Hööks Vår/Sommar 2017

@Dressyrtjejen_97 Jag tycker nog att det är allmänt känt att en del av läderprodukterna hos Hööks har väldigt varierande kvalitet, dvs att en del är väldigt tråkigt medan en del är jättefint.

Jo, det visste jag också ;)
Men om deras 500 kr träns är 50% bra läder och 50% skit trodde jag att deras 200-någonting kronors var typ 90% skit och 10% bra. Därav min förvåning.

@Pancakes
Bara för dig ;)
Nej, men både jag och Herr Häst gav tränset en stor tumme upp! Passformen var outstanding! :D
Normalt brukar problemet med remontträns för oss vara att käkrem och sidostycken blir för korta (iof inte bara på remontträns) och sedan själva nosgrimman alldeles för lång så att den nästan trycker på bettet. Men inte här inte. Nosgrimman lämnar bettet ordentligt fritt. Varken käkrem eller sidostycken är knäppa på sista hålet. Dessutom läderkvalité i 1 000 kr klassen. :bump:
19030617_1200200463436617_4261008101346395802_n.jpg

Vilka är era favoritridbyxor från hööks?

Jag gillar Hahn, comfort och New sure seat :)
Gillar smidigheten med silikon jämfört med hederlig helskoning som på mig brukar hänga som en blöja bak :o
Gillar helskodda med silikon i dressyren. I hoppningen däremot så har jag gärna silikon på knän eller inget alls, vill vara mer rörlig då.:)

Fanns redan 10 sidor med rea på hemsidan så jag har lagt en beställning nu, den gröna tröjan Gavi och ett pannband. Kanske kommer dyka upp mer grejer på rean fram till 10?

Besviken minst sagt :down: ville inte ha något :yuck:

Jag hittade inte heller något jag ville ha, men är snarare lättad över det :angel:
Hittade ett par ridstrumpor jag gillade i och för sig :laugh: Och hade jag varit i en fysisk butik kan det nog hända att det hade blivit ett par köp, men ingenting jag känner är värt att beställa eller åka in för.

Hittade lite kläder men fanns inte i lager online i min storlek. I min butik fanns det däremot såkandke svänger in i helgen.
Kanske kommer mer grejor men saknade lite hästprylsrea? :angel:

Hittade 3 saker jag vill ha på rean så blir inget då. Hade hoppats på lite hästsaker så jag kunde shoppa till nya hästen men nä... :(

Var förbi Hööks på vägen hem idag. Rätt så trist rea. Köpte ett par marinblå lindor, ett schabrak i petrol och ett par strumpor. Hade tänkt att köpa ett billigt svettäcke men det fanns inga kvar i 155cm.

Tyckte också det var en tråkig rea. Shoppade bara ett par grå ridbyxor till mig och ett par strumpor, hunden fick två täcken och hästarna en påse godis haha.

blev 3 tröjor...köper bara ridkläder på reor i princip...så jag tycker det va bra, snygga va dom med :)
Köpte även svarta JH skydden med guld på. Suktat efter dom länge och har inga vanliga benskydd utan ludd så det kändes som en anledning att köpa :)

Liknande trådar

Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 195
Senast: Sirap
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 931
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 197
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 924
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar