Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Håller också tummarna att bebis mår prima!

Håller också tummarna att allt ser bra ut och att tappen inte är påverkad.

Själv var jag nära att ringa förlossningen igår då mina huliganer var toklugna. Riktigt läskigt att knappt känna av dem och inte heller veta om det var båda man kände av eller bara en. Men de kom igång efter ett tag och med cola och glass efter middagen så uppförde de sig som normalt igen! :D Idag har de varit precis som det brukar.

*knapplån*

Idag är det 50 dagar kvar till bf för mig!
Ghaaa vill slippa detta nuuu!!! Är det inte det ena så är det något annat. Först högt socker, men som vid glukostestet var okej. Sen för stort sf mått, som vid ul visade sig vara ok. Det senaste är sätesläge. Tjohooo!!! :eek:
Ghaaa!!! Varför kan det inte bara vara enkelt och okomplicerat och varför måste bm skrämmas hela tiden med sina bekymrade ansiktsuttryck...:confused:

Lite orolig när vi inte hört något! Hoppas det gått bra!

Kom hem efter ca 2h på förlossningen. Allt såg bra ut men sammandragningarna har inte släppt än :/ de kollad ctg (?) kurvan o såg att bebis mådde bra o att jag hade sammandragningar som va snälla och inte varade så länge, även om de kom ganska tätt o ofta...
Blev gyn undersökning med för o kolla tappen med vul och den va ok. Gjorde ett vanligt ul med för o kolla till bebis :) ville inte visa könet denna gången heller ;)
Skönt att ha kollat upp det iallafall! Blir inget jobb i helgen utan stanna hemma och ta det lugnt :) Tack för omtanken allihop!

Åkte du till Halmstad eller vxö?
Skönt att allt såg bra ut, och att du inte kommer jobba i helgen :) Det är nog bra att du tar det lugnare ett tag.
Snart så ses vi på vattengympan, gissa om jag längtar till det varma vattnet :love:

Skönt att höra :bow:

Det verkar vara stora sd-dagen idag! Har inte haft så här mkt sen jag blev sjukskriven..

Fortfarande extremt mkt sammandragningar, nästan konstant. Gissar att det har varit så hela natten. Men lillplutt verkar pigg och glad som vanligt så jag avvaktar :)

Vi åkte till Halmstad :) De va jätte trevliga! Så det känns bra att åka tillbaka när det verkligen är dax!
Kändes himla skönt att vi kollade upp det, sd fortsatte resten av kvällen med men när jag vaknade så hade de släppt o jag kunde känna bebis sparkar starkare, under sd kändes den knappt så då blev man ju orolig över det med.
Liiite svårt att ta det lugnt hemma bara! Fast man jobbar väl på ett annat sätt o kan sätta sig ner när man känner för det...

Jäkla busunge som inte kunde visa könet denna gången heller! Vi håller på med dens rum o har sagt att jag vill vänta med inredning o tapeter tills vi vet könet så passade på att fråga igår när vi ändå fick ett extra ul!

Jo de är supertrevliga på förlossningen och det var ju bra att du fick ett "studiebesök" ;)
Jag var väldigt överraskad av att bm sa vad hon trodde om könet, har aldrig hört talas om någon innan som fått veta det i Ljungby. Nu får vi se om det ser likadant ut om tre veckor. (könet får gärna vara samma, moderkakan får gärna flytta sig lite till)

Det kanske är samma där, som i Västerås. Ingen har ju fått veta i Västerås tidigare, men vi fick ju det pga att de skulle ändra sina regler. Det var egentligen bara en pappersformalitet kvar. Jag fick uppfattningen att det skulle bli samma regler över hela landet.

Ne vi fick inte heller veta när vi väntade sonen -06 men sen hörde jag av några för ett tag sedan att de börjat säga om man frågar, har typ inte rätt att neka en eller nåt sånt...

Var pa foraldra kurs igar och idag. Tack och lov att vi gick! Kanns mycket battre nu med lite mer basic infor under baltet iaf.
Hade lakarbesok i torsdags och TUL i fredags. Har gatt ner lite i vikt de senaste lakarbesoken och magmattet har varit oforandrat sa lite orolig blir man allt. Far val se om de ringer imorgon helt enkelt. Inte langt kvar nu och det borjar bli lite nervost. 37+0 imorgon och fortfarande massor kvar att gora...

Kul att höra ifrån dig, det va längesen! Hoppas det bara är bra besked! :)

Jag fick hem min åkpåse idag :) En Lodger bunker i färgen "Tough denim", blev superfint i den röda vagnen :)

vagnen:
photo.php

med bunkern:
photo.php

Meeeen varför funkar inte bilderna då?! :mad:

Åhh, vad synd att bilderna inte funkar, det hade varit roligt att se!

Själv har jag fått hem min skötväska idag och den är precis som jag hoppades! Stor och rymlig. Som det är nu vet jag knappt hur vi ska lyckas fylla den, men det går säkert.. ;)

Jag vill också ha en skiphop! :D

nytt försök med bilderna...

vagnen:
334901_10150264105796619_648711618_8058832_605641_o.jpg

med bunkern:
286216_10150264091886619_648711618_8058629_3273710_o.jpg

Åhh, vad roligt att se! Nu längtar jag efter vår vagn ännu mer! Borde komma till butiken i nästa vecka (som tidigast). Är 8 veckor sedan den beställdes på fredag och det skulle ta 8-10 veckor för butiken att få in den och sedan ska den till oss. Men eftersom att det skulle ta 10-12 veckor att få hem den till butiken här i stan, så borde det ju inte bli så stor skillnad. Och om bebisarna mot förmodan skulle komma tidigare än vagnen så kommer vi antagligen inte få åka hem med dem på en gång iaf.

Så nu är det mesta inköpt. På fredag ska det sista inhandlas på IKEA (spjälsängar med tillbehör) och sedan är det klart rent inköpsmässigt. :)

Jag har köpt en "så-länge-vagn" för en hundring :p
Min sambos kusin hade en gammal Brio stående och den blir perfekt att börja med ute på landet i regn och rusk.
Bilstol är fixad så nu är det väl egentligen bara spjälsängen (hittade en superfin på blocket som JAG VILL HA :D hi hi) som behövs innan vi har ett bra start-kit!

Det är ju bara 9 veckor kvar nu :bump:

Kl

Mina levervärden hade försämrats ytterligare på koll igår liksom klådan, så nu har jag fått medicin som tar hand om gallsyran som läcker från levern och ger klådan.

Kommer dessutom sättas igång om mellan 3-6 veckor eftersom man inte vågar riskera nåt. Blir i vecka 34-37 ungefär. Tyvärr ser det ut att bli snitt dessutom. :(

Ska kollas en gång i veckan nu, känns skönt i alla fall..
Är sjukskriven på 50 % på grund av klåda och till på köpet foglossningar.

Suck. Tur att det inte är så långt kvar i alla fall. Plus att allt är inhandlat, fattas bara blöjor, badolja och sånt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 602
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 993
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 109
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar