helt populärt enligt magen, som nu kör maraton i sd.. Men de gör ju inte ont, så jag är lugn. Jag är mest glad över att vi till slut valde ett babyskydd med bas för när jag provade att fästa ena stolen utan bas så räckte inte bältet till där bak. Men vad jag förstått är väl Volvo kända för att ha korta bälten bak. Det blev iaf två sådana här (däremot är våra bara grå i nackskyddet och lite på sittdynan):

images

Och det som är så skönt är att våra inlägg till vagnen också funkar som "åkpåsar" till babyskyddet! :)

Min och sambons kompisar fick sin lilla flicka igår kväll, man blir ju inte mindre sugen nu! :bump:

Vad roligt! Själva ska vi på tisdag få besök av vänner som har tvillingpojkar på 2 månader! Nu börjar det snart närma sig för oss också! Bara 65 dagar kvar nu! (som mest!)

Va roligt att ni har tvillingar i vänkretsen :) Ja 40 dagar till min BF :)

Vi har träffats på ett annat internetforum, så vi har bara träffats någon gång ännu, men förhoppningsvis kommer vi kunna umgås tillsammans med våra tvillingar när våra behagar komma ut.

40 dagar är inte så mycket, det kommer gå snabbt! Eller så är det nu det börjar gå långsamt...? ;)

Jaha :) Men va kul att ha utbyte med någon i samma "situation", det är väl lite speciellt att få tvillingar med alla dagens små utmaningar ;)

Misstänker att klockan kommer börja gå på halvfart nu faktiskt :D

Det kommer nog att bli fullt upp i höst har jag en känsla av, men den kommer nog att bli härlig också! Man får försöka tänka på att man kommer ha två att älska och som älskar en tillbaka, annars kommer nog en del vakennätter när de vaknar och äter omlott kännas ganska hopplösa.. Sen har man ju lyxen att få ha pappan till barnen hemma längre och att vi även får ta ut föräldraledighet samtidigt om det skulle behövas.

Tycker att vissa veckor går hur långsamt som helst. Längtade som bara den efter att gå in i v. 30+0, men 29+ kändes som den längsta veckan någonsin. Den här veckan har hittills gått fort och jag har en känsla av att nästa gör det med, då jag har lite inplanerat på dagarna. Det är ju lätt att fastna i soffan hela dagarna om man inte har pli på sig själv.

Nu är jobb helgen över och jag kan knappt gå:(
blev själv med alla lyft..och nästan alla suggor var monster denna gången. tur man har hormoner och blir ett monster själv.
Mina fötter tar livet av mig..(platta stövlar och betong)!
nyper i ryggen/höfterna och mkt sd tur att det är en v till nästa jobb helg sedan GP!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 602
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 995
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar