Hööks Vår/Sommar 2017

Jag blev i akut behov av nya stövlar häromveckan och fick då syn på Mendoza. De skulle dock inte komma i butik förrän veckan efter jag verkligen behövde ett par nya. Så jag köpte ett par bruna Arezzo igen :p. Såg sen på produktbilden att det är nån märklig söm på sidorna av Mendoza, så hade nog inte velat ha dom iaf haha.

De gröna Webster ridbyxorna :love: Hade dock velat ha en lite större ficka så man kan ha telefonen där..

Jag har köpt nya ridskor: jodhpur moledo. :up: Men jag tycker sulorna känns lite hårda. Är det nån som har skorna som upplever samma och/eller vet om de mjuknar till sig?

Var inne en runda på hööks igår. Kollade på dom nya färgglada damaskerna, men dom såg helt groteskt stora ut så jag fick avstå :crazy:

Var inne en runda på hööks igår. Kollade på dom nya färgglada damaskerna, men dom såg helt groteskt stora ut så jag fick avstå :crazy:

Stora på vilken ledd? Höjden eller bredden?
För är de väldigt breda, vet jag någon som äntligen (lagom till igångsättningen) äntligen ska få ett par turkosa damasker... :D

Förresten, är det någon som klämt på Jester-schabraken? :D
Är sugen på att köpa det turkosa + matchande senskydd (fram) och damasker (bak) nu när Herr Häst äntligen ska sättas igång. Men då han har fårskinnspadd under sadeln funkar inte "supertjocka" schabrak (som typ Lamicell och Scapa). Är Jester typ så tjockt, eller är det tunnare?

@lisa412 Utan att ha provat så tycker jag att Lioni ser väldigt sköna ut, med en skärning jag gillar. Flera vänner är helförälskade i sina Hahn med grip, men har inte provat de heller haha.

Jag typ längtar efter deras sommarrea och hoppas på lika mycket kläder som vinterrean. Finns ganska mycket kläder jag hade velat ha men är för snål (läs fattig) för att handla nu.

@lisa412 Utan att ha provat så tycker jag att Lioni ser väldigt sköna ut, med en skärning jag gillar. Flera vänner är helförälskade i sina Hahn med grip, men har inte provat de heller haha.

Jag typ längtar efter deras sommarrea och hoppas på lika mycket kläder som vinterrean. Finns ganska mycket kläder jag hade velat ha men är för snål (läs fattig) för att handla nu.

Ja jag är jättenyfiken på dom båda! Lioni ser supersköna ut. De verkar ha en bra höjd i midjan.
Hahn tycker jag är så snygga men jag kan inte bestämma mig om jag gillar grippen (stavning?) i rumpan eller inte.. :) Och jag har aldrig haft silikongrip förut, det ser ju nästan ut som att man klistras fast i sadeln och det vill jag inte..

@lisa412 Håller med om grippen :D! Är inte heller helt övertygad om jag gillar det och har så svårt att tro att grippen kan hålla samma kvalite greppmässigt som helskoning gör-efter en hel massa tvättar. Tror nog att mitt konservativa jag kommer fortsätta med klassisk helskoning :p.

Kom på att jag faktiskt har ett par Vogue (tror jag det är, eller kanske Miami?) från Hööks. Blå¨a la sliten denim iaf. Gillar dom mycket!
18699317_10211397403442695_3736433077730314506_o.jpg

@lisa412 Håller med om grippen :D! Är inte heller helt övertygad om jag gillar det och har så svårt att tro att grippen kan hålla samma kvalite greppmässigt som helskoning gör-efter en hel massa tvättar. Tror nog att mitt konservativa jag kommer fortsätta med klassisk helskoning :p.

Kom på att jag faktiskt har ett par Vogue (tror jag det är, eller kanske Miami?) från Hööks. Blå¨a la sliten denim iaf. Gillar dom mycket!
18699317_10211397403442695_3736433077730314506_o.jpg

Samma här, jag fortsätter med det jag vet funkar :D

Samma här, jag fortsätter med det jag vet funkar :D
Jag har ridbyxorna Hahn, jag gillar när man sitter "fast", men till och med jag tycker det blir lite väl mycket grepp med silikonskoning i rumpan om man har en sadel med bra grepp (t.ex. kalvskinn). Funkar dock bra i hala sadlar :D

Jag har ridbyxorna Hahn, jag gillar när man sitter "fast", men till och med jag tycker det blir lite väl mycket grepp med silikonskoning i rumpan om man har en sadel med bra grepp (t.ex. kalvskinn). Funkar dock bra i hala sadlar :D

Det är det jag är lite rädd för, att man blir fastklistrad i sadeln.

Var inne igår när de hade 20% på allt. Köpte pälsglans, ridstrumpor och ett nytt par av mina favoritridbyxor, New Sure Seat :up:

Hästen fick ett flugtäcke med vattentätt material på ryggen från Fairfield. Ser lovande ut och låg bra på hästen, så nu hoppas jag att hans rygg kan hålla sig fin även i sommarregnet :)

Är mäkta imponerad av Hööks nu faktiskt!
Köpte deras billigaste remontträns. Tänkte att "är det fortfarande oskatt när jag satt på bett/tyglar samt ff helt när jag provar det på H.H får jag vara nöjd".
Men alltså, det är ju lika fint läder i det som i mina 1000 kr träns! :eek:

Liknande trådar

Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 195
Senast: Sirap
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 931
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 197
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 924
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar