Hööks Vår/Sommar 2017

Är sugen på ridbyxor Holly i ljusrosa och den marinblå huvtröjan Maiko :love:. Frågan är hur länge ridbyxorna kommer vara rena i stallet (tippar på sålänge man inte rör någon häst eller grep eller så) och dessutom är de inte helskodda :(.

Personligen har jag lackat ur på Hööks. Varje år krymper storlekarna och dessutom blir själva storlekarna mindre och mindre trots vad de sägs ha för storlek. Det är nu enbart en affär för små smala tonårstjejer. Det finns två ridbyxor i större storlek än 44 (jodhpursridbyxor, infa helskotta vanliga), ett par stövlar större än 41, men då enbart med smala/normala skaft, ytterst få toppar/jackor större än L. Och även de få som finns i de större storlekarna är extremt små i storlekarna så jag som har XL pga breda axlar kan i alla fall inte ens få i armarna. I vanliga klädaffärer fungerar XL fint.

Nej Hööks har blivit en skräpaffär. Det finns mååånga ryttare som är kraftiga, långa och med stora fötter, och då går iaf jag hellre till den litet dyrare med kvalitet som faktiskt ser till att ha ett brett sortiment, även för att köpa andra saker än kläder just för att de vänder sig till alla, både stora och små. Varför öht gynna Hööks även på småsaker!

Samtidigt måste de ju anpassa sig efter vad som faktiskt säljer. Storlek L i överdelar på Hööks är generellt större än i vanliga klädaffärer och motsvarar iaf enligt katalogen storlek 46/48. Jämför man med H&M eller Lindex motsvarar L en 44/46.

Samtidigt måste de ju anpassa sig efter vad som faktiskt säljer. Storlek L i överdelar på Hööks är generellt större än i vanliga klädaffärer och motsvarar iaf enligt katalogen storlek 46/48. Jämför man med H&M eller Lindex motsvarar L en 44/46.
Men det stämmer inte. Jag har storlek 46 och måste köpa XL eller XXL på Hööks, och helskodda ridbyxor i 46 är för små på Hööks, men lagom i andra butiker. Ibland är jackorna som tält, men likväl är ärmarna för smala. Och så snart det är tävlingskläder så går de ner en storlek (övriga toppar säljs i XS-XL, men tävlingstopparna finns bara i XXS-L), varför!?.

Det kommer alltid vara storlekar som säljer mindre och inte tas in, eller som inte passar.

Jag är en 34/XS och upplever hööks storlekar som stora. Ridbyxor har dessutom helskum passform.

Men det finns fler affärer.

Visst har de? De är hemska. De jag provat som varit närmast i 'rätt' storlek har varit så tighta över låren att de nästan stasat, sen varit generösa över baken och sedan var JÄTTESTORA i midjan. :confused:

Eller så kanske jag är byggd som en barbapappa?

lösa över vaden, pösiga vid knäna, snortighta över låren och man får in två Alexar i midjan.

Liksom okej olika ridbyxor passar olika bra men de brukar vara konsekventa. Utom hööks, det är som de sytt ihop fem storlekar??

Upplever samma sak som er andra med ridbyxorna; de är sydda för platta, raka människor, som att låren skulle vara lika smala som vaderna. :(

Alltså, jag är smal och på mig passar ridbyxorna jättekonstigt. Har vanligtvis 38 och på höoks måste jag gå upp i typ 40-42 för att benen ska gå in i dom, men då är rumpan och midjan alldeles för stor?? dessutom är de superkorta. visst ok jag är lång så det är klart de är korta, men de borde inte vara SÅ korta.

Själv har jag typ bara Vigevano från Hööks bland ridbyxorna just nu, passar görbra på mig som är fluffig överallt :o Har samma storlek som på vanliga byxor.

@Dressyrtjejen_97 såhär sitter det på Fille
oLYVHGq.jpg

Visst har de? De är hemska. De jag provat som varit närmast i 'rätt' storlek har varit så tighta över låren att de nästan stasat, sen varit generösa över baken och sedan var JÄTTESTORA i midjan. :confused:

Eller så kanske jag är byggd som en barbapappa?
Nej, du är ingen barbapappa, jag upplever samma passformsproblematik som dig. Det är bara i Hööks ridbyxor jag behöver ha skärp trots att de sitter så tight över höfterna att jag inte kan böja mig ner :crazy:

Upplever samma sak som er andra med ridbyxorna; de är sydda för platta, raka människor, som att låren skulle vara lika smala som vaderna. :(
Jag såg ett par ridbyxor på hööks som jag blev kär i men nä, då är de bara till större personer med kurvor...jaha.
Ridbyxa helskodd Verden. Startar från stl 44 och uppåt.

Håller på å letar ett par tävlingsridbyxor.
100645-71_3.jpg
100645-71_3.jpg

100645-71_3.jpg
100645-71_3.jpg

Liknande trådar

Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 195
Senast: Sirap
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 942
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 924
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar