Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Bra, höll ju nästan på att trycka ut ungen där för jag blev så hysterisk ;) Och det där med gravidhjärna är jag alltför bekant med, inte lätt att skriva examensarbete då kan jag säga! :o Men det gick finfint tillslut som tur va :D

haha! Ja o så kan vi ju inte ha de ;)
mm min fråga är om huvudet blir samma som innan igen! Suck för just nu är de väldigt degigt! Vi håller på o köper hus, men ja är inte mycket till hjälp :D

September
11- Corminta. Forsta barnet - RUL gjort
21- Restless. Första barnet - RUL gjort
24- Voltigehoppare. första barnet - RUL gjort

Oktober
14 - thoora, första barnet - RUL gjort, nytt UL bokat pga bråkig bebis
18 - sofflan82, första barnen, tvillingar - RUL gjort
26 - Mikan, tredje barnet - RUL gjort
26 -raggarn tredje barnet. - RUL gjort, Flicka
23 - Vimsan, första barnet - RUL gjort
24 - Thera, första barnet - RUL gjort, pojke
29 - e_lin_a, RUL gjort , andra barnet, kön ville den inte visa
31 - _Angel87_ , första barnet - RUL gjort

November
13 - Missjackpot, första barnet RUL gjort! ville inte visa kön, sprattla för mkt
16 - villvaraanonym, första barnet
18 - Oregano, andra barnet
20 - miss_strandberg, RUL gjort

Tog mig friheten att lägga till miss_strandberg på listan.

Våra små rör sig massor nu! Vilket är helt underbart! :love: De kan ha någon dag till och från som de är lite luyugnare, annars tycker jag att det kan vara liv i magen mest hela tiden.. ;)

Haha ja och jag har hört att anningshjärnan ska vara ännu värre :crazy: Jag bävar!

Men åh va härligt med hus! Vad avundsjuk jag blir! Sambon och jag är också sugna men vi får avvakta och se hur det blir med ekonomin nu framöver med Fp å om jag får jobb som det jag utbildat mig till efter ledigheten osv..

ojojoj! värre säger du...går de ? ;)

Ja hus känns som ett måste för oss, hade egentligen köpt en lägenhet men ändrade planerna iom bebis :love: Allt känns lite overkligt!

sofflan82 ooh vad spännande att känna dem så ofta! Längtar:)

Är nu i v.21+0 och det har vissat sig att min sk sambo inte vågat sagt nå till sin far eller någon i sin släkt..
Plus att hans pappas tjej skriver till mig och hotar eller va man ska kalla det.

Så jag kommer få bli ensamstående, tråkigt men sant..
För hittills så har han inte brytt sig så värst mycket om att jag är gravid eller nånting :cry::confused:

Vad ledsen jag blir av att läsa ditt inlägg. :( Men tror du inte att han kommer att ändra sig när bebisen kommer ut, då det blir verklighet även för honom? Kan inte du berätta för hans familj? Ditt inlägg är lite kryptiskt, men att bli ensam med en liten bebis är verkligen inget jag rekommenderar. Försök att reda ut det hela. Börja med att berätta för hans familj och ge honom en chans att ta sitt ansvar sen.

Hans syskon vet, men vet ej hur dom fått reda på de..
Har berättat för hans pappa nu oxå..

Vet inte om han kommer ändra sig då han har varit jättekonstig sista veckan.. och nu har han inte svarat i telen sen igår runt kl 18 :confused:
Blir lite svårt att reda ut saker och ting när han inte ens svarar när man ringer eller skickar sms :(

Och skulle de va så att han varken vill ha mig eller bebisen så kommer jag ha en underbar familj som kommer finnas där och stötta mig och hjälpa mig :)

Usch vilken tråkig situation du befinner dig i... Var han med på ultraljudet, och hur reagerade han på det?

Ja han var med när jag var på RUL.. han satt och smålog lite hela tiden såg jag dom gånger jag kollade på honom.
Sen när vi gick därifrån så frågade jag honom hur han tyckte att de kändes att se sitt barn, då sa han "de kändes kul.. känns lite verkligare nu"

Sen när jag frågat om vi ska kolla på bilderna tillsammans så har han inte velat :cry:

Det verkar ju som att han är skräckslagen inför det som ska hända och jag kan väl på sätt och vis förstå honom. Inte reaktionen just nu kanske, men situationen i sig. När jag själv var i er ålder (jag utgår ifrån att du är född 87?) så var jag definitivt inte redo för barn och det var inte min man heller. Jag menar inte att ni är för unga på något vis, men vissa behöver tid på sig att mogna liksom. Även om vi är jättemogna och redo nu så var ändå situationen väldigt skrämmande. Livet förändras ju så totalt när man får barn.

Jag svamlar lite, men jag hoppas att du förstår vad jag menar. Eftersom han tydligen åkt iväg och inte svarar i telefonen så verkar det ju ligga en hel del bakom, men som jag skrivit tidigare så behöver inte ointresset för magen och ul-bilder betyda så mycket. Min man är inte speciellt intresserad av magen och jag bara avskyr ju att vara gravid, så jag är inte heller särskilt intresserad av den. Men vi ser fram emot vår bebis och är jättebra föräldrar ändå! :)

Jag tänker att det kanske kan vara så att du "kräver" att han ska vara intresserad av magen och han känner sig trängd/kvävd av det? Det försvarar fortfarande inte hans beteende, men jag försöker bara förstå.

Ja det kan ju hända att han är skräckslagen fast han inte säger något.
Men det är ju bättre att prata om det än att bara skita i det som han verkar göra just nu..
Ja jag är född 87 och han är född 83 så han är ju 28. Och vi både vill ju ha barn innan vi är 30 om man säger så.
Visst vi har inte varit tillsammans så jättelänge men allt har känts så rätt och allt från bådas sida.

Tror att det mesta som gör att han håller på så här är pga hans ena syrra som är på honom i stort sätt hela tiden om allt och inget.

Visst kan ju förstå om han är lite ointresserad eftersom att han inte känner samma sak/känsla som vi tjejer gör under graviditeten. Men tycker ändå att de är bättre att han säger de då än bara skiter i det..
Har inte krävt av honom på något vis att han ska va intresserad av magen eller bilderna, men tycker ju att han iaf en gång kan vilja kolla på bilderna med mig när jag frågar.

Jag hoppas iaf för din skull att han skärper till sig när bebisen kommer. Och för hans egen skull också för den delen.

Usch va tråkigt :( Hoppas det löser sig och om inte så är fallet så låter det ju underbart att du har familjens stöd och jag tror att det kommer du absolut klara även om det blir tufft!

Han hörde av sig igår kväll så åkte hem då, har sovit hos pappa några nätter nu för att få lite annat att tänka på.

Och behöver jag säga nå annat än att de va underbart att få ligga vid hans sida i soffan och han höll om mig och sen låg jag och höll om honom när vi skulle sova sen :laugh:

Så nu känns de lite bättre och vi pratade lite igår och kom fram till en lösning så han får hinna smälta allt och så.. Hans ena syrra har även varit på honom en hel del om både det ena och det andra som hon inte har nå med att göra så tror att de gör en stor del i hur han mår.

Men vi kom iaf fram till att vi är ifrån varandra i veckorna och pratar via sms, fb eller msn sen ringa en snabbis innan man ska gå och lägga sig sen att vi ses kanske en dag mitt i veckan sen att vi ses hela helgen och sover tillsammans :)

Jag tycker att det är en väldigt bra lösning för då får vi ju va ifrån varandra lite oxå och hinna sakna varandra. Vi har sovit tillsammans och varit varje dag i stort sett sen vi blev tillsammans i december.

Så nu hoppas jag verkligen att allt löser sig :)

Och innan när jag sa "Jag älskar dig" så sa han alltid "älskar dig med" och nu har han äntligen igen börjat säga "Jag älskar dig med" :laugh::love:
Och bara att höra honom säga "jag" innan känns så underbart för de sa han i stort sett bara första månaden.

Blev lite långt nu men jag antar att alla som läst om de lilla strulet ville blir uppdaterade :)

September
11- Corminta. Forsta barnet - RUL gjort
21- Restless. Första barnet - RUL gjort
24- Voltigehoppare. första barnet - RUL gjort

Oktober
14 - thoora, första barnet - RUL gjort, nytt UL bokat pga bråkig bebis
18 - sofflan82, första barnen, tvillingar - RUL gjort
26 - Mikan, tredje barnet - RUL gjort
26 -raggarn tredje barnet. - RUL gjort, Flicka
23 - Vimsan, första barnet - RUL gjort
24 - Thera, första barnet - RUL gjort, pojke
29 - e_lin_a, RUL gjort , andra barnet, kön ville den inte visa
31 - _Angel87_ , första barnet - RUL gjort

November
13 - Missjackpot, första barnet RUL gjort! ville inte visa kön, sprattla för mkt
15 - Oregano, andra barnet
16 - villvaraanonym, första barnet
20 - miss_strandberg, RUL gjort

Vi var på rul igår och fick datumet ändrat till den 15/11. Allt såg bra ut och vi fick veta vad det är för sort! :D

Kl. Fler som är super trötta? Vart man än läser någonstans så står det att man ska vara så pigg o glad i andra trimestern... Jag är så enormt trött så vet inte vart jag ska ta vägen... Nån timme direkt efter jag vaknat kan jag vara hyfsat pigg, om jag fått sovmorgon...
Men oftast är jag så trött så vet inte vart jag ska göra av mig... Dåligt minne, klumpig och allmänt sur o känslig blir resultatet... Ringa Mvc idag o be om ett blodprov för att kolla järnet igen...

Jag har med varit extremt trött ett par veckor, ringde bm förra veckan och det var ok att börja med järntabletter även om jag inte kollat värdena. Ska dit nästa vecka på den vanliga kontrollen. Det kunde ta ett par veckor innan järntabletterna hjälpte sa hon så då tyckte jag att det var lika bra att börja med en gång ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 614
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 025
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 122
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar