Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Pust! Nu kan jag äntligen andas ut igen!
Förra veckan fick jag ju åka in på special förlossningen på kvällen för att jag hade så ont. Men allt såg bra ut och jag fick åka hem. I lördags hände de igen. Då höll de onda (tänk er en mensvärk från helvetet) på i 10 min. Ja grät tok mycke:cry: . Ringde MVC idag och berätta. De boka tid hos doktor på onsdag.
Men en stund senare hände de igen. 20 min höll de på. fy fan! Ringde sjukvårdsupplysningen och fick prata med världens gulligaste. Hon ringde upp MVC och de hade fått tillbaka mitt urinprov och de visa urinvägsinfektion. Nu hoppas vi alla att de är därför jag har haft så tokigt ont. Ja vill verkligen att de ska vara därför :( håll tummarna!!!

UV kan verkligen vara lurigt. Jag har det ofta och det visar sig på många olika sätt.
Skönt att de hittade orsaken så att det kan behandlas :)

ja verkligen. Har haft de några gånger innan och har inte tyckt att de gjort ont. Men å andra sidan har jag inte varit gravid då heller. Men vilken lättnad man upplever när de tror att de vet vad de är! De gillas :d

*kl*

Va till läkaren igår med ryggen och blev sjukskriven till den 30/8 till att börja med. Jag hoppas att de ska bli bättre med lite vila så man kanske kan gå tillnaka och jobba lite till iaf innan de är dags för bebis att komma.

Ska till BM idag och få höra lill*ns hjärta slå.
Får se va SF-måttet ligger på den här gången.
Sist (15/7) låg de på 25 cm och bebis hjärta slog 138 slag/min

Jag har märkt stor skillnad sedan jag blev sjukskriven på 50 %. Har mycket mindre sammandragningar och jag fixar att jobba mina tre timmar även om jag får ont på kvällarna. igår letade jag upp min tens apparat och satt med den på hela kvällen, jätteskönt. Vet inte varför det aldrig blivit av att jag använt den under förlossningarna :grin:
Ska beställa extra plattor att ha hemma iaf så kommer den kanske med denna gången. Är det någon som använt tens under förlossningen och tyckt att den hjälpt något?

Någon skrev om konstiga drömmar, jag drömde härom natten att jag var hos bm för kontroll och hon hittade inte några hjärtljud, sedan vaknade jag och kunde inte somna om förrän jag känt att det sparkade i magen :crazy:

Usch vilken hemsk dröm :( Tur att den inte va sann :)

Jag drömde här för några nätter sen att jag fick den lill* genom att bara kolla på magen (typ som röntgensyn) haha..
Kan ju säga att de jag såg då så va bebis väldigt lik sin far :)

Får se sen om bebis är lika lugn idag som sist BM skulle kolla hjärtljudet, tror bebis låg ochs ov då för de va inge sparkar eller nå.. Får se om den är lika sammarbetsvillig idag :)

Jag använde Tens på slutet av förlossningen. Det hjälpte sådär(hade nog lika gärna kunnat vara utan) Men jag fick dit den ca sista 2 timmarna innan krystvärkarna kom. Hade säkert hjälpt mer i början. Det tog inte bort värken men fick mig att känna något annat en stund. Jag hade den inställd på litegrann och sen kunde jag trycka på en knapp när värken kom så den vart starkare. Jag hade inte med någon egen. Hade inte heller använt någon under graviditeten. :)

De gick bra hos BM :)
Hjärtljudet låg på 130 slag/min idag och SF-måttet va 28 cm så magen har växt iaf 3 cm sen den 17/7 :)
Har inte heller gått upp nå speciellt i vikt.. Tror jag låg på samma vikt nu som på inskrivningen. Hade ju lite på magen att ta av innan jag blev gravid så är väl kanske därför jag inte gått upp så mycke.

Nästa BM besök blir den 29/8 :)

Jag skulle vilja använda TENS tror att det skulle kunna hjälpa mig iaf i början. När jag hade "falska" värkar efter skrapningen för 1½ år sedan så satt smärtan mest i ryggen till att börja med och det tror jag skulle kunna hjälpa med TENS. Kan man låna en på MVC eller måste man köpa en själv om man vill ha den innan förlossningen?

Inom en del landsting så kan man hyra den, jag köpte min för flera år sedan pga min fibromyalgi. Har hört att de kan vara ganska dyra att hyra så det kan ju vara bättre att hyra köpa en och sen sälja den, eller köpa begagnat!
Min är från cefar och har tre olika program att välja på, jag använder nästan bara det programmet som innebär att strömmen går i vågor.

Kl

Vecka 29+0.
Gjorde glukosbelastningen idag, såg jättebra ut.

Sf-måttet var 29 cm, blodvärdet 135 och normalt blodtryck. Hjärtljuden låg som innan, runt 140.

Mår fortfarande prima, lite ont i fötterna efter långa arbetsdagar, samt ont i höfterna om nätterna. Tror jag har början till foglossning också, har lite ont i ljumske/över blygdben om jag gått mycket.

Men annars är det bra, snart börjar man se slutet av tunneln! ;)

Vad skönt att du får må så bra Thera! Även jag mår ganska kanon faktiskt! Får ont i ryggen när jag står eller går för mycket, vaknar och kissar på nätterna (men somnar om fort), lite svullen och har ont i mina fingrar på nätterna/morgnarna. Men dte är verkligen inget att klaga över tycker jag nog. De små är så snälla och sparkar (hittills) aldrig hårt så att det gör ont eller så heller.

BM besök idag vecka 30+0
Urin u.a.
Bt helt ok (kommer inte ihåg, bara att undertrycket var 83)
Hb kollade vi inte men det var 136 för 2 veckor sedan
Hjärtljud T1 158 och T2 143
Sf måttet var 37, så jag följer min kurva (hade 34 för 4 veckor sedan)

Hade också BM idag, v. 34.

Inga prover togs, det blir nästa gång.
Sf måttet var 31 så nu håller jag mig duktigt till kurvan ;)
Tror BT va 115/75 (brukar vara 120/70)
Hjärtat låg på 140 slag/min precis som förra gången, denna gången var dock bebis lite snällare och for inte runt och sparkade på dopplern som den gjorde sist :D
Sist låg bebis också på tvären men nu har den lagt sig neråt :) Sambon fick order om att övertala bebis att stanna så :p

Glömde väga mig, det gör vi inte som rutin utan det får man kolla själv om man vill.

va på sista UL förra v!
Kändes skumt att det faktiskt va i min mage som man såg. Myckte mer overkligt än UL i v 21..
bebis va jätte trött o låg o gäspade o tuggade på sin handled hela tiden:love:
O allt såg bra ut enl barnmorskan:):)
Har legat i rätt läge me huvudet ner sen i v 28.
Vägde 2237g nu. Förväntad födelsevikt är fortfarande runt 3800..
Går in i v 34 imorgon.. 6v kvar! Känns skumt:laugh:

Sitter på spec förlossningen igen!! börjar tröttna på detta nu. har blött lite idag o de ville de kolla upp! håll tummarna för att allt är bra med bebis!!

Tror jag börjat få förverkar nu (såna jag fick för tidigt när jag fortfarande jobbade så jag blev sjukskriven) mensliknande smärtor som kommer och går, ofta i samband med sd. Nu är det väl däremot ok om de kommer antar jag :)
Har ni också sådana? Eller ni som fått barn tidigare som hade så sist?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 605
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 995
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar