Jag har också tafsat på partners i sömnen men eftersom ingen partner har tyckt det varit obehagligt har det inte varit ett problem. Och jag håller med dig om att det är en sjuhelsikes skillnad på partner och barn. Tafsandet sker omedvetet men det är väl ungefär som att man inte vaknar av vissa bekanta ljud i huset, men vaknar direkt av ett obekant ljud. Vi brukar heller inte ramla ur sängen som vuxna, även om vi rör på oss mycket i sömnen. På något sätt vet hjärnan vad som är bekant, invant och vad som inte är det. Sin sambo brukar de flesta (dock inte alla!) ha sex tillsammans med, mer eller mindre regelbundet, medan den absoluta majoriteten aldrig någonsin begår övergrepp på barn.
Så jag tycker inte att TS sambo kan klandras för vad han gör när han sover. Han sover.
Däremot, som så många varit inne på, kan han klandras för vad han INTE gör när han är vaken!
@Amaranthe, det är aldrig dina känslor det är fel på utan det är fel på att han inte tar sitt beteende på allvar. Möjligtvis har han inte fattat exakt hur jobbigt det är för dig, men det är ändå ingen ursäkt. Jag hade pratat med honom, kanske visat din trådstart om det känns enklare? Eller skriv ner dina känslor, om det är lättare att inte bli urskuldande? Du har liksom inget att urskulda dig för.
Prata, prata, prata! Och lycka till, eller vad man säger. Hoppas verkligen ni (dvs han) hittar en lösning som funkar.