Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du tror inte att vi är många som redan gjort det!?Men varför inte skriva ett mail till dem eller göra ett inlägg via sociala medier?
Personligen har jag lackat ur på Hööks. Varje år krymper storlekarna och dessutom blir själva storlekarna mindre och mindre trots vad de sägs ha för storlek. Det är nu enbart en affär för små smala tonårstjejer. Det finns två ridbyxor i större storlek än 44 (jodhpursridbyxor, infa helskotta vanliga), ett par stövlar större än 41, men då enbart med smala/normala skaft, ytterst få toppar/jackor större än L. Och även de få som finns i de större storlekarna är extremt små i storlekarna så jag som har XL pga breda axlar kan i alla fall inte ens få i armarna. I vanliga klädaffärer fungerar XL fint.
Nej Hööks har blivit en skräpaffär. Det finns mååånga ryttare som är kraftiga, långa och med stora fötter, och då går iaf jag hellre till den litet dyrare med kvalitet som faktiskt ser till att ha ett brett sortiment, även för att köpa andra saker än kläder just för att de vänder sig till alla, både stora och små. Varför öht gynna Hööks även på småsaker!
Men det stämmer inte. Jag har storlek 46 och måste köpa XL eller XXL på Hööks, och helskodda ridbyxor i 46 är för små på Hööks, men lagom i andra butiker. Ibland är jackorna som tält, men likväl är ärmarna för smala. Och så snart det är tävlingskläder så går de ner en storlek (övriga toppar säljs i XS-XL, men tävlingstopparna finns bara i XXS-L), varför!?.Samtidigt måste de ju anpassa sig efter vad som faktiskt säljer. Storlek L i överdelar på Hööks är generellt större än i vanliga klädaffärer och motsvarar iaf enligt katalogen storlek 46/48. Jämför man med H&M eller Lindex motsvarar L en 44/46.
Ridbyxor har dessutom helskum passform.
Visst har de? De är hemska. De jag provat som varit närmast i 'rätt' storlek har varit så tighta över låren att de nästan stasat, sen varit generösa över baken och sedan var JÄTTESTORA i midjan.
Eller så kanske jag är byggd som en barbapappa?
Det kan jag svara på: Man gör inga specifika pojkkläder längre utan kläder kort och gott. Och då blir det mycket rosa, eftersom de säljer bäst, fortfarande.Störde mig på att det bara var flick ridkläder, ingenting till pojkarna.
Ja precis, det är låren som inte får plats, för ryttare har väl inga lårmuskler!?Upplever samma sak som er andra med ridbyxorna; de är sydda för platta, raka människor, som att låren skulle vara lika smala som vaderna.
Nej, du är ingen barbapappa, jag upplever samma passformsproblematik som dig. Det är bara i Hööks ridbyxor jag behöver ha skärp trots att de sitter så tight över höfterna att jag inte kan böja mig nerVisst har de? De är hemska. De jag provat som varit närmast i 'rätt' storlek har varit så tighta över låren att de nästan stasat, sen varit generösa över baken och sedan var JÄTTESTORA i midjan.
Eller så kanske jag är byggd som en barbapappa?
Jag såg ett par ridbyxor på hööks som jag blev kär i men nä, då är de bara till större personer med kurvor...jaha.Upplever samma sak som er andra med ridbyxorna; de är sydda för platta, raka människor, som att låren skulle vara lika smala som vaderna.
Är det någon mer än jag som uppskattade kommentarsfunktionen på hööks gamla hemsida? Jag tyckte det var jättebra att kunna läsa folks upplevelser av storlekar och hållbarhet osv.
Är det någon mer än jag som uppskattade kommentarsfunktionen på hööks gamla hemsida? Jag tyckte det var jättebra att kunna läsa folks upplevelser av storlekar och hållbarhet osv.