Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är övertygad om att den som är hemma är glad åt att kunna vara det.
Min fråga är varför någon vill arbeta borta och försörja den som får vara hemma.
Det är den delen som jag inte förstår.
Allt är ju gott och väl om man har en stark och god ekonomi.
Men om det hela tiden är ett gränsfall för att det skall gå runt och den som arbetar måste kämpa för att få ihop det så tycker jag att det är mycket svårt att förstå.
Då tycker jag nog att städhjälp och hämtmat är lösningar som ligger närmare till hands.
Sen ska man väl inte sticka under stol med att om en man är hemma så betyder det något annat rent kulturellt än om en kvinna är hemma. Det är normbrytande på ett sätt som för med sig vissa fördelar i jämförelse med om en kvinna är hemma. Jag hade blivit ganska bekymrad om min man gick omkring och i största allmänhet drömde om en hemmafru...
Funderar själv på lösningen städhjälp för vår del.
I övrigt märker jag att jag tänker på hemmafruar i samma andetag som arbetslösa och sjukskrivna (inte då personer som är hemma två dagar med magsjuka, utan längre sjuktider med bitvis mer diffusa symtom). Jag ser bara ledan, och att den andra personen förfäas av det. Jag kan verkligen inte se hur man skulle kunna hålla igång hjärnan och inspirationen som hemmafru.
<snip>
Jag kan verkligen inte se hur man skulle kunna hålla igång hjärnan och inspirationen som hemmafru.
Min fråga är varför någon vill arbeta borta och försörja den som får vara hemma.
Det är den delen som jag inte förstår.
Det var det lattaste tyckte jag.Som "hemmafru" kunde jag plugga eller bara lasa enstaka kurser for att det var kul utan att nagra direkta krav pa att det skulle leda till en utbildning eller ens ha nagot med min utbildning att gora. Jag har tagit fler "kurser" an jag kommer ihag i dag, mycket kul och bade inspirerande och larorikt.
Få saker slår vettiga sociala sammanhang i det sammanhanget, skulle jag säga.
Fast det är ju du. Du jobbar på universitetet med att tänka.Jag kan verkligen inte se hur man skulle kunna hålla igång hjärnan och inspirationen som hemmafru.
Få saker slår vettiga sociala sammanhang i det sammanhanget, skulle jag säga.
.. Sa lange de pengar som kommer in racker spelar det val ingen roll vem som tjanar dem?
Ett vettigt socialt privatliv slår ju dom flesta yrkesroller med hästlängder när det gäller att hålla igång hjärnan skulle jag säga.
Det är ju när de inte räcker som det blir knepigare.
Om man löser det med gemensamma krafter eller om den ena har ensamt ansvar i att lösa problemet.
Samma med hem och barn.
Ensam eller tillsammans?
Det är det ensamma ansvaret som jag undrar över.