Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Pratade med min barnmorska idag om mina besvär med onda och svullna åderbrock. Hon sa åt mig att ligga ner och vila mycket. I nästa andetag sa hon att det är väl inte så lätt nu när du börjat jobba? och skrattade lite. Fast hur mycket hade jag kunnat vila hemma med en ettåring?
Hon sa åt mig att köpa stödstrumpbyxor och vila så mycket jag kunde hemma med benen högt, hjälper inte det så pratade hon om sjukskrivning. Kul när jag jobbat 6 dagar typ :crazy:

Jag jobbar på en förskola (som jag startat upp i jan) med 16 1 åringar *pust*
Fick foglossningar redan i v.10 och sjukskriven 50% från v.12. Nu (när jag är i v.18) vill läkarna sjukskriva mig heltid, men jag fixar inte de.
Jag har tokont och de går knappt att jobba så vi får se hur länge de går men jag vet att ja skulle bli galen av att inte jobba.
Min chef har dock börjat krångla med tider, suck så de kanske blir heltidssjukskrivning tidigare än jag tror :mad:

Var hos min "vanliga" läkare idag och fick informationen att mina prover inte var alls bra utan att jag har blodbrist samt järnbrist (hänger ju självklart ihop) så vi får se va de blir för behandling på de.
Känns som att det är liiiiite väl mycket just nu men ändå går jag bara runt med ett leende på läpparna! Älskar magen och älskar redan den lilla varelsen nått väldans mycket :love:

Vart köper ni gravidkläder? Har försökt h&m, men jag gillar dem inte alls :crazy:

Jobbar med 18 blivande 2-3åringar och blev idag sjukskriven 50%. Ska bli riktigt skönt, även om jag inte riktigt kan sätta mig in i att bara jobba halvtid. Men det blir nog bra! :)

Känner igen din känsla. Men gud vad mycket de gör när man har ont!!
Som min klocka pojkvän säger så är de bäst att ta hand om den gravida under graviditeten så man minskar bekymmer till efter åt :love:
Hoppas de funkar för dig med 50% !

Du har en klok pojkvän! :)

Jag har ju turen att inte ha så ont ännu, men som tvillinggravid så verkar det vara så att man själv får välja lite hur det känns nu när man kommer fram emot v.23 och eftersom att det känns skönt att få börja trappa ner och det börjar kännas i kroppen efter en hel dag på jobbet, så passar det bra med 50%. Idag tex. lyckades jag somna i soffan efter att vi ätit mat och vaknade inte förrns nu vid 21... Hmm, hur trött kan man bli egentligen? ;)

Här är en till vintermamma! Nån av er får starta en tråd för oss så hoppar det förhoppningsvis in lite fler vintermammor eftersom! :) jag känner mig inte heller ett dugg gravid. Men magen har börjat komma den här veckan nu precis som förra gången så förhoppningsvis finns det en levande liten krabat där inne. :)

Jag har sd många,många gr/dag i bland så att magen bara blir hård och i bland får jag ont:( Är ju drygt 2 år sedan jag födde sist så kanske har mer ont pg det + att bm tror att det beror på stressen jag haft med grabben(sjuk) många sjukhus besök mm.. och att jag har stressigt på jobbet och tungt! Tyverr är jag personen som har svårt att vara lungn:p men får lida för det på kvällarna.

Jag har också många ggr om dagen. De gör dock inte ont, bara obehagliga. Är ju mitt första så jag vet inte hur ofta som är normalt..

Jag tror att jag har sd.... Magen blir hård ibland, men den spänner inte så mycket som jag trodde innan. men så är det ju min första graviditet. Tror inte att jag har det allt för ofta, men efter att ha pratat med läkaren så sjukskrev han mig för prematura sammandragningar, så uppenbarligen verkar jag ju ha en del lätta sd iaf. Eller så skrev han så för att fk inte skulle ifrågasätta min sjukskrivning. Jag vet inte, det är ju ändå han som är läkare.

Huuu, idag på lunchen sprang jag på en bekant som också väntar sitt första barn. Hon var inte mycket rundare än mig och jag sa att jag var några veckor efter.

-"Ja", svarar hon. -"Jag har bara 5 veckor kvar"
"Men du är ju jätteliten", sa jag
-"Jag har bara gått upp 5,6 kg", svarade hon
"Hoppsan", sa jag. "Jag har gått upp 8 kilo och är bara i vecka 21"!!!!

Får kanske tänka lite på matintaget, jag äter ju som en häst :eek:

Vart köper ni gravidkläder? Har försökt h&m, men jag gillar dem inte alls :crazy:

Jag har fått en del kläder, hittade byxor på rean på Polaren & Pyret och faktiskt fyndat på HM också!

Å så har jag köpt några stora linnen och tunikor i vanliga affärer också ;)

Här är allt lugnt efter att ha varit lite rörigt ett tag.. Eller, vi skulle flytta och sambon sa till mig redan innan att ta det lugnt, men ni vet ju hur det är, man vill ju helst fixa allt själv.. Så jag körde full fräs med flytt, sen någon dag senare fick jag världens magknip.. :crazy:

Hade riktiga kramper var femte-tionde minut i tre dagar. Blev två vändor på gyn, där man först trodde det var urinvägsinfektion. Vid andra besöket hittade läkaren ett litet myom (muskelknuta) som tydligen kan ge såna smärtor när magen växer mycket.

Sen blev det ju inte bättre av att flytta och stöka. Bebis mådde bra hela tiden i alla fall, men man blir ju orolig..

I alla fall gick det över av sig själv, tack och lov!

Bebis sparkar för fullt nu, känner så fort jag vilar, mest på kvällarna. Jättemysigt, förutom när han träffar urinblåsan.. :cool:

Kläder köper jag förresten mest på HM. Har envisats med att ha mina vanliga jeans med gummiband i knappen, men jag får nog ge mig nu. Tycker jag har fått en jättekula, men ändå fortsätter jag att ligga på minus 1 kilo sen inskrivningen.

Gick in i vecka 22 idag förresten!

kl.

Har haft sd ca 1 gång i timmen nu på kvällen, fortfarande normalt ofta? :)

Men hur såg du och hon ut innan ni blev gravida då? Det finns såklart undantag, men oftast går ju smala personer upp betydligt mer än överviktiga. (Beroende på hur mycket man äter såklart, men "av sig självt" då, om man inte ändrar sitt matintag) Jag kan nästan bli irriterad på de som stolt skriver att de bara gick upp 5 kg och att allt var borta två veckor efter förlossningen. Ja, men hur många extra kg fanns från början då? :angel: Jag började på BMI 19,0 och gick upp 19 kg. Det mesta försvann inom 4 månader, men efter 9 månader var jag tillbaka på exakt samma vikt som innan.

Tror faktiskt mest det har med gener att göra. Min mamma gick minus 2 kg när hon väntade mig och då var hon ännu smalare än jag innan.

Hjälp va ofta du har! :)

Jag ska iaf in idag och lämna prov på UVI. Är en UVI människa i vanliga fall och va jättesnurrig och illående igår vilket jag blivit förr när jag gått med dold UVI ett tag. Det kan ju också "reta" livmodern så att sd ökar.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 619
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 025
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 122
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar