Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Jag menar det! Fast jag somnade om vid 9 och sov till 13 så nu har jag verkligen utnyttjat sömnen till max idag ;)

Huvva va tidigt, kan du ta en tupplur med henne senare på dagen?
Jag sover bättre på nätterna nu, inte så mkt upp och springa även om jag vaknar av fogar och sd då och då.

Jag frågade min granne och både hon och jag vill minnas att det var var några veckor efter 30 som fingrarna började svälla. Naturligtvis är det individuellt, men jag kommer iaf ihåg att det gick från ena dagen till den andra, så det är nog en bra idé att vara observant på det.

De sista 10 veckorna förra gången gick jag upp 7 kg. Men det mesta var nog vätska och bebis.

Det är lite lustigt för nu i v 28 så har jag gått 10 kg, precis lika mycket som förra gången i samma vecka. Så jag får nog ställa mig in på +19 kg den här gången också... :(

Jag hade min ring på mig på förlossningen så behövde aldrig ta av den. Iofs så fick jag den inte på fingret förens i v 38. Visst den satt lite tajt om kvällarna men fick av den iaf. Jag sväller mest om benen. Jag hoppas det blir lika den här gången. Räknar med att inte svälla lika mkt på slutet nu när det kommer vara kallt då.

Jag menar det! Fast jag somnade om vid 9 och sov till 13 så nu har jag verkligen utnyttjat sömnen till max idag ;)

Huvva va tidigt, kan du ta en tupplur med henne senare på dagen?
Jag sover bättre på nätterna nu, inte så mkt upp och springa även om jag vaknar av fogar och sd då och då.

i bland kan jag sova med henne men har endel att göra som är svårt när hon är med(Emil i flickformat;)) men jag är ju van går ju upp tidigt när jag jobbar så sitter i sover dock tidigt:angel:

Kl.
När jag hämtade sonen på dagis såg jag att de skrivit att det går svinkoppor nu :/
Sonen har aldrig haft det, har inte fått tag på mamma så vet inte om jag haft det någongång heller... Läste att det kan vara värre att få det som vuxen om man aldrig haft det tidigare?
Sitter o funderar på om det kan vara farligt för bebis i magen? Får surfa på Mob nu för det åskar så datorn är utdragen så det går lite slött att googla...
Fått en liten liten plutt på magen som kliar nåt grymt! Behöver ju inte vara något, är som maginfluensan ;) bara någon nämner den mår man illa!
Sonen har jag inte sett något på än, det kliade på hans fot när han duschade o såg att han haft en blåsa men kunde likaväl varit skoskav...
Isch vill inte få massa blåsor!

Graviditets dimensen har slagit till igen! Sambon hade lagt mina glasögon på micron så när jag städade tog jag bort dom för tänkte att där hittar jag dom aldrig sen!
Och va fasen la jag dom?! Inte en aning! De finns ingenstans! Har till och med letat i kylen och diskmaskinen men de är borta :/ lite små jobbigt att köra bil utan dom, bara då jag använder dom...

I går sa 2 olika en fröken på dagis och en på skolan att min mage var liten:confused: tycker den är enorm! men bebis ligger ju långt bak så kanske inte är lika stor som andra. kurvan är ju i alla fall från att ligga över till normal;)
snart dax för ett dagis pass med tjejen..sedan blir det lillhelg då jag jobbar helgen igen. hoppas att suggorna har mer hyffs denna helgen årkar inte bråka med varannan denna helg med!:angel:

Man ska aldrig säga sådär.. Usch natten har varit en riktig pina :( Ryggen kändes som att den har gått av och gör så än.
Känner mig jätteynklig och tycker det är pest att sambon inte är hemma och kan ge mig en kram :cry: Hormonkossa :D

Lillskiten i magen verkar ju må prima iaf och kickar järnet på mina revben!

oj vad jag känner igen de där!
Hade så gärna velat ha min sambo hemma idag. Helst bara för att krama mig!! Men icke ;)
Har kommit att älska min värmekudde! De går inte att sitta i soffan utan den just nu!! Älskar den :love:

*kl*

Vad gör man när rid och köravstinensen börjar komma krypandes? :confused:
Har hållit på lite med trav och jag verkligen älskar att få sela ut en häst och bara hoppa upp bakom och köra iväg :love:

Men som sagt, vad gör man när abstinensen börjar komma krypandes och man inte har tillgång till någon egen häst/foderhäst/medryttarhäst?

Sen har jag börjat få smärtor i magen på kvällarna, igår va de så illa att jag inte ens kunde somna för ens kl 2 på natten. Blev sedan väckt kl 3 av killen som ringde och sa att han va klar i förrådet sen kunde jag somna om direkt efter de.
Vad kan smärtorna bero på? Har haft de på kvällstid nu 2 kvällar i rad, samt även lite nu på morgonen men imorse var det inte så farligt.

*kl*

Vad gör man när rid och köravstinensen börjar komma krypandes? :confused:
Har hållit på lite med trav och jag verkligen älskar att få sela ut en häst och bara hoppa upp bakom och köra iväg :love:

Men som sagt, vad gör man när abstinensen börjar komma krypandes och man inte har tillgång till någon egen häst/foderhäst/medryttarhäst?

Sen har jag börjat få smärtor i magen på kvällarna, igår va de så illa att jag inte ens kunde somna för ens kl 2 på natten. Blev sedan väckt kl 3 av killen som ringde och sa att han va klar i förrådet sen kunde jag somna om direkt efter de.
Vad kan smärtorna bero på? Har haft de på kvällstid nu 2 kvällar i rad, samt även lite nu på morgonen men imorse var det inte så farligt.

Svårt med hästabstinens.
Saknar min lilla kille enormt haft han sedan han föddes alldrig varit borta och nu är han hos fodervärd då jag inte kan rida unghäst nu:cry:
men bäst för honnom synd att låta en så arbetsglad häst stå och skrota..då hadde han blivit galen!
Kan vara förvärkar hur långt gången är du? brukar tillta då magen blir större i slutet av graviditeten och brukar komma då man vilar! kan vara obehagligt el så kan du ha som jag foglossning från ljumskarna och pub benet gör också ont och mässt på kvällar nätter.

Jo de är ganska jobbigt.
Jag hoppas att de är en bra fodervärd du har hittat till din pålle :)

Är i v.30(29+3).
Min mage har inte blivit så jättestor, har ju knappt gått upp nå sen inskrivningen.
Jag har inte känt av nå av foglossning innan.

En på jobbet fick foglossning redan i v.10 och kunde knappt gå :crazy:
Fast de va ju något år sen, tror hennes son är 8 nu.

Nu ikväll har jag inte känt av nå speciellt för utom att de känns som att lill*n rullar runt i magen eller typ drar med knuten hand eller foten på höger sida om naveln :):love:

Uppdaterar listan lite :)

September
11- Corminta. Forsta barnet - RUL gjort
21- Restless. Första barnet - RUL gjort
24- Voltigehoppare. första barnet - RUL gjort

Oktober
11 - granger, första barnet - RUL gjort, ingen aning om kön
14 - thoora, första barnet - RUL gjort, nytt UL bokat pga bråkig bebis
18 - sofflan82, första barnen, tvillingar - RUL gjort
26 - Mikan, tredje barnet - RUL gjort
26 -raggarn tredje barnet. - RUL gjort, Flicka
23 - Vimsan, första barnet - RUL gjort
24 - Thera, första barnet - RUL gjort, pojke
29 - e_lin_a, RUL gjort , andra barnet, kön ville den inte visa
31 - _Angel87_ , första barnet - RUL gjort

November
13 - Missjackpot, första barnet RUL gjort, flicka, visa sig vid 6:e(!) ultraljudet.
16 - villvaraanonym, första barnet
18 - Oregano, andra barnet
20 - miss_strandberg, RUL gjort

Nu har vi gjort vår 6:e ultraljud. Bebisen har blivit så stor :love: Nu blir de spännande och se om de ser samma kön om en månad när vi ska på vårt sista ultraljud!! Vi vågar inte säga till någon (förutom er ;) ) vad de är för kön förrän vi känner att vi vet mer säkert....fast ja har försagt mig massa gånger redan...Ella hit å Ella dit ;)

September
11- Corminta. Forsta barnet - RUL gjort
21- Restless. Första barnet - RUL gjort
24- Voltigehoppare. första barnet - RUL gjort

Oktober
11 - granger, första barnet - RUL gjort, ingen aning om kön
14 - thoora, första barnet - RUL gjort, nytt UL bokat pga bråkig bebis
18 - sofflan82, första barnen, tvillingar - RUL gjort
26 - Mikan, tredje barnet - RUL gjort
26 -raggarn tredje barnet. - RUL gjort, Flicka
23 - Vimsan, första barnet - RUL gjort
24 - Thera, första barnet - RUL gjort, pojke
29 - e_lin_a, RUL gjort , andra barnet, kön ville den inte visa
31 - _Angel87_ , första barnet - RUL gjort

November
13 - Missjackpot, första barnet RUL gjort, flicka, visa sig vid 6:e(!) ultraljudet.
15 - Oregano, andra barnet
16 - villvaraanonym, första barnet
20 - miss_strandberg, RUL gjort

Ändrade till rätt datum igen på mig själv eftersom någon inte tog sista listan sist jag ändrade.

Varför gör ni så många ultraljud? Du kanske har skrivit det, men jag är lite glömsk. ;)

De är pågrund av min sjukdom som de vill ha extra koll på bebisen. Men sen fick vi ju åka in på special förlossningen en gång så då blev de en gång extra kan man säga.
Men nu har vi "bara" ett ultraljud kvar att gå på sen får de vara nog innan hon tittar ut!

Jag gjorde Ulö för att kolla moderkakans placering idag och det finns fortfarande en bit som ligger i vägen så nu blir det ett ul till om tre veckor. Jag frågade bm om hon kunde se vad det var för kön och vi fick "ett hett tips" från henne. Men kan man lita på att hon såg rätt? Är ju trots allt i v 31 nu och kan de se detaljer i hjärtat och andra grejer så borde väl ändå en rutinerad bm kunna avgöra könet med stor säkerhet ??
Jag har inte bestämt om jag ska outa det ännu eller vänta till jag varit på nästa ul och fått samma kön då.

Annars blir min föglossning och ryggvärk jävligare för varje dag. Har fungerat hyfsat att jobba, då rör jag mig hela tiden. Igår kväll så hade jag så ont så jag kom knappt upp ur soffan. Har jag stått framåtböjd och tex hjälpt A med något så kommer jag knappt upp utan att hålla mig i något. Att lägga sig på den hårda britsen på sjukhuset idag var ingen höjdare. Det tog ett par minuter innan jag låg ner och fått undan kläderna :(
Sista jobbdagen för veckan, sen är det helg och max 5 dagar kvar att jobba :bump:

Sådär känner jag med. Är iof bara i v.28 men de borde ju vara ganska säkert. Vi såg ju själva och höll med henne ;) men vi kommer inte heller outa de till faliljen å sådant förrän nästa ultrjaljud som är om en månad. Då borde man ju se ännu mer, å då är jag i v. 32.

Usch och fy för att du har så ont!! men nu är de inte långt kvar *peppar*

Kl. Hur ofta/mycket är "ok" att ha sammandragningar?
Har haft sedan i morse. Vaknade flera gånger inatt av mardrömmar men kan inte minnas om jag hade det då med så kanske under natten med...
Ligger fortfarade i sängen o tar det lugnt, varit uppe o duschat, ätit och satt på en film åt sonen.
Tur att jag va ledig idag! Men jobbar långa dagar hela helgen sen :/
De gör inte ont känns bara obehagligt att ha det såhär länge...
Drar ihop sig o håller i sig en stund sen släpper det en stund för att dra ihop sig igen...
Haft sammandrag. nån gång/dag hela tiden men aldrig så här mycket o länge...
Funderar på om man ska ringa bm när de öppnar om en halvtimme...

Tänk va bra om de haft kvar bb i Ljungby nu så man bara kunde åkt in utan att göra en så stor grej av det! Nu blir det att sätta sig i bilen o åka en timme till Halmstad...
De ville att jag skulle komma in och kollas upp. Trodde inte att det va någon fara eftersom jag fortfarande känner bebis ( fast mycket svagare, tänkte jag på redan igår kväll, hoppas bara att det beror på att magen spänner sig så...) och eftersom jag inte har ont men de ville kolla upp mig iallafall när de hållt igång så länge... Nervöst är det ju vilket fall som helst! Sonen försökte vara lite uppmuntrande: -Men mamma du förstår väl att bebisen inte vill
vara kvar där inne längre! Känns bra att kolla upp det med eftersom jag ska jobba hela helgen långa dagar och den jag jobbar med smiter undan allt som är tungt o "tråkigt" så en annan kommer få ta all skit göra, kanske man blir sjukskriven över helgen iallafall... Jobbar bara 7ddg till innan gp...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 602
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 994
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 114
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar