Jag förstår. Jag har hela tiden tänkt fråga om det finns barn med i bilden, är jobbskadad, men har inte hunnit skriva och läsa sedan igår. Det är BRA att du ser varningsflaggorna här! Det du skriver här, att ni samsover med barn en gång i månaden, att du vill vara i mellan barnet och honom, att du funderat över vad som skulle hända om du inte låg kvar etc visar en helt annan bild än den du beskrev i början. Det är olyckligt, minst sagt, att vissa i tråden varit så högljudda och aktiva i att hävda att allt är okej medan man sover, helt utan att veta hur er relation ser ut eller vad exakt han gör.
Jag vidhåller det jag skrivit genomgående: VAKEN har man ett ansvar för vad man gör när man SOVER. Dvs om han vet att han inte är pålitlig i sömnen så har han ett ansvar att lösa situationen. Det går inte att snacka bort. I och med att det finns ett barn som sover där också blir det än viktigare. Att han ens vågar sova med dig eller barnet är extremt bekymmersamt i och med att han är medveten om vad han sysslar med medan han sover.