Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Åh va bra då ska jag åka in till Apoteket imorgon! Har inte heller ha det förr, usch det är inget vidare :/
Ja kudden är helt underbar! Även om det är lite varmt och den brukar ligga på golvet när jag vaknar så har den verkligen hjälp! Köpte min på nätet, jolly nånting hette sidan. Kudden är från NG. Stör nog sambon lite eftersom den är typ som en sån säck man hade som liten med en massa kulor i så den prasslar en del... Men det får han stå ut med ;)

Jag har levt på novalucol ett bra tag nu... Min bästa vän! ;)

Delvis kl

Är det "bara" halsbränna ni har? Jag har fått nån typ av magkatarr tror jag, men har ingen aning om ifall det beror på graviditeten eller inte.

För mig har det "bara" varit halsbränna. Lyckades härleda förra nattens halsbränna till den färska löken som var på en hamburgare som jag ätit. Så igår tänkte jag mer på vad jag åt och hade inga problem med halsbränna under natten.

Oftast bara en hemsk halsbränna men jag har börjat må illa från och till också, kanske katarr på g?

Jag är alltid lite kass i magen av järntabletterna så vet inte om jag tycker att det har blivit värre... Halsbrännan känns som om den kommer för att bebis ligger högt o trycker upp mellan revbene, märker inte av att det är någon skillnad på vad jag ätit heller.... Kan knappt böja mig frammåt utan att kräkas...
Köpte några tabletter idag som skulle vara ok för gravida, minns klart inte vad de hette nu! Men verkade som att de flesta va ok att ta...

Håller på att bygger på bebis blivande rum, helrenovering!
Hade vatt praktiskt att veta könet nu när man ska börja kika på tapeter m,m...
Va inne på att göra ett 3D ultraljud men fick sån noja över om de kanske hittar nåt "fel" så vågade inte... Känns som det skulle vara lättare att ta om man få veta det när man fått pyret, inget kul att gå o må dåligt över nåt sånt i tre månader...

Mm min halsbränna är också i princip konstant :/ Och jag trodde man blev hård i magen av järntabletter, tji fick jag :p

Det säger min bm med men min mage håller inte med ;) va likadant förra grav., bm va stenhård med att man KAN INTE bli lös av järnet! Tillsist sa jag till henne att visst det är väl bara som jag inbillar mig då! Tror inte hon fattade ändå ;)

När jag nämnde det för min BM sa hon att man blev antingen eller, så hon verkar ju vara lite mer uppdaterad ;)

Sitter å väntar på att åka till mvc..blir nog riktigt skoj då jag måste ta med båda barnen..tur att grabben är så stor..så han kan titta till lill tjejen.
ska bli kul att se om bebis blir lika arg nu när de ska lysna på hjärtat som sist;)
Jag vet av erfarenhet att man kan bli lös i magen av järn..har blivit lös och illamående alla grav så har ej kunnat äta järn har legat på 108 i Hb å bm sa så länge det ligger över 100 så slipper jag..hoppas det ligger över mår riktigt dåligt av järnet :(

Hm, det verkar olika hur man ser på järnvärdet.. Jag låg på 102 och bm tittade storögt och trodde hon mätt fel. Mätte igen och det låg på 100. Oj oj oj sa hon, nu måste du äta järn ordentligt så vi slipper göra andra åtgärder!

Iofs hade jag varit trött och yr ett par veckor, men andra säger att jamen 100 är ju inte så lågt!

Som lägst låg jag på 92 och då blev de stirriga, provade lite blutsaft då och då och det gick upp lite sen har jag pendlat lite upp och ner...
115 låg jag på sist och gången det strax över 100 och då tyckte de att eftersom det verkar kunna stiga så brydde de sig inte mer... De brukar ju kolla hur mycket man har i "depå" med, kanske är det som spelar in med hur lågt det är ok att ligga? Jag har aldrig haft något i "reserv" så har inget extra att ta av..

Kl på mig själv ;)
Vilka konstiga drömmar jag börjat få!
Drömde inatt att bebis trillade ut när jag kissade! Fick riva sönder typ en fosterpåse o blåsa liv i bebisen! Den va liten som en kattunge, så inga kläder passade så vi gick runt med den i en handduk!
Hade inte så bråttom till sjukan heller utan sov lite och åkte till badhuset med storebror först!

så nu är jag klar på mvc för i dag gick ju bra att ha med barnen:)
hörde ej mått men låg bra enligt kurvan och lilltjejens hjärtljud låg i dag på 145
sov ett tag sedan började gon vilt sparka på apparaten:D
Nu har jag hemsk foglossning(ont i ryggen ner i skinkorna och från höfterna ner i ljumskarna.) har även mkt halsbränna och myr kryp i benen på nätterna.
Har senaste v stadigt stigit i vikt så nu är det 10kg upp! och ökar varje v.

Vad skönt att det gick bra att ha med barnen. :)

Jag har lyckats stå stilla på en viktuppgång på 17 kilo i två veckor nu, vilket känns bra! Det hade räckt med en total viktuppgång på 20 kilo, men med 10 veckor kvar (MAX!!:)) så lär det ju kunna bli mer än så..

Mitt järnvärde har hela tiden legat bra. Hade 146 på inskrivningen, sjönk till 128 i v.21 sedan dess har det stadigt gått uppåt igen så nu ligger det på 136 (2 veckor sedan). Jag äter bara en Hemofer (ibland två) extra om dagen förutom mina Apoteket Kvinna tabletter.

Skönt att det gick bra att ta med barnen :) Min pojk har följt med nån gång, han tycker det är mysigt att lyssna på hjärtat :love:

Funderar på att beställa denna skötväskan...

http://www.amazon.com/Skip-Hop-Versa-Diaper-Black/dp/B0041RRZ1U/ref=lh_ni_t

Mycket pengar bara när man inte kan känna o klämma lite först :crazy:
Vill gärna ha en som inte lyser skötväska utan kan användas som vanlig handväska med... Sen vet man ju inte vad frakten sluta på...
Vad tycks?

Jag beställde en SkipHop från www.amazon.co.uk och då var det frakfritt! Tror att det kan bli billigare att beställa från Amazons engelska hemsida? Pundet har ju visserligen börjat stiga lite i värde igen. När vi beställde vagn från England låg pundet på 9,90 kr och nu är det uppe i 11 kr... Jag fick betala 862,46:- för min skötväska (inkl. frakt) och då kostade den 79,99 pund.

Den du visar är supersnygg! Hade gärna haft en sån om den hade passat på en tvillingvagn!

Svarar mig själv och inser att jag inte ens kan hitta den skötväskan på den engelska sidan och antagligen kan det bli dyrare nu när pundet stigit i värde. Dollarn ligger väl väldigt bra för oss just nu (6,74kr)

Ne jag kikade med men kunde inte heller hitta den, fanns inte på tyska sidan heller..
Med dollarn skulle den kosta 445kr ca + frakt då... Det är den jag är lite fundersam på vad det kan hamna på... Beställde två klänningar en gång till mig o en kompis och tror att vi la runt 300kr i frakt... Det är man ju inte så sugen på :crazy:

Jag tillhör inte denna tråden men ville bara inflika att om du beställen från USA så får du räkna med att tullavgift+moms tillkommer utöver inköpspris och frakt :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 605
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 995
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar